X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"חברה פרטית בבעלותו לא פרעה חוב של 100 מיליון שקל" ירידה חדה במניות אלביט הדמיה זיסר: לכל יזם יש עליות וירידות, אבל הקבוצה יציבה
▪  ▪  ▪
מוטי זיסר. מקווה לעבוד עוד 20 שנה עם הבנק [צילום: פלאש 90]

בנק הפועלים החליט לנקוט בצעדים משפטיים נגד חברת אירופה-ישראל, חברה פרטית בבעלות היזם מרדכי (מוטי) זיסר. הבנק אומר כי החברה לא פרעה חוב של 100 מיליון שקל, שהיה עליה לשלם לפני חודשיים. זהו חלק מהלוואה של 225 מיליון שקל, שהוגדלה במשך הזמן, שאירופה-ישראל קיבלה מהבנק בשנת 2001, כדי לרכוש את השליטה בחברת אלביט הדמיה. אירופה-ישראל פרעה בעבר חלק גדול מההלוואה, ועתה נשארה יתרה שלא נפרעה.
הידיעה על הקשיים-לכאורה באירופה-ישראל הביאה לירידה חדה במניות אלביט הדמיה. שער המניה נפל (יום ב', 23.5.11) בכ-18%. גם שערי האג"ח ירדו בשיעורים של עד כ-12%. הבוקר עם פתיחת המסחר התאוששה המניה במקצת ועלתה ב-2%.
אלביט הדמיה היא החברה המרכזית שמפעיל זיסר, והיא גייסה מהציבור בעבר מאות מיליוני שקלים במניות ובאג"ח. החברה פעילה כיום בארבע זרועות עיקריות:
  • פלאזה סנטר, בעלת שורת קניונים במדינות מזרח אירופה. בשנתיים האחרונות הרחיבה החברה את פעילותה גם להודו, והיא בונה שם קניון בן 46,000 מ"ר, בהשקעה של 86 מיליון דולר. החברה גם נכנסה להשקעות בקניונים בארה"ב;
  • אלביט מלונות, בעלת בתי מלון במערב אירופה, כולל בלונדון;
  • אלביט קמעונאות, המייצגת בארץ בין היתר את רשת חנויות ההלבשה גאפ. רשת זו פתחה בשנתיים האחרונות 4 חנויות בישראל, כולל חנות בקניון ממילא היוקרתי של אלפרד אקירוב בירושלים;
  • אלביט מדיקל, העוסקת ביצור ושיווק ציוד רפואי. זו הייתה פעילותה העיקרית של אלביט הדמיה כאשר נרכשה על-ידי זיסר. פעילות זו הפכה לצדדית, לאחר שקבוצת אלביט התרכזה בעסקי נדל"ן ומסחר. לזיסר יש תוכניות לחזור ולהגדיל את פעילות מדיקל.
בתגובתו, לא הכחיש זיסר כי לאירופה-ישראל קשיים ביחסים עם בנק הפועלים. הוא לא היה מוכן להיכנס לפרטים, באמרו כי זו חברה פרטית, שאינה חייבת לדווח על עסקיה. עם זאת אמר: "לכל יזם של עליות וירידות. אני עובד עם בנק הפועלים זה 20 שנה, ואם הקב"ה יתן לי בריאות, אעבוד עם בנק זה 20 שנה נוספות. יש בינינו יחסים קורקטיים ומכובדים. אפתור את הבעיות עם הבנק".
בנושאי אלביט הדמיה אמר זיסר כי החברה יציבה, ואין הוא מבין מדוע קשיי נזילות זמניים בחברתו הפרטית צריכים להשפיע על שער המניה של החברה הציבורית. הוא הוסיף כי עסקי הקניונים במזרח אירופה נמצאים בתנופה. בימים אלו בונה החברה שני קניונים נוספים בפולין, וצפויה לפתוח קניון בסרביה. כאמור, החברה בונה גם קניון בהודו. היא החליטה לרכוש גם בתי חולים בהודו ולהיכנס לבנייה למגורים במדינה זו.

