X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
WALL ST SCANNER, אותה השיקו בניו-יורק 18 יוצאי יחידת 8200 הידועה, מתיימרת לחזות בדיוק של 54.3% את כיוון תזוזתן של מניות ביום למחרת האפליקציה, שכבר מככבת בראש רשימת ההורדות, מגיעה למסקנותיה לאחר סריקת מידע מבוסס על חדשות ושיח רשת במעל 15,000 אתרים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

18 יוצאי יחידת המודיעין 8200 הידועה של צה"ל השיקו (ד', 25.5.11) בניו-יורק את אפליקציית "סורק וול-סטריט" (Wall St. Scanner), המסוגלת לדבריהם לחזות את תזוזתן העתידית של מניות ביום למחרת בדיוק של 54.3%.
את הרעיון למוצר הוביל גדי שבדרון, האיש שלפני כשבע שנים הקים את חברת אולג'ובס, שנמכרה לאחרונה בכ-16 מיליון דולר לקבוצת DST, מבעלי פייסבוק. שבדרון החליט לפני כשנתיים ביחד עם עומרי בראון, פרופ' אלי פורת ועוד מספר חברים, מהנדסי תוכנה ואלגוריתמאים יוצאי היחידה המפורסמת, להקים את מנוע החיפוש הייחודי מסוגו בעולם המידע הפיננסי.
מנוע החיפוש שפיתחה החבורה סורק למעלה מ-15 אלף אתרי חדשות, אתרי נישה פיננסיים, בלוגים ורשתות חברתיות. הוא קורא למעלה משבעה מיליון דפים בהם מובאים מידע או דעה על מניות (לרבות טוויטים, ריטוויטים וכו') וכל זאת במהלך כל 24 שעות היממה. המנוע מדרג מקורות מידע לפי חשיבותם ומהימנותם, מסווג דעות בין 9,600 אנליסטים מקצועיים לבין דעות ההמון ועוקב אחר היסטוריית הבעת דעותיהם בנושא מניות של למעלה מ-700 אלף משתמשים שונים.
הסורק מאפשר למעשה לכל סוגי המשקיעים לקבל שירות מידע מסוג חדש - תמונת מצב מקוונת לגבי השוק כמו גם לגבי המניה הבודדת, המורכבת ממגוון של משתנים משלושה סוגים: מידע משוק המסחר, ניתוח אגרטיבי של החדשות ושל הודעות בטוויטר ומידע מהרשתות החברתיות. בשלב זה, יש לציין, פועל הסוקר רק על כ-2,000 מניות מובילות בארה"ב.
הגולשים, גם אלה שלא ממש מבינים בעולם הפיננסי, יכולים לקבל תמונה מעמיקה, ועם זאת פשוטה, של מצב המניה בכל רגע נתון, וגולת הכותרת כאמור: תחזית סטטיסטית לגבי כיוון המניה ביום למחרת.
בנוסף לנתונים והניתוחים השונים, הגולש מקבל התראות לגבי המניות שהוא בחר לעקוב אחריהן, כאשר משתנים חשובים עוברים שינוי מובהק מבחינה סטטיסטית. לדוגמה, כאשר יש עלייה משמעותית בכמות האזכורים על חברה מסוימת ברשת, כאשר יש שינוי מובהק באופי השלילי או החיובי של האזכורים על החברה ברשת, כאשר יש שינוי בקונצנזוס של האנליסטים לגבי מניה מסוימת ועד למצב בו יש שינוי בשוק האופציות על המניה.
החברה מגובה בהשקעות של כ-3 מיליון דולר מצד גורמים פרטיים, ביניהם בעלי חברת הענק המשווקת את AVG (תוכנת האנטי-וירוס), וכבר היום, פחות משבוע מאז עלתה לאוויר, האפליקציה אספה כבר מעל 20,000 מנויים.
גדי שבדרון, מייסד וול-סטריט סקנר, מסר: "עד היום תחזית פיננסית הייתה שמורה לאנליסטים בודדים ומיוחדים שנתנו מחירי יעד. מחקרים הראו שממוצע הדיוק שלהם בחיזוי עומד על 50.5%. מאז תחילת שנת 2011 המנוע שלנו דייק ב-54.3% מהתחזיות שהוא מנפק והתוצאות בהמשך צפויות להשתפר".

אפליקציית "וול סטריט סקנר" לאייפון [צילום: יח"צ]
תאריך:  26/05/2011   |   עודכן:  26/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפליקציה ישראלית חדשה חוזה עתידות בשוק המניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
רשמה הפסד של כ-53 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה, לעומת רווח של כ-49 מיליון דולר ברבעון המקביל    הנקודה החזקה: כי"ל, שסייעה לצמצם ההפסד המצרפי    המכירות המאוחדות גדלו ב-14%
עופר וולפסון
רק כשליש מהמנהלים הישראלים תופסים מנהלים ישראלים אחרים כמנהיגים, לעומת קרוב למחצית הרואים בעצמם כאלה    רוב גורף סבור שמנהיגות היא קריטית להצלחת החברה
אלעזר לוין
שילם 93 מיליון שקל, לעומת שווי 152 מיליון שקל בספרים    מבני תעשיה תהיה מעתה בעלת 100% בפאואר סנטר בבאר שבע, שהוקם ביוזמת אוקנין
אלעזר לוין
ישלמו 22.5 מיליון שקל    יבנו 78-68 דירות - 330-290 אלף שקל לקרקע לדירה    מחירים דומים לאלו שהושגו בפברואר במכרזי המינהל
אלעזר לוין
קנתה מגינדי השקעות מגרש ב-105 מיליון שקל    גינדי תרוויח 34 מיליון שקל מהמכירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il