חברת דלק ישראל רשמה רווