X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה: ניסה לחסל את בן-זוגה של גרושתו, יזם פגיעות חמורות בבכיר בעיריית תל אביב, זמם לרצוח את גרושתו והצית את מבנה הסיינטולוגיה ביפו שנמצא בבעלותו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

עו"ד גור פינקלשטיין מואשם בניסיון לרצח, בשורה של עבירות קשירת קשר לביצוע פשע, בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, בהצתה, בהיזק בחומר נפיץ ובעבירות נוספות. כתב האישום נגד פינקלשטיין ונגד ניזאר בכר ובנו יוסף הוגש (יום ה', 19.5.11) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
פינקלשטיין הוא היזם של תיאטרון "אלהמברה" לשעבר ביפו, האמור לשמש כבניין כת הסיינטולוגיה. יוסף בכר הועסק בפרויקט, וקיימים קשרים עסקיים נוספים שלו ושל אביו עם פינקלשטיין.
לטענת המדינה, פינקלשטיין החליט לפגוע במנהל אגף הרישוי והפיקוח על הבנייה בעיריית ת"א, שוטה חובל, לאחר שזה הורה להפסיק את הבנייה בפרויקט הסיינטולוגיה בשל חריגות בנייה. תחילה שכר פינקלשטיין את עבדאללה ומוחמד בכר, והללו הטמינו מטען חבלה במכוניתו של חובל. המטען התפוצץ ורק בנס לא נהרג חובל.
לאחר שניסיון זה נכשל, ניסו הנאשמים לפגוע בחובל כאשר יוסף בכר התחזה לשוטר, עצר את מכוניתו של חובל, דרש רשיונות ותקף אותו בשוקר בחזהו. בכר גם חבט בחובל, אך נמלט מן המקום מחשש שייתפס. חובל נפצע בפניו ונזקק לתפרים. לדברי המדינה, פינקלשטיין שילם לשלוחיו 40,000 שקל תמורת הנסיונות לפגוע בחובל.
חלק שני בכתב האישום נוגע לנסיונותיו של פינקלשטיין, לטענת המדינה, לחסל את גרושתו ואת בן-זוגה הנוכחי, דניאל כהן. תחילה שלח פינקלשטיין אנשים אחרים להכות את כהן. לאחר מכן תכננו לפגוע בו בחומצה, אך נרתעו כאשר ראו אותו מלווה בבתו בת השלוש. בהמשך תכננו לדקור אותו, אך המזימה לא יצאה לפועל שכן כהן לא הגיע למקום אליו סבר פינקלשטיין שיגיע.
הפעולות הלכו והסלימו, כאשר בנובמבר 2010 זמם פינקלשטיין לרצוח את כהן. בשליחותו של פינקלשטיין, הטמינו הקושרים מטען חבלה במכוניתו של כהן והפעילו אותו, כאשר כהן ובתו ישבו ברכב. לכהן נגרמו חבלות חמורות, שהצריכו טיפול רפואי משמעותי, ובתו סבלה מהלם. המדינה טוענת, כי פינקלשטיין שילם לשלוחיו 140,000 שקל תמורת פעולות אלו.
המדינה מוסיפה וטוענת, כי פינקלשטיין זמם לרצוח גם את גרושתו באמצעים שונים, ובהם הצמדת מטען חבלה למכוניתה, ורק מעצרם של המעורבים מנע את ביצוע הפשע.
בחלק השלישי של כתב האישום נטען, כי פינקלשטיין זמם להצית את מבנה הסיינטולוגיה על-ידי שימוש בחומר נפץ, לאחר שהמבנה הוצת בידי אחרים ונגרם לו נזק. כתב האישום אינו מסביר מה היה המניע של פינקלשטיין לפגוע במבנה שבבעלותו. שני הנסיונות שעשו עלו בתוהו.
ניזאר בכר לבדו מואשם בקשירת קשר לרצוח את אליא זקאק, עימו הוא מצוי בסכסוך משפטי ארוך. זאת, לאחר שבנו רמזי התוודה באוזניו על המעשים שביצע עבור פינקלשטיין והמתוארים ביתר סעיפי האישום. הקושרים הפעילו מטען חבלה שהצמידו למכוניתו של זקאק, בה נהג בנו מישל, אשר נפצע.
על כתב האישום חתומים עו"ד יוני חדד, עוזר לפרקליטת מחוז ת"א (פלילי), ועו"ד זהר דולב, סגן בכיר א' לפרקליטת המחוז. הוא כולל 235 עדים, והמדינה אומרת שרשימה זו איננה סופית.
בבקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים, מפרטת הפרקליטות את הראיות המרכזיות ברשותה: עדותו של עד המדינה א"א, שנטל חלק ברבים מן האישומים; עדויותיהם של רמזי בכר ועבדאללה בכר, שהיו אף הם שותפים לרוב האירועים אך אינם עדי מדינה, והודאותיהם בפני מדובבים; האזנות סתר; דגימות דנ"א ועוד.
בקשת המעצר תידון ב-6 ביוני בפני השופט ציון קאפח. התיק העיקרי יתנהל בפני הרכב בראשותה של השופטת נורית אחיטוב, וטרם נקבע מועד תחילתו של המשפט.
במקביל הוגש כתב אישום נגד עבדאללה בכר ("עבדי"), רמזי בכר ויוסף בכר ("בינקי") על חלקם במעשים המיוחסים לפינקלשטיין. לטענת המדינה, השלושה - בני משפחה אחת - היו המוציאים לפועל העיקריים של העבירות שיזם פינקלשטיין. כתב האישום הוגש בנפרד משום שהם צפויים להעיד במשפטו של פינקלשטיין. המדינה מבקשת לעצור גם אותם עד תום ההליכים.

תאריך:  19/05/2011   |   עודכן:  19/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד גור פינקלשטיין מואשם בניסיון לרצח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם תג המחיר?
אורי פ  |  19/05/11 11:55
2
ממש ח'ברה נחמדים בכת הזאת ל"ת
סיינטולוג בכיר  |  19/05/11 14:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדה חדשה שתוקם תרכז לקחים מחקירות עומק של תאונות דרכים    נתוני המשטרה: 0.5% מתאונות הדרכים - בגלל כשל טכני    מומחה: זה בלוף, יש הרבה יותר!    מאגר מידע שיוקם יספק מידע על היסטוריית הרכב לקונים ולמוכרים
יפעת גדות
השיטות המוצעות להשגת האושר אינן בהכרח שליליות, אך כאשר עושים זאת עם מוטיבציה מרובה או ציפייה ששיטות אלו הן שיגרמו לנו לחוש מאושרים יותר, הדבר עלול לגרום לאכזבות ולירידה ברמות האושר
אריק בכר
מליאת המועצה קוראת לרשויות לקחת בחשבון את האפקט המצנן של אישום פלילי נגד עיתונאי בתחומי עיסוקו
ראובן לייב
השרות ההומניטרי מאפשר להם להגיע לאירועים משפחתיים, לבקר באתרי נוף ייחודיים או מעוררי זכרונות, לבקר במופעי תרבות ואצל קרובים שגם הם מוגבלי תנועה
איציק וולף, איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בפתח תקוה הרשיע את רוני רון ברצח נכדתו בת הארבע רוז פיזם ואת אמה של רוז, מארי פיזם, בעבירה של שידול לרצח    התביעה מבקשת לגזור על כל אחד משניהם מאסר עולם    גזר הדין יינתן ב-30 במאי    מארי פיזם התמוטטה על דוכן הנאשמים ופונתה מן האולם    פרקליטתה של פיזם: הוגשו חוות דעת שעשויות להשפיע על העונש שייגזר עליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il