X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון דחה את תביעתו נגד לויד'ס בעקבות שוד יהלומים בשווי של 2.3 מיליון דולר בהונג-קונג, שכן הפוליסה שרכש כיסתה רק נזקים שהתרחשו בישראל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

היהלומן אילן גרטלר לא יקבל מסינדיקט הביטוח לויד'ס פיצוי על שוד יהלומים בשווי למעלה מ-2 מיליון דולר, שהתרחש בהונג-קונג בשנת 2002. כך קובע (א', 22.5.11) בית המשפט העליון.
גרטלר נהג להעביר יהלומים למכירה בחו"ל באמצעותו של היהלומן עידו מזכרת. הלה היה רוכש מגרטלר את היהלומים בצ'קים עתידיים, והרווח שלו היה ההפרש בין מחיר הרכישה לבין מחיר המכירה. את היהלומים שלא הצליח מזכרת למכור, היה מחזיר לגרטלר. בשנת 2001 צירף גרטלר את מזכרת לפוליסת "כל הסיכונים" שרכש בלויד'ס באמצעות החתם ווילר.
בינואר 2002 נסע מזכרת להונג-קונג, כאשר ברשותו יהלומים של גרטלר בשווי 2.3 מיליון דולר. מזכרת הודיע טלפונית לגרטלר, כי נשדד בחדרו במלון וכי נלקחו ממנו יהלומים בשווי 6 מיליון דולר, ובכללם יהלומיו של גרטלר.
כאשר שב מזכרת ארצה, התברר לגרטלר לראשונה - לטענתו - כי ברשות מזכרת היו יהלומים נוספים שלו, בשווי 1.9 מיליון דולר, אותם לא מכר אך לא החזיר לו. הצ'קים הדחויים שנתן מזכרת לגרטלר תמורת יהלומים אלו, הוחזרו בשל העדר כיסוי. בבוררות בין השניים נקבע שמזכרת ישלם לגרטלר 4.2 מיליון דולר, אך לא ייפתחו נגדו הליכי פשיטת רגל אם יצליח גרטלר לקבל שיפוי מלויד'ס.
לויד'ס דחתה את תביעתו של גרטלר, בנימוק שהפוליסה חלה רק בשטח ישראל, והשוד בוצע כאמור בהונג-קונג. גרטלר טען, כי יסודות השוד נטועים בישראל, שכן מזכרת רימה אותו בטענתו שמכר את היהלומים שנמצאו מאוחר יותר ברשותו. בלא תרמית זאת שבוצעה בארץ, טען גרטלר, לא היה נותן למזכרת את היהלומים שנשדדו בהונג-קונג.
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ענת ברון, דחתה את תביעתו של גרטלר, ושופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, אישר את פסק דינה. לדבריו, על-פי פרשנותו של גרטלר לפוליסה, הוא יכול היה להיחשף לסיכונים גדולים יותר (של אובדן היהלומים בחו"ל) תמורת אותה פרמיה. "זאת אין לאפשר כמובן", קובע ג'ובראן.
ג'ובראן מוסיף, כי גרטלר לא הצליח להוכיח שיסודות המירמה התגבשו בישראל. הוא לא הוכיח שברגע מסירת היהלומים למזכרת (בישראל) אבד כל סיכוי סביר שישובו אליו, ואף לא טען שהשוד בהונג-קונג מעולם לא התרחש. יתרה מזאת: ג'ובראן סבור, כי לא הוכח שמזכרת אכן ביקש לרמות את גרטלר, שכן האחרון אישר שגם בעבר היו מקרים בהם מזכרת אמר שמכר יהלומים אך בסופו של דבר החזיר לו אותם.
השופט אליקים רובינשטיין מעיר, כי פסק הדין במקרה זה מצדיק "עיון עתידי מחדש בנוסח הפוליסה המקובלת על-ידי חברת הביטוח, זו ואחרות, באופן שיפטור מן הצורך בהתדיינויות מעין אלה". הוא מציע ש"הניסוחים בפוליסה יחודדו במבט צופה פני עתיד".

תאריך:  22/05/2011   |   עודכן:  22/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היהלומן אילן גרטלר לא יקבל פיצוי על שוד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שופט צריך להנחות ולא להציע בגל ל"ת
sami-el  |  23/05/11 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
בלם חיפה: "רוצים גביע אחרי 13 שנה" על עתידו: "יש לי הרבה חשק להמשיך"
מירב ארד
ניסן מונה ביולי 2009 לתפקיד הממונה על התקציבים וצפוי לסיים את תפקידו בעוד כחודשיים    הודיע כי בכוונתו להמשיך במחקר כלכלי באחת האוניברסיטאות המובילות בעולם
מחלקה ראשונה
פרופ' שמואל האוזר אמר את הדברים במסגרת טקס חילופי יו"ר הרשות לניירות ערך    הבהיר: נשמור על הרשות כמאסדר משמעותי בשוק ההון
מירב ארד
הצפי - כ-5,000 בני נוער צפויים לבלות את חופשתם במסגרת סאמר סקול    הלהיטים של הקיץ הקרוב: אנגליה, ספרד וארה"ב וגם סאמר סקול מיוחד לשומרי מסורת
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את בקשתו לבטל רכישת חלק מהמתחם ב-144 מיליון שקל בעקבות חשיפת פרשת הולילנד    קובע: אין ודאות שתוכנית הבנייה תשתנה, למרות הודעת הוועדה המקומית על אפשרות של תכנון מחדש לכל המתחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il