X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש קובע: התעריף שקבעה המדינה - 290 שקל ליום אשפוז - לא רק שאינו עומד בחובתה להבטיח רווח סביר לזוכים במכרז, אלא גם אינו מאפשר קיום מינימלי בכבוד למאושפזים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן, קובעת, כי מכרז המדינה לאספקת שירותי אשפוז סיעודי לקשישים אינו מאפשר קיום מינימלי בכבוד. לפיכך, ביטלה (ב', 23.5.11) אגמון-גונן את המכרז.
18 חברות העוסקות במתן שירותים נשוא המכרז עתרו לבית המשפט, בטענה שהתעריף שנקבע בו ליום אשפוז הוא תעריף הפסד שאינו מאפשר קיום בכבוד של המאושפזים. מדובר במכרז שפירסם משרד הבריאות בשנת 2007, להסדרת התחום אותו הפריטה למעשה המדינה שנים קודם לכן, מאחר שרק מוסדות פרטיים עוסקים באישפוז סיעודי.
המכרז קבע מראש, כי המדינה תשלם למוסדות הזוכים 290 שקל ליום כנגד כל מאושפז, והתחרות בין המתמודדים הייתה על איכות השירות. העותרות הציגו חוות דעת של הכלכלן דוד בועז, לשעבר הממונה על התקציבים, ולפיה התעריף המינימלי הנדרש לפי האיפיונים שקבעה המדינה הוא 336 שקל ליום.
המדינה הגיבה בהצגת תחשיב של ד"ר דורון לביא מחברת פארטו הנדסה, אשר ערך גם את התחשיב שניצב בבסיסו של המכרז. תחשיב זה התבסס על מחירי הפיילוט שביצעה המדינה ב-2005 ועודכן למחירי 2009. ואולם, אגמון-גונן מצאה, כי תחשיב זה נעשה רק צורך הגשתו לבית המשפט, ולא לפני פרסום המכרז - כך שלא ניתן לומר שהמדינה קבעה מראש תעריף שידעה שיש בו כדי להבטיח קיום מינימלי בכבוד.
עוד אומרת אגמון-גונן, כי חישוביו של לביא לא היו מבוססים על תשתית עובדתית מספקת ולא ברור מתוך התחשיב כיצד נאספו הנתונים. בין היתר היא מציינת, כי תקן כוח האדם במחלקה גריאטרית שנקבע במכרז היה גבוה משמעותית מזה שבפיילוט, ולכן עולה חשש שהתחשיב אינו מעודכן בנושא מרכזי זה.
לאור כל זאת קבעה אגמון-גונן, כי העותרות הוכיחו את טענתן נגד התחשיב, בעוד המדינה לא הצליחה לסתור טיעון זה. היא מעירה, שכך מצא גם מבקר המדינה בדוח שפירסם ב-2008: "ספק אם מחיר המינימום משקף תמורה ראוייה למוסדות סיעודיים בעבור יום אשפוז סיעודי".
אגמון-גונן מותחת ביקורת על המדינה, אשר הגישה את חוות הדעת מטעמה רק בשלב מאוחר של ההליך. יתרה מזאת: "הגשת התחשיב המקורי באופן מחודש אינה מקיימת את החלטת בית המשפט", שהורה למדינה להגיב על התחשיב של בועז. "הדרך בה בחרה המדינה להציג את הנתונים שעמדו בבסיס קביעת התעריף, נראה שנועדה לגלות טפח ולהסתיר טפחיים".
אגמון-גונן מסכמת: "התעריף שנקבע במכרז אינו מאפשר לקיים לא רק את מרכיב הרווח לגוף המופרט, אלא אף לא את עלות הקיום בכבוד. בהפרטה באמצעות מיקור חוץ המדינה אינה רשאית להתנער מאחריותה למימון רווח סביר לגוף המופרט. אחריות המדינה למימון שירות האשפוז הסיעודי היא אחריות ישירה ופוזיטיבית... לאור אלו, התעריף שנקבע במכרז לוקה בחוסר סבירות קיצוני".
אגמון-גונן החליטה לבטל את המכרז כולו, על-מנת להשיג שוויון הזדמנויות בין מי שירצו להתמודד בו מחדש. המדינה חויבה בתשלום הוצאות בסך 45,000 שקל לכל עותר, ובסך-הכל בסכום גבוה מאוד ויוצא דופן של 810,000 שקל. 17 מהעותרים יוצגו בידי עוה"ד אילן שביט וירון סילבר ממשרד שבגצי.

תאריך:  23/05/2011   |   עודכן:  24/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטל המכרז להענקת אשפוז סיעודי לקשישים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שר החינוך, גדעון סער: "למערכת החינוך יש תפקיד חשוב בהקניית ההרגלים ליצירת אורח-חיים בריא בקרב ילדים ובני נוער, כמו-כן אני מאמין כי בכוחם של הילדים להיות סוכני שינוי עבור החברה כולה באמצעות ההשפעה על הוריהם ועל בני המשפחה"
יפעת גדות
מאז שנת 1956 הצטרפו לאירוויזיון מדינות רבות מרחבי אירופה    ישראל החלה להשתתף בתחרות בשנת 1973
עופר וולפסון
משרד התמ"ת יקצה לתוכנית 15 מיליון שקל השנה, כאשר הצפי הוא לשילוב של כ-750 בעלי מוגבלות בשוק התעסוקה    רק כ-45% מהמוגבלים עובדים כיום והכנסתם הממוצעת נמוכה מאוד
איתמר לוין
נותר חייב לבנק מזרחי 3.9 מיליון שקל בעקבות קריסת עסקי היהלומים בהם היה שותף עם אחיו    פרץ מועסק כיום כמאמן כדורגל ברשויות מקומיות ומשתכר 9,000 שקל בחודש
יפעת גדות
נקו מקומות מבולגנים בבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il