X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי הצעת התיקון לחוק שאושרה בוועדת החוקה, ייאסר על מוסדות להעסיק אדם שהורשע בייצור או במסחר בחומר פדופילי, כמו גם באחזקתו איסור ההעסקה יורחב למוסדות נוספים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום ג', 24.5.11) הצעה לתיקון החוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים שנחקק בשנת 2001, האוסר לההעסיק עברייני מין במוסדות, כך שיכלול בהגדרתו עבריינים מסוגים נוספים.
החוק למניעת העסקת עברייני מין הנוכחי אוסר על מעבידים להעסיק אדם שהורשע בעבירות מין כהגדרת חוק העונשין. הצעת התיקון, של ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), מציעה לכלול ברשימת איסורי ההעסקה גם עבריינים שהורשעו בייצור, במסחר ובאחזקת חומר פדופילי.
התיקון לחוק מבקש אף להרחיב את האיסור הקיים לגבי מוסדות, ולאסור על מעבידים להעסיק עברייני מין במוסדות בהם לומדים קטינים, כמו גם איסור להסיק את יצרני, סוחרי ומחזיקי החומר הפדופילי, כאמור. כמו-כן, ייכללו במסגרת התיקון עבריינים שהורשעו בעבירות מין על-פי חוק השיפוט הצבאי, שנשמטו מהאיסור להעסיקם בחוק המקורי.
האיסור יחול גם על העסקה במרכזי תרבות, במכוני כושר ובגני חיות, וכן במוסדות בהם שוהים חסרי ישע, כדוגמת חולי נפש או אנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית.
"מסוכנות מחזיקי החומר הפדופילי - נמוכה הרבה יותר"
נציגת משרד המשפטים, עו"ד עמית מררי, התנגדה להוספת איסור העסקת סוחרים שהורשעו בסחר חומר פדופילי, בטענה כי המסוכנות של עבריינים שהורשעו בעבירה זו נמוכה.
מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, התריע ואמר כי "בחסות החוק יותר להעסיק עבריינים שהורשעו בייצור ובמסחר בחומר פדופילי בבתי ספר ובגני ילדים. לצערי בחמש השנים האחרונות הורשעו רק שבעה אנשים בעבירה זו, מה שמצביע על חוסר אכיפה של החוק. קרימינולוגים ואנשי מקצוע טוענים, כי הכלי המונע עבריינות, הוא אכיפה, ולא החמרת הענישה. ובאין אכיפה, החוק הופך לאות מתה בספר החוקים".
יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם, ביקש להכניס את הפיקוח ואכיפת החוק, במסגרת החוק לרישוי עסקים, אולם נציג משרד הפנים אשר גרנר התנגד בתוקף, בטענה כי המחוקק מעמיס על הרשויות המקומיות, פיקוח ובדיקות שונות שאינם מענייני רישוי עסקים כהגדרת החוק, וכך נוצרת ביורוקרטיה רבה ועיכוב בהוצאת רישיון עסק. "לא ניתן להעמיס את כל תחלואי החברה, על רישוי עסקים", אמר גרנר.
יוזמת החוק ח"כ ציפי חוטובלי בירכה על אישור החוק: "הצעת החוק מקדמת מאוד את ההגנה על קטינים וחסרי ישע, שהיו חשופים לפגיעות מצד עברייני מין".

תאריך:  24/05/2011   |   עודכן:  24/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איסור העסקת עברייני מין יורחב גם למחזיקי חומר פדופילי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להכשיר אותו לעבריין מוסמך?
הגיון עלוב  |  25/05/11 02:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה טוענת שהשוטר גנב 80 כדורים מהבסיס בו שירת ומכר אותם לאדם אחר, קיבל שוחד ושלף מידע מודיעיני ממחשב המשטרה    מעצרו הוארך ביומיים
איתמר לוין
בית המשפט דחה את הטענה לפיה התקיפות נעשו משום שהאסיר - מודיע לשעבר שהורשע בעבירות מין חמורות - לא זכה להגנה הראויה    דחה לחלוטין את טענתו בדבר מעשה סדום מצד סוהר
איתמר לוין
ביהמ"ש האריך את מעצרו עד תום ההליכים    "מסוכנותו ניכרת על כל צעד ושעל"    עילות המעצר: החשש שבר-שירה ינצל את כספי המירמה כדי להימלט ושישוב למעשיו בעוד משפטו מתנהל
עופר וולפסון
מטוסי התובלה המושבחים הינם מסוג C-130, ובמסגרת החוזה, שהיקפו כ-19 מיליון דולר, תותקנה במטוסים מערכות לוחמה אלקטרונית
איתמר לוין
דנציגר ביטל החלטה של בית המשפט המחוזי, לפיה יש לחשוף את נוהל המרדפים של המשטרה בפני נאשם בבריחה מניידת: מדובר בסוגייה בעלת משמעות רוחבית בה צריך להכריע העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il