X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התרופה אגומלטין לא רק משפיעה על תסמיני מצב הרוח הקשורים לדיכאון, אלא גם על מחזור היממה ועל תסמינים הקשורים להירדמות והתעוררות, עובדה שכפי הנראה היא האחראית ליעילות שלה
▪  ▪  ▪
מאושרת בארצות הברית [צילום: יח"צ]

תרופה שמווסתת את שעון הגוף תוכל אולי לטפל גם בדיכאון. מחקר חדש גילה כי חולים שהשתמשו באגומלטין שיפרו את מצב הרוח, ישנו טוב יותר וסבלו מפחות תופעות לוואי מאלו שהשתמשו בנוגדי דיכאון רגילים.
רוב נוגדי הדיכאון פועלים על-ידי העלאת רמות הכימיקל סרוטונין הנמצא במוח ומשפיע על מצב הרוח. אך התרופות עלולות לגרום לבחילה ולירידה בחשק המיני. מדענים משערים כי האגומלטין פועלת בצורה יעילה משום שאנשים עם דיכאון קליני לעתים קרובות סובלים גם ממחזור יממה משובש, שגורם לתסמינים להחמיר. הם סבורים כי ההשפעות נוגדות הדיכאון של התרופה נובעות מהיכולת הייחודית שלה להיקשר לרצפטורים של המלטונין ולחסום את הרצפטורים של הסרוטונין במוח.
אגומלטין לא רק משפיעה על תסמיני מצב הרוח הקשורים לדיכאון, אלא גם על מחזור היממה ועל תסמינים הקשורים להירדמות והתעוררות, עובדה שכפי הנראה היא האחראית ליעילות שלה. האגומלטין מאושרת נכון לעכשיו במדינות האיחוד האירופי, בארצות הברית ובאוסטרליה, ומהווה צעד משמעותי לכיוון גישת טיפול חדשה בדיכאון ובהפרעות אחרות הקשורות למצב הרוח.
הדוח פורסם על-ידי חוקרים מאוניברסיטת סידני ומאוניברסיטת קווינסלנד. עורכי המחקר מאמינים כי התרופה משפרת את מצב הרוח של אנשים הסובלים מדיכאון בצורה יעילה בדיוק כמו התרופות הרגילות, אך בנוסף היא עוזרת גם לחולים שלעתים קרובות מתקשים לישון, מתעוררים בלילה ומרגישים עייפים בשעות היום. החוקרים ציינו כי האגומלטין יכולה להיות יעילה בדיוק כמו נוגדי דיכאון כפרוזאק וזולפט בטווח הקצר. בטווח הארוך מספר נמוך יותר של חולים שהשתמשו באגומלטין חזרו למצבם הקודם (24%) לעומת אלו שקיבלו פלצבו - תרופת-דמה שאינה מכילה חומר רפואי אך בעלת השפעה פסיכולוגית על המטופל - (50%).
הם הגיעו למסקנה כי בשל היכולת של התרופה לשפר את תפקוד שעון היממה, היא יכולה גם להועיל לחולים מסוימים הסובלים מדיכאון חמור ומהפרעות חמורות אחרות של מצב הרוח.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  19/05/2011   |   עודכן:  19/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הנחתים הותקפו על-ידי כחמש מאות אנשי טאליבן, שתפסו עמדות מבוצרות בתעלות ליד כפר שיוואן בדרום אפגניסטן    גאנרי סרג'נט בריאן בלונדר הוכיח בקרב את יכולתו האישית, את קור-רוחו ואת גבורתו    הלחימה נמשכה עד שקיעה, ואז נסוגו אנשי טאליבן, והותירו בשטח עשרות הרוגים ופצועים    לנחתים לא היו נפגעים
מירב ארד
מלון הפאר בצורת מפרש הוא אחד המלונות היקרים בעולם    המלון ניצב על אי מלאכותי וכולל 202 סוויטות
מירב ארד
חברת יונטייד איירליינס התנצלה וציינה כי הטעות קרתה במהלך תהליכי מיזוג עם קונטיננטל
יפעת גדות
חוקרים הצליחו לפענח את סוג המידע שגלי המוח מעבירים
איתמר לוין
המדינה: ניסה לחסל את בן-זוגה של גרושתו, יזם פגיעות חמורות בבכיר בעיריית תל אביב, זמם לרצוח את גרושתו והצית את מבנה הסיינטולוגיה ביפו שנמצא בבעלותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il