X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התמ"ת יקצה לתוכנית 15 מיליון שקל השנה, כאשר הצפי הוא לשילוב של כ-750 בעלי מוגבלות בשוק התעסוקה רק כ-45% מהמוגבלים עובדים כיום והכנסתם הממוצעת נמוכה מאוד
▪  ▪  ▪
[צילום: יצחק אלהרר/סקופ 80]

המטה לשילוב אנשים בעלי מוגבלות בשוק העבודה ומרכז השקעות במשרד התמ"ת החלו בימים אלו להפעיל תוכנית שנועדה לעודד מעסיקים להעסיק אנשים עם מוגבלות.
התוכנית, הנקראת "מסלול תעסוקה", תסבסד מעסיקים שיגדילו את מצבת עובדיהם באמצעות העסקתם של אנשים עם מוגבלות. המדינה תשתתף בעלות העסקתם של אנשים עם מוגבלות במטרה לעודד מעסיקים להגדיל את הביקוש לעובדים אלו.
בתמ"ת אמרו כי הזדמנויות התעסוקה החדשות שייווצרו עשויות להגדיל את שיעורי התעסוקה הנמוכים של אנשים עם מוגבלות ולהפחית את שיעורי האבטלה הגבוהים בקרב אוכלוסיה זו כיום. כתוצאה מכך, גם ממדי העוני הגבוהים בקרב פלח אוכלוסיה זה צפויים להצטמצם.
ההקצאה התקציבית לתוכנית השנה עומדת על סכום של 15 מיליון שקלים, וצפויה לאפשר שילוב בשוק התעסוקה לכ-750 אנשים בעלי סוגי מוגבלות ויכולות תפקוד שונות.
על-פי נתוני מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, שיעור התעסוקה של אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות עומד כיום על 45%. בקרב אנשים שמוגבלותם קשה כגון מקבלי קצבאות, מדובר על כ-10% בלבד שמועסקים. כל זאת בהשוואה לשיעור תעסוקה של 72% בקרב אוכלוסיית האנשים ללא מוגבלות. שיעור האבטלה בקרב אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות גבוה פי שניים בהשוואה לאוכלוסיית האנשים ללא מוגבלות ועומד כיום על 13%, כאשר בקרב אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות קשה עומד השיעור על 25%.
פער הכנסות בין משק בית שיש בו אנשים עם מוגבלות לבין שאר משקי הבית הוא גדול יחסית ועומד בין 3,000 ל-5,000 שקלים לחודש בהתאם לרמת המוגבלות של בן המשפחה במשק הבית. פערים אלו מגדילים מאוד את שיעורי העוני בקרב אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות בהשוואה לאוכלוסיות אחרות.
הפחתת "הסיכון העודף" למעסיק
ככלל, יש לציין, מעסיקים רואים בכל קליטה של עובדים, בין שהם ללא מוגבלות ובין שהם עם מוגבלות, סיכון מסוים הנובע מחוסר היכולת להעריך מראש את התרומה של העובד לעסק ביחס לעלות העסקתו. מרבית המעסיקים רואים את הסיכון בקליטת עובדים עם מוגבלות כגדול שבעתיים בהשוואה לקליטת עובדים ללא מוגבלות.
בתמ"ת ציינו כי משמעות סיבסוד עלות העסקת עובדים עם מוגבלות במסגרת התוכנית היא למעשה הפחתת "הסיכון העודף" הקיים בקליטת עובדים עם מוגבלות מהמעסיקים והעברתו אל המדינה למשך תקופת התוכנית. בתקופה זו המעסיקים יצברו ניסיון העסקה של עובדים מאוכלוסיה זו ויוכלו להתרשם מיכולותיהם ותרומתם לעסק ושאר עובדיו, וייווכחו כי הסיכונים שבהעסקתם אינם כה גבוהים כפי שהיו עלולים להעריך מלכתחילה.
בנוסף, במהלך תקופה זו תיבנה מערכת קשרי גומלין ותיאום ציפיות בין המעסיק לעובד, אשר תהווה בסיס להמשך ההעסקה בתום תקופת התוכנית.
התוכנית מתבססת על מסלול התעסוקה המופעל מזה מספר שנים על-ידי מרכז ההשקעות במשרד. על-מנת להפוך אותה לכדאית יותר למעסיקים ומתוך ציפייה שמעגל המעסיקים שיעשו בה שימוש יילך ויתרחב וייווצרו יותר ויותר מקומות עבודה לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, אמרו בתמ"ת כי התוכנית עברה שינויים משמעותיים והתאמות מיוחדות.
"מדובר בתוכנית חשובה הנותנת ביטוי הולם לסדר העדיפויות של משרד התמ"ת בכל הקשור לשילוב וקידום אוכלוסיות מוחלשות בכלל ותעסוקת אנשים בעלי מוגבלות בפרט", אמר בתגובה שר התמ"ת, שלום שמחון.

תאריך:  23/05/2011   |   עודכן:  23/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלום שמחון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית חדשה: המדינה תסבסד העסקת בעלי מוגבלויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נותר חייב לבנק מזרחי 3.9 מיליון שקל בעקבות קריסת עסקי היהלומים בהם היה שותף עם אחיו    פרץ מועסק כיום כמאמן כדורגל ברשויות מקומיות ומשתכר 9,000 שקל בחודש
יפעת גדות
נקו מקומות מבולגנים בבית
איציק וולף
שר התחבורה והבטיחות בדרכים שיבח את הנהלת נתב"ג ואת טייסי אל על שהצליחו להנחית בשלום מטוס בואינג 777 לאחר שנתגלתה תקלה באחד מגלגליו
עופר וולפסון
רשות ניירות ערך הטילה את הקנס על החברה בעקבות העברה כספית שנעשתה לפני 5 שנים מחשבונו של לקוח החברה לצד שלישי - מבלי שדווח על העסקה ותוך הפרת חובות הזיהוי
מירב ארד
ברבעון הראשון של השנה נרשמה עלייה של 8% בלינות התיירים    סך הלינות הארצית רשם עלייה של 4% ברבעון הראשון של השנה    התפוסה הארצית עמדה על 69%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il