X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי אנשים שאוכלים כמות רבה של MSG נוטים יותר לסבול מעודף משקל ומהשמנה, והסיכון הגבוה לא נובע רק משום שהם מאביסים את עצמם עם מזונות עשירים ב-MSG
▪  ▪  ▪
מסתתר במזון [צילום: עכבר העיר]

החומר לשיפור הטעם מונוסודיום גלוטמט (MSG), המתקשר לעתים קרובות לאוכל סיני ולכאבי ראש שלאחר האוכל, תורם גם לעלייה בהיקף המותניים - כך מראה מחקר חדש.
חוקרים גילו כי אנשים שאוכלים כמות רבה של MSG נוטים יותר לסבול מעודף משקל ומהשמנה, והסיכון הגבוה לא נובע רק משום שהם מאביסים את עצמם עם מזונות עשירים ב-MSG. הקשר בין צריכה גבוהה של MSG לעודף משקל נשאר גם לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון את המספר הכולל של קלוריות שצרכו המשתתפים.
החוקרים, מאוניברסיטת צפון קרולינה, ציינו כי למרות שהסיכון לעלייה במשקל הקשור ל-MSG היה לא גדול, ההשלכות בהיבט של בריאות בציבור הן משמעותיות. MSG הוא אחד מתוספי המזון הנפוצים ביותר בעולם כולו, למרות שהוא שכיח יותר במדינות אסיה, גם במקומות אחרים בעולם ניתן למצוא אותו במזונות מעובדים - מצ'יפס ועד מרקים בקופסאות, גם אם לא מצוין כי המרכיב נמצא במזון.
צריכת ה-MSG היומית הטיפוסית של האמריקנים היא כמחצית גרם, בעוד שביפן ובקוריאה הצריכה הממוצעת היא בין גרם וחצי ל-10 גרם ביום.
MSG נחשב בטוח, אך ישנם אנשים המתלוננים על כאבי ראש, בחילה ותגובות שליליות אחרות אליו. מספר מחקרים בדקו את הקשר הפוטנציאלי בין MSG למשקל, אך הניבו תוצאות סותרות. מדענים מעריכים כי אנשים אוכלים מנות גדולות יותר של מזון המכיל MSG משום שהוא פשוט טעים יותר. ראיות אחרות מצביעות על כך ש-MSG משבש את מערכת האותות של הגוף המווסתת את התיאבון.
במסגרת המחקר האחרון, שפורסם בעיתון האמריקני לתזונה רפואית, עקבו החוקרים אחר יותר מ-10,000 איש בסין במשך 5.5 שנים בממוצע. הם מדדו את צריכת ה-MSG ישירות על-ידי שקילת מוצרים "לפני ואחרי", כמו בקבוק רוטב סויה, כדי לגלות את הכמות אותה אכלו המשתתפים. הם ביקשו מהם גם להעריך את הצריכה של התוסף לאורך שלוש תקופות של 24 שעות.
גברים ונשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של MSG (כ-5 גרם ביום בממוצע) היו בסבירות גבוהה ב-30% לסבול מעודף משקל בסוף המחקר לעומת אלו שאכלו את הכמויות הקטנות ביותר מהתוסף (פחות מחצי גרם ביום). לאחר שהוצאו משתתפים שסבלו מעודף משקל בתחילת המחקר, הסיכון עלה ל-33%.
השמנה אינה בעיה בסין כפי שהיא בארצות הברית, כלומר שייתכן שה-MSG אינו האשם המשמעותי בעלייה במשקל. אך הסינים נוטים גם להיות פעילים יותר, ואולי כך אינם מושפעים מהתכונות השליליות של התוסף.
עדיין לא ברור מדוע MSG ועלייה במשקל קשורים האחד לשני אך ייתכן שהקשר נובע מההורמון לפטין, המווסת את התיאבון ואת חילוף החומרים. קבוצת המדענים גילתה כי אנשים שצרכו כמות רבה של MSG ייצרו כמת רבה יותר של לפטין. צריכת MSG גרמה אולי לעמידות ללפטין, והגוף במצב זה לא היה מסוגל לעבד בצורה יעילה את האנרגיה אותה הוא קיבל מהמזון. זו יכולה למעשה להיות הסיבה לכך שאנשים שאכלו כמות גדולה של MSG עלו במשקל ללא קשר למספר הקלוריות שאכלו.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  29/05/2011   |   עודכן:  29/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מונוסודיום גלוטמט - האחראי למגיפת ההשמנה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא המדינה נפגש עם סגנית מזכ"ל האו"ם וביקש ממנה שלא ליצור אצל הפלשתינים אשליה לפיה יוכלו להקים מדינה עצמאית רק באמצעות הצבעה בעצרת הכללית
חן מענית
יוחאי יעיש, אמרגנו של קובי פרץ: "רן הדר ז"ל רצה שיואל מוגמי יעשה אותו יועץ של שר, כדי שיוכל להפנות אוליגרכים לואנונו"    ואנונו, בכיר ברשות המיסים, נאשם בלקיחת שוחד מנישומים
איתמר לוין
מדגיש את חשיבות הטיפול לשם מניעת הפיכת המאסר ל"אוניברסיטה לטרור"    שירות בתי הסוהר טען שהוא פועל בכיוון זה, אך תסקיר של שירות המבחן גילה שהמציאות שונה
איתמר לוין
נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות טוענת ששתי החברות התעלמו מדרישתה להתקין מערכות כריזה פנימיות וחיצוניות באוטובוסים    אגד: אנחנו קונים כעת מערכת כריזה
איתמר לוין
מוניר חלב הבריח שישה-שמונה מכשירים סלולריים לאסיר מארגון חללי אל-אקצה כאשר שימש כמפקד אגף בכלא קציעות, וקיבל בתמורה 6,000 דולר    ביהמ"ש: חלב איפשר למחבל ליצור קשר עם חבריו שמחוץ לכלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il