החברה הלאומית לדרכים פרסמה (יום ב', 30.5.11) מכרז נוסף של פרויקט רכבת העמק המיתולוגית המתוכנן בין חיפה לגשר שייח חוסיין שבעמק בית שאן.
המכרז כולל הקמת תשתית למסילת ברזל באורך של חמישה קילומטרים מהעיר נשר ועד קיבוץ יגור וכן גשרים ומחלפים על כביש 75. היקף מכרז זה נאמד ב-250 מיליון שקל.
מאז יצא הפרויקט לדרך לפני כשלושה חודשים, הצליחה החברה הלאומית לדרכים לפרסם ארבעה מכרזים למיזם ההיסטורי של רכבת העמק.
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס, אמר כי "בשל היקפו של הפרויקט, הוחלט לחלקו למקטעים שונים, אשר יאפשרו גם לחברות בסדר גודל בינוני, להתמודד במכרזים ולהיות שותפות בעשייה". מדובר במכרז בשיטת ה-design build בו הקבלן מתכנן ומבצע את הפרויקט על-פי הנחיות החברה הלאומית לדרכים.
לאורך מסילת העמק, שאורכה כ-60 קילומטר, יוקמו בשלב הראשון חמש תחנות רכבת מתוך שמונה תחנות המתוכננות על תוואי הקו: לב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך, תחנת עפולה ותחנת בית שאן. בנוסף יוקמו גשרים באורך כולל של כארבעה קילומטרים ותיכרה מנהרה באורך קילומטר אחד שתצא מתחנת עפולה.
יו"ר החברה הלאומית לדרכים,
מיכה גולדמן, ציין כי חיבור ערים כמו נשר, מגדל העמק, עפולה ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר באופן ניכר את זמן ההגעה למרכז הארץ.