X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ ממליץ לכלול בנהלים דרישות להשכלה וניסיון מתאימים, ודורש להימנע מ"דילים" שיביאו למינוי מי שאינם ראויים שב וקורא לכלול דרך קבע נשים במועצות הדתיות
▪  ▪  ▪
יעקב מרגי, שר הדתות [צילום: אתר שס]

שר הדתות, יעקב מרגי, התחייב בפני בג"ץ לקבוע נוהל למינוי ראשי מועצות דתיות. עם זאת, מרגי טרם החליט האם לקבוע זאת כצעד מינהלי בלבד, ממנו ניתן יהיה להתעלם, או לעגן אותו בחקיקה. כך עולה מפסק דינו של בג"ץ (א', 29.5.11), אשר דחה עתירה נגד מינוי יו"ר המועצה הדתית בראשון לציון.
את העתירה הגיש חמי דורון, לשעבר ח"כ מטעם שינוי. היא כוונה נגד מינוי המועצה הדתית בראשון לציון, לאחר שש שנים בהן לא מונתה מועצה, ובמיוחד נגד מינויו של אלון מליחי לעמוד בראשה.
השופט אליקים רובינשטיין אומר, כי המועצות הדתיות הן גופים עתירי תקציבים (כך, למשל, תקציב המועצה בראשון לציון הוא 14 מיליון שקל). אומנם מדובר במינויים המושפעים ממעשה מרכבה פוליטי, מוסיף רובינשטיין, אך אין להשלים עם מצב בו ייעשה "דיל" שיביא לכך שימונה אדם חסר כל כישורים.
"במהות, לראש מועצה דתית נדרשים כישורי השכלה וניסיון, בלא שניטע כאן ועתה מסמרות באשר לטיבם", מוסיף רובינשטיין. דרישת ההתאמה לראש מועצה דתית, הוא סבור, "כוללת כישורים מתאימים של השכלה (וניתן לשקול כחלק מכך גם את הרקע התורני) וניסיון ניהולי... לעניות דעתי ניתן להביא בחשבון גם פעילות ציבורית רבת-שנים ומוכחת בחיי הדת במקום כאחד הקריטריונים הנוספים או החלופיים להתאמה".
כנגד מינויו של מליחי טען דורון, כי לאחר שנקבע שאין לו הכישורים המתאימים לעמוד בראש המועצה כממונה מינהלי, ודאי שאין מקום למנותו לתפקיד היו"ר הקבוע. מליחי הגיב באומרו, כי דורון מבצע בו "רצח אופי" וכי יש לו הכישורים הנחוצים.
כאמור, בג"ץ החליט שלא להתערב במינויו של מליחי, שכן עד כה לא היו קריטריונים למינוי יו"ר מועצה דתית, ולכן פסילתו כעת לא תהיה הוגנת.
בשולי פסק הדין מתייחס רובינשטיין להכללת נשים במועצות הדתיות: "הואיל ובכל מקרה בסופו של יום ברי כי ייצוגיות המועצה הדתית היא חלקית בלבד - אין המדובר בגוף נבחר - והואיל ונשים הן בבירור חלק חשוב ומרכזי בציבור הנזקק לשירותי הדת, ראוי כי בכל מועצה דתית שתורכב מכאן ואילך, על השר לשירותי דת ושאר הגופים הממנים לשקוד על מינוי נשים. נושא זה, מכבר אין חולק על מצב היתכנותו, וכיום לא ייתכן חולק על היותו ראוי, נחוץ והולם".

תאריך:  29/05/2011   |   עודכן:  30/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר הדתות: ייקבעו נהלים למינוי ראשי מועצות דתיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי צריך שר דתות?
אליהו חיים  |  30/05/11 09:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מזהיר מפני סכנה של הפרות סדר נרחבות לקראת ההכרזה על מדינה פלשתינית    אומר על תפקידיה הקלאסיים של המשטרה: התחנות יימדדו בסיכוייו של העבריין להיתפס, כי כך יוצרים הרתעה
איתמר לוין
מדגיש: מעולם לא אמרתי שלא אגן בבג"ץ על מינויו של גלנט לרמטכ"ל    "אין דבר רחוק יותר מהאמת מאשר הטענה שמעורבותו של היועץ המשפטי לממשלה בהליכי המינויים רבה מדי"
איתמר לוין
נשיאת העליון תוקפת בחריפות את ה"דחף הבלתי פוסק המניע חלק מחברי הכנסת ואישי ציבור שונים לחפש דרכים לצמצם את עצמאותו של בית המשפט העליון"
מערכת אתר ערוץ הספורט
נשים: ישראל הובסה בטורניר הכנה לאליפות אירופה. רבי: "לא טוב"
איציק וולף
יצא למכרז לרכישת מצלמות, חיישנים ומוקדי שליטה ובקרה עירוניים לרשויות המקומיות והמועצות האזוריות, במסגרת התוכנית הלאומית "עיר ללא אלימות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il