X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צריכה תזונתית של פחות מ-700 מיליגרם (מ"ג) של סידן ביום נמצאה קשורה לסיכון גבוה יותר הן של שברים והן של אוסטאופורוזיס, אך צריכה גבוהה יותר לא הורידה את הסיכון
▪  ▪  ▪
אבני יסוד [צילום: איל פישר]
תוספות סידן - מעלות הסיכון להתקפי לב?
יפעת גדות
נתונים שנאספו מעשרות אלפי נשים הראו עלייה בסיכון לאירועים של הלב וכלי הדם אצל נשים שלקחו תוספות סידן יחד עם תוספות ויטמין D
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
תוספות סידן מעלות הסיכון להתקפי לב

   יפעת גדות
האם שוקולד פוגע בספיגת הסידן?

כמות מספקת של סידן לבריאות העצמות חיונית וחשובה, אך כמות רבה מדי לא מועילה יותר. אלו ממצאי מחקר שבדי חדש.
עם הגיל, העצמות מתחילות לאבד סידן - אבן היסוד העיקרית שלהן. עובדה זו מעמידה אנשים מבוגרים, במיוחד נשים, בסיכון לשברים ולאוסטאופורוזיס - מחלה בה העצמות הופכות פריכות ונשברות בקלות.
כדי לעזור ולמנוע פגיעות הרסניות אלו, נשים עם צריכה נמוכה של סידן צריכות להעלות את צריכת הסידן כדי למנוע שברים הנגרמים מאוסטאופורוזיס, בה בשעה שנשים עם צריכה הולמת אינן צריכות לעשות זאת, הדגישו החוקרים, מאוניברסיטת אופסלה.
צריכה תזונתית של פחות מ-700 מיליגרם (מ"ג) של סידן ביום נמצאה קשורה לסיכון גבוה יותר הן של שברים והן של אוסטאופורוזיס, אך צריכה גבוהה יותר לא הורידה את הסיכון. כך על-פי מחקר מבוסס אוכלוסיה שכלל נשים משבדיה.
החוקרים גילו גם עלייה בסיכון לשברים בירך אצל נשים עם רמת הצריכה הגבוהה ביותר, אך הדגישו כי יש להתייחס לתוצאות בזהירות ולחקור את הנושא גם בהמשך.
ממצאי המחקר פורסמו במהדורה המקוונת של BMJ.
לצורך המחקר אספו החוקרים מידע על 61,433 נשים שנולדו בין השנים 1914 ל-1948 שהשתתפו במחקר ממוגרפיה מקיף שהחל בשנת 1987. הנשים ענו לשאלונים בנושא תזונה ושימוש בתוספות סידן ומולטיויטמינים. בנוסף, החוקרים השתמשו במידע לגבי המשקל, הגובה, מצב עישון, ההשכלה והשימוש בתחליפי אסטרוגן לגיל המעבר, בין היתר.
במהלך 19 שנים של מעקב, 24% מהנשים סבלו משברים בפעם הראשונה. מבין אלו - ל-6% היו שברים בירך. ניתוח נתונים של 5,022 נשים בתת-קבוצה של המחקר גילה כי 20% מהן פיתחו אוסטאופורוזיס.
צוות החוקרים גילה כי נשים שצרכו כ-750 מ"ג של סידן ביום היו בסיכון הנמוך ביותר לשברים. יחד עם זאת, נשים שצרכו יותר מ-750 מ"ג ליום לא נהנו מירידה נוספת בסיכון לשברים או לאוסטאופורוזיס. מצד שני, הן היו בסיכון גבוה יותר לשברים בירך. שברים בירך ושברים בעצמות אחרות הנגרמים מאוסטאופורוזיס תורמים לעלויות רפואיות גבוהות יותר ולסבל גדול יותר, ציינו החוקרים.
התשובה לשאלה מהי כמות הסידן היומית הנכונה לאנשים מעל גיל 50 עדיין לא ברורה וההמלצות משתנות ממדינה למדינה. בארצות הברית, לדוגמה, רשויות הבריאות ממליצות על 1,200 מ"ג ביום לנשים בנות 50 ויותר. בסקנדינביה ההמלצות הן על 800 מ"ג ובאוסטרליה על 1,300 מ"ג ביום.
סיבה נוספת לזהירות בפרשנות הממצאים היא שמדובר במחקר תצפיתי ולכן לא ניתן להסיק מסקנות לגבי גורם והשפעה, ועדיין נדרשים מחקרים נוספים שיוכלו לענות על כך.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  26/05/2011   |   עודכן:  26/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סידן - לא לחרוג מהצריכה המומלצת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
קרוב ל-700 טיסות בוטלו אתמול בשל המשך פעילותו של הר הגעש    בבריטניה חוששים מהתפשטות ענן האפר לכיוונה במהלך סוף השבוע
אלעזר לוין
החברה הרוויחה רק 77 מיליון שקל כולל קרנות הון    הרווח התפעולי - 114 מיליון שקל    בגלל החולשה בבורסה לא גבו דמי ניהול ב-215 מיליון שקל
אביתר בן-צדף
בפורט הוד עיטרו חיילים ואזרח במדליות על גבורתם באירוע הטרור    כחמישים מדליות הוענקו לחיילי הבסיס ולצוותי ההצלה, שחשו לעזרתם באירוע הטרור    אם יאושר החוק, המכיר בנפגעים כקרבנות של אירוע מלחמתי - יעוטרו כל הפצועים וההרוגים במדליית לב הארגמן
אביתר בן-צדף
המוסק ניזוק בפעולה, ואנשי הכוחות המיוחדים חיבלו בו קשות    ממשלת פקיסטן החזירה את שרידי המסוק לארצות-הברית לבקשת האמריקנים
מירב ארד
אינטרהום השוויצרית, המשכירה בתי נופש, מרחיבה את שיתוף הפעולה באירופה    חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת Center Parcs שבעלותה 21 כפרי נופש באירופה    בין הבתים שניתן להשכיר: בתים בחורש טבעי, בתי סירה, וילות וטירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il