X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש: החלטה מושכלת ומוקדמת של בני זוג לתכנן מראש את חלוקת הנכסים שלהם באופן המפריד בין נכסים פרטיים לנכסים המשמשים לצורך עסקו של הבעל, היא החלטה לגיטימית
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

בני זוג רשאים לרשום רכוש משותף על שמו של אחד מהם בלבד, כך שלא ניתן יהיה לעקלו בעתיד. כך קובע (17.5.11) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, פרופ' עופר גרוסקופף.
בני הזוג אלי וקורין דוד רכשו מגרש בפרדסיה, ובנו את ביתם על המחצית הרשומה על שמה של קורין. הדבר נעשה בשנת 2000, כאשר מצב עסקיו של אלי - העוסק בבנייה - היה טוב. בשנת 2007, כאשר הורע מצבו, ביקש בנק לאומי לעקל את חלקו בבית המגורים. קורין טענה, כי הבית שייך לה בלבד, כל עוד בני הזוג נשואים.
גרוסקופף אומר, כי ככלל - בני זוג יכולים לחלק ביניהם את רכושם, כאשר איזון המשאבים ייעשה רק אם וכאשר ייפרדו. למרות שעקרונית ניתן לעקל זכות עתידית, נפסק שלא ניתן לעקל רכוש המצוי כיום בידי אחד מבני הזוג בהסתמך על האפשרות העתידית לאיזון משאבים.
בן הזוג שאינו רשום יכול לטעון לזכויות במקרקעין, עוד לפני גירושין, במספר מקרים ובהם: רישום פיקטיבי של הרכוש על שמו של בן הזוג השני; הברחת נכסים בידי חייב; הסכמה של בני הזוג על שיתוף או נאמנות. במקרה הזה, אומר גרוסקופף, ברור שלא מדובר בהברחת נכסים או ברישום פיקטיבי.
גרוסקופף מדגיש: "אין לשלול את האפשרות שבני הזוג בחרו מראש לרשום את הדירה על שם האישה על-מנת להגן עליהם מפני כישלון עסקי עתידי של הבעל. עם זאת, החלטה מושכלת ומוקדמת של בני זוג לתכנן מראש את חלוקת הנכסים שלהם באופן המפריד בין נכסים פרטיים לנכסים המשמשים לצורך עסקו של הבעל היא החלטה לגיטימית, אותה ניתן לבצע במגוון רחב של דרכים משפטיות (כגון הקמת חברה או העברת הרכוש המשפחתי לקרן נאמנות).
"נושים הבוחרים להעמיד אשראי עסקי לבעל בידיעה (ממשית או מיוחסת) כי נכסים מסוימים (ובמיוחד נכסים משפחתיים, כגון דירת המגורים) אינם רשומים על שמו, יודעים (או צריכים לדעת) כי נכסים אלו לא ישמשו לפירעון חובות העסק (ואם הם מבקשים לסטות מכך, תמיד עומדת להם האפשרות להתנות את מתן האשראי בשעבוד נכסים אלו, או, לחלופין, בכך שבעליהם הרשום יחתום כערב לחוב העסקי)".
הבנק טען, כי לנוכח העובדה שבני הזוג מתגוררים יחד בבית ומגדלים בו את ארבעת ילדיהם, מלמדת שהם יצרו בפועל שותפות בנכס. גרוסקופף דוחה טענה זו באומרו, כי גם בני זוג החיים בשיתוף יכולים להסכים על הפרדה רכושית. גם אם הכוונה היא מראש ליצור רשת ביטחון למקרה שבו יסתבכו עסקי הבעל, אין בכך כל פסול - הוא קובע.

תאריך:  22/05/2011   |   עודכן:  23/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני זוג יכולים למנוע מראש עיקול נכס משותף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חברת עננה, המייצגת שורה של מוזיקאים וזמרים, טוענת שחברת הסלולר הורידה אלפי יצירות מוגנות בלא לשלם תמורת הזכויות    מעריכה: פרטנר הרוויחה 50 מיליון שקל מהפרות אלו
מערכת אתר ערוץ הספורט
הגרמני של רד בול גבר על לואיס המילטון במירוץ עיקש. באטן שלישי
איציק וולף
נשיא ארצות הברית הודיע בוועידת איפא"ק כי דרישתו מישראל ומהפלשתינים היא להסכים על גבול שונה מן הגבול שהיה לפני מלחמת ששת הימים תוך התחשבות בגורמים כמו השינויים הדמוגרפיים בשטח ב-40 השנים האחרונות    "ישראל והפלשתינים ידונו על גבול שיהיה שונה מן הגבול לפני המלחמה ב-1967"    "על החמאס להכיר בישראל ולשחרר את גלעד שליט"    "מחויבות ארצות הברית לביטחון וישראל ולמניעת דה-לגיטימציה - מוחלטת"
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את תביעתו נגד לויד'ס בעקבות שוד יהלומים בשווי של 2.3 מיליון דולר בהונג-קונג, שכן הפוליסה שרכש כיסתה רק נזקים שהתרחשו בישראל
מערכת אתר ערוץ הספורט
בלם חיפה: "רוצים גביע אחרי 13 שנה" על עתידו: "יש לי הרבה חשק להמשיך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il