X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגון Transparency International מדרג את ישראל בין 20 מחברות OECD האוכפות בצורה מועטה, אם בכלל, את אמנת הארגון נגד תשלום שוחד לעובדי ציבור זרים
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה

ישראל נמנית על קבוצה של 20 מדינות, בהן נאכפת אמנת OECD למאבק בשוחד לעובדים זרים בצורה מועטה או לא נאכפת כלל. כך עולה מדוח המעקב אחרי יישום האמנה, שמפרסם (ג', 24.5.11) הארגון הבינלאומי Transparency International, המיוצג בארץ בידי עמותת שבי"ל.
על-פי הדוח, רק בשבע מבין חברות OECD נאכפת האמנה בצורה פעילה: דנמרק, גרמניה, איטליה, נורבגיה, שוויץ, בריטניה וארה"ב. בעשר מדינות האכיפה מתונה: ארגנטינה, בלגיה, פינלנד, צרפת, יפן, הולנד, דרום קוריאה, ספרד ושבדיה. לצידה של ישראל מופיעות ברשימה יוון, טורקיה, קנדה, פולין, אירלנד ואוסטריה ועוד.
זו השנה הראשונה בשבע השנים בהן מפורסם דוח המעקב, שנתקבלה לפני 21 שנים, שלא נרשמה כל התקדמות במספר המדינות האוכפות את איסור האמנה לתשלום שוחד לעובדי ציבור זרים. ממצא זה תואם לדוח של ה-OECD, לפיו רק בחמש מדינות החברות באמנה הוטלו עיצומים על פרטים או חברות בשנה האחרונה.
הדוח אומר, כי ביעשראל לא נמצאו ליקויים משמעותיים במסגרת החקיקתית. עם זאת, למרות שחברת אשרא (החברה הישראלית לביטוח ייצוא) דורשת מהחברות שהיא מבטחת להגיש הצהרה נגד שחיתות, הצהרות אלה אינן נבדקות. בדוח מומלץ שחברות ציבוריות ישראליות המעורבות בפעילות ייצוא משמעותית, יידרשו להבטיח שהן בעלות מנגנוני פיקוח ובקרה פנימיים מספקים, במטרה למנוע ולגלות שוחד לפקידים, הן ישראלים והן זרים. איסוף הנתונים לגבי ישראל נעשה בהתנדבות בידי עוה"ד הדין הדר סטון, ניב סיוון ויהושע רביץ ממשרדו של פרופ' יוסי גרוס.
נורמות ארגוניות קלוקלות
גם השנה, מצביע הדוח על מחסור במחויבותם של המנהיגים כגורם המרכזי לעיכוב באכיפה האמנה. ממצאי הדוח מראים, כי במדינות בהן יש מנהיגות פוליטית מחויבת, תוכנית המעקב הקפדנית של OECD סייעה לשיפור חוקים ותוכניות אכיפה. לעומת זאת, בהעדר מחויבות שכזו, אפילו לסקירות חוזרות של OECD יש השפעה מועטה.
גליה שגיא, מנכ"ל עמותת שקיפות בינ"ל-ישראל, אומרת: "יישום האמנה חשוב לישראל הן כשחקן במגרש הבינלאומי והן במגרש הביתי כמדינה דמוקרטית שומרת חוק. ניכר מהדוח, כי המדינות החזקות והמשמעותיות פועלות למאבק בשחיתות ולשינוי כללי המשחק הבינלאומיים. כדאי שישראל תהיה בין מובילות השינוי ולא בין הנגררות לכך בעל כורחן לאור מעורבות בשערוריות בינלאומיות".
לדברי שגיא, "על החברות הישראליות להבין שנורמות ארגוניות קלוקלות הנהוגות בקשרי חוץ יכולות בסופו של דבר להיכנס לארגון בדלת האחורית ולפגוע קשות בארגון. לפיכך עליהן לאמץ תוכנית למניעת שוחד אפקטיבית ומוטמעת, ועל הרשויות בישראל לדרוש הטמעה של תוכניות אלו".

תאריך:  23/05/2011   |   עודכן:  24/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח: ישראל אינה נלחמת בשוחד לפקידים זרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף, עידן יוסף
ראש הממשלה נפגש במשך שעה וחצי עם סגן נשיא ארצות הברית שביקש לדעת מה יאמר נתניהו בנאומיו בפני ועידת איפא"ק ובפני שני בתי הקונגרס האמריקני
עידן יוסף
כ"ץ בישר על מתן זיכוי והקלה במס למתקינים ברכביהם מערכות בטיחות מתקדמות    הודיע כי יקדם את חוק הרכבת לאילת
עופר וולפסון
מחירי מוצרי החלב שבפיקוח יעלו ב-6.5% בממוצע, ומחירי הביצים יתייקרו ב-4.7%    עליות המחירים: בעקבות התייקרות מזון חיות המשק ועלויות המחלבות
מערכת אתר ערוץ הספורט
קשר אספניול בן ה-24, שגדל בנוער של הבלאנקוס, הופך לרכש השלישי
איתמר לוין
המרצה מאוניברסיטת בר-אילן יחליף את שלמה שחר שכיהן בתפקיד בעשור האחרון    ועדת האיתור: דהן הוא מומחה בעל שם עולמי שהציג משנה סדורה לעבודת הכנ"ר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il