ההתחלה: בעמנואל

מוטי זיסר, 56, אדם שומר מצוות, נולד בשכונת התקוה, ובגיל 3 עבר עם משפחתו להתגורר בבני ברק. הוא בעל השכלה תורנית ולמד בישיבה. זיסר נכנס לעסקים לפני כ-30 שנה. הפעילות העסקית הראשונה שלו הייתה רכישת שליטה בחברת נדל"ן שהקימה את העיר עמנואל בשומרון, עיר שאינה נחשבת לסיפור הצלחה במיוחד.
לאחר מכן עבר זיסר לעסקי נדל"ן. הוא היה בין הראשונים שזיהו הזדמנויות עסקיות במזרח אירופה, והיזם הישראלי הראשון שבנה קניון ושכונת מגורים ברובע מוקוטוב בוורשה, בירת פולין. לאור הצלחת הקניון הראשון, בנה זיסר קניונים ומרכזים מסחריים נוספים בפולין, בהונגריה ובמדינות אחרות במזרח אירופה.
במקביל, נכנס זיסר גם לעסקי קניונים בישראל. הוא בנה את קניון ארנה בהרצליה פיתוח, בהשקעה של כ-150 מיליון דולר. לאחר הפעלת הקניון תמהו ומחו רבים על שאדם שומר מצוות כזיסר, הוא הבעלים והמנהל 'של קניון המחלל שבת. זיסר ניסה במשך שנים למצוא פתרון לבעיה. בין היתר, ניסה למכור את הקניון למשקיע לא-יהודי מאנגליה.

רצו למחוק אותו מ"מאורות"

כמה רבנים דרשו ממנו בתוקף שימכור את הקניון. זיסר תרם במשך השנים סכומי כסף גדולים לעמותת "מאורות הדף היומי", המוציאה לאור רבבות כרכי ש"ס, למיזם "הדף היומי" במאות שיעורים שהיא מפעילה. שמו של זיסר צוין בהבלטה כתורם, לזכר אביו ואמו, על כרכי הש"ס. הרב קובלסקי, העומד בראש העמותה, הודיע לו שאם לא ימכור את הקניון, ימחק או יקטין את פרסום שמו על הש"ס. מסיבה זו, ואולי מסיבות אחרות, מכר זיסר לפני כשלוש שנים הקניון לחברת מנופים פיננסיים, בשליטת אברהם נמנשווילי וג'ון בן זקן.
זיסר מתגורר בווילה בפתח תקוה, שהיא אחת מתוך שורה של 8 וילות שנבנו על-ידי משקיעים שומרי מצוות. אשתקד חגג ברוב עם את יום הולדתו ה-55. זיסר נשוי לד"ר ברכה זיסר, נכדתו של מייסד העיר בני ברק יצחק גרשנקורן. חמשת ילדיהם מתחנכים בבתי ספר ומוסדות דתיים וממשיכים במסורת המשפחה.
לפני מספר שנים חלה זיסר. הוא הבריא, אך מאז חרד לגבי מצב בריאותו. מרדכי זיסר ורעייתו ידועים כתורמים גדולים למוסדות צדקה וחסד, כולל בית החולים "מעיני הישועה" בבני ברק.

כל הנדל"ן בכף-ידך
תאריך:  24/05/2011   |   עודכן:  24/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק הפועלים ינקוט בצעדים משפטיים נגד זיסר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רובינשטיין סבור שמוטב שהתביעה וההגנה יסכימו על טווח העונש, שקצותיו לא יהיו מרוחקים מדי זה מזה, וישאירו לבית המשפט את קביעת העונש המדויק - מאשר שיסכימו מראש גם על העונש
יפעת גדות
חוק איסור העישון יחול על 1,700 פארקים, חופים, טיילות ומדרחובים, כגון כיכר הטיימס    תושבי ניו-יורק עדיין יכולים לעשן על המדרכות, במגרשי החניה, ברחובות ובבתיהם
עידן יוסף
אדם אחד נהרג ו-32 מנוסעי האוטובוס שהיה בדרכו לירושלים נפצעו    ככל הנראה מדובר בתאונה צידית
יפעת גדות
בישראל כ-30 אלף חולי קרוהן וקוליטיס, 2,000 מהם ילדים    עקב אופיין האינטימי של מחלות אלה ולרגל יום המודעות העולמי, החליטו חלקם "להוציא את הכאב מהבטן" ולשתף את הציבור בסיפורם האישי    אתר חדש יציג סיפורים אלה, ואת סיפורם של חולים מפורסמים אחרים מהעולם השורדים עם המחלה
איתמר לוין
הוועדה לעיצום כספי קנסה יהלומן ב-80,000 שקל בשל אי-דיווח על 11,000 דולר שהביא עימו ארצה    ביהמ"ש: היהלומן שיתף פעולה, הסביר מהו מקור הכסף והסכום בו חויב חורג ממתחם הסבירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il