מנכ"ל חוצה ישראל, ראובן לבאון, מזהיר כי יכולת העברת המידע לגורמים החילוץ וההצלה השונים בכל הקשור לגילוי חומרים מסוכנים בדרכים מהירות אינה מתפקדת כראוי. בכינוס ITS ישראל, גילה (יום ד', 25.5.11) כי תרגיל חומ"ס שבוצע לאחרונה חשף כי קיימת יריעה של פתרונות שטרם מוצו.
לדברי לברון, נערכת חוצה ישראל לרישות של 160 ק"מ של תשתית רכבות, בעיקר בתוואי המזרחי. הדבר מצריך שדרוג של הקשר בין ברכזי המידע השונים וקשר משופר בין בעלי התשתיות לצורך סיפוק מידע.
בוחנים יתנו הנחיות מרחוק עוד סיפר כי כעת עובדים על כך שבמקרים של תאונות דרכים לא יהיה צורך בהמתנה לבוחני תנועה. די יהיה בניתוח התמונה שתצולם בשטח על-ידי בוחן תנועה שיתן הנחיות מרחוק.
בהתייחסו לנתיב המהיר, כביש אגרה לפי גודש תנועה בכניסה ללתל אביב, אמר: "בהסתכלות מקרו הצלחה בלתי רגילה, למעט כמה צרות קטנות".
לברון אמר כי יהיה צורך בשיטת מחירים דיפרנציאלית. כלומר, שינוי תעריפי מחירים לפי שעות היום כך שבלילה ובסופי שבוע יהיה זול יותר לנסוע.