X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש מספק ראיות נוספות לערכה הרב של ארוחת הבוקר כאסטרטגיה לשליטה בתיאבון ובוויסות צריכת המזון
▪  ▪  ▪
בוקר טוב [צילום: גליל מדיקל]
ארוחת בוקר - לאכול או לא לאכול?
יפעת גדות
תוצאות מחקר חדש הראו כי אנשים אכלו את אותו הדבר בארוחת הצהריים ובארוחת הערב, ללא קשר למה שאכלו בארוחת הבוקר
לרשימה המלאה

ביצים לארוחת הבוקר לשמירה על המשקל
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי ארוחת בוקר המבוססת על ביצים, תורמת לתחושת שובע ממושכת ומסייעת בשמירה על המשקל ובהרזיה
לרשימה המלאה

חוקרים מאוניברסיטת מיזרי גילו כי ארוחת-בוקר, במיוחד כזו העשירה בחלבון, מגבירה את תחושת השובע ומפחיתה את הרעב לאורך היום כולו. בנוסף, בעזרת שימוש בסורק תהודה מגנטי תפקודי (fMRI) הם גילו גם כי ארוחת-בוקר עשירה בחלבון הפחיתה את האותות במוח השולטים במוטיבציה לאכול ובהתנהגות האכילה הקשורה לגמול.
ידוע כבר כי ארוחת-בוקר חשובה, אך אנשים רבים עדיין אינם נותנים לה את העדיפות הראויה לה. המחקר הנוכחי מספק ראיות נוספות לערכה הרב של ארוחת הבוקר כאסטרטגיה לשליטה בתיאבון ובוויסות צריכת המזון.
במסגרת המחקר, החוקרים בחנו את הרעב והשובע הפסיכולוגי על-ידי מדידת תחושות הרעב והסמנים ההורמונלים בשילוב עם מוטיבציה תלוית גמול, כל זאת בעזרת fMRI, כדי לזהות את הפעילות הרלוונטית באזורים ספציפיים במוח.
החוקרים בחרו לחקור בני נוער המדלגים על ארוחת הבוקר משתי סיבות: ראשית, משום שהוויתור על ארוחת-בוקר נמצא קשור בצורה משמעותית לאכילה לא בריאה, לאכילה מוגזמת (בעיקר בלילה), לעלייה במשקל ולהשמנה. שנית, כ-60% מכל המתבגרים מדלגים על ארוחת הבוקר על בסיס יומי.
במשך שלושה שבועות, חלק מבני הנוער המשיכו לדלג על ארוחת הבוקר, חלק צרכו ארוחת-בוקר שכללה 2,100 קילוגאול והייתה מורכבת מדגנים וחלב (שהכילו כמויות נורמליות של חלבון) וחלק אכלו ארוחות עשירות בחלבון. בסוף כל שבוע, המשתתפים מילאו שאלונים בנושא שובע ותיאבון. זמן קצר לפני ארוחת הצהריים, עברו המשתתפים סריקות מוח, בעזרת fMRI, כדי לזהות את הפעילות המוחית הקשורה לרעב ולשובע.
בהשוואה למצב של דילוג על ארוחת הבוקר, שני סוגי ארוחות הבוקר הגבירו את תחושת השובע והפחיתו את תחושת הרעב לאורך הבוקר. תוצאות ה-fMRI הראו כי הפעילות במוח באזורים השולטים במוטיבציה למזון ובגמול, פחתה לפני ארוחת הצהריים כשארוחת הבוקר נצרכה. בנוסף, ארוחת הבוקר העשירה בחלבון תרמה לשינויים גדולים עוד יותר בתיאבון, בשובע ובהתנהגות האכילה הקשורה לתחושת הגמול, בהשוואה לארוחת הבוקר עם כמות החלבונים הנורמלית.
המסקנה מן המחקר היא שארוחת בוקר בריאה, המכילה מזונות עשירים בחלבון, יכולה להיות אסטרטגיה פשוטה להשיג מצב של שובע למשך זמן רב יותר וכך למנוע מצב של אכילה מיותרת.
אנשים בוחרים בחטיפים נוחים וזמינים כדי להשביע את רעבונם בין הארוחות, אך מזונות אלו כמעט תמיד עשירים בסוכר ובשומן ומוסיפים כמות לא מבוטלת של קילוגאול לתזונה. ממצאי המחקר מראים כי ארוחת-בוקר עשירה בחלבון יכולה להיות אסטרטגיה יעילה לשיפור השליטה בתיאבון ולמניעת אכילת יתר בקרב צעירים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  23/05/2011   |   עודכן:  23/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארוחת-בוקר עשירה בחלבון להורדת התשוקה לחטיפים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
חיל האוויר והצבא לא התירו זאת לקציני הדת שלהם    63 צירי קונגרס כתבו לריי מאבוס, שר חיל הים, שההוראה מפרה את החוק הפדרלי, שקובע, כי נישואין בין אנשי צבא יכולים להתקיים רק בין גבר לאשה    הפנטגון מקיים השתלמות לקציני דת מכל החילות בנושא הזה החלה בתחילת השנה, ואמורה להימשך עד אמצע הקיץ
איציק וולף
טיסה 027 לניוארק נחתה בישראל לאחר שהתגלתה תקלה באחד מגלגלי המטוס    הקברניט: התייחסנו אל התקלה ברצינות ופעלנו על-פי התרחיש הגרוע ביותר אך ברוגע    בינתיים נערכו כוחות ההצלה במערך חסר תקדים למקרה של התרסקות המטוס    בבוקר התגלה תקר בגלגל של טיסת אל על למוסקבה
אלעזר לוין
"העיר החדשה" תארגן קבוצת רכישה שתקנה 1,162 דירות ב-23 בניינים בני 17-5 קומות    172 מ"ר בממוצע לדירה    סתירות בין הודעות החברה היום וב-8 בפברואר
איציק וולף
ראש הממשלה הנמצא בוושינגטון הגיב על נאום נשיא ארצות הברית ואמר כי הוא נחוש לפעול יחד עם הנשיא אובמה כדי למצוא דרכים לחדש את המו"מ לשלום    "שותף לרצונו של הנשיא אובמה לקדם את השלום ומעריך את מאמציו, בעבר ובהווה"
מערכת אתר ערוץ הספורט
הנראזורי סיימו את השנה בטעם טוב. בהמשך: אודינזה-מילאן, לצ'ה-לאציו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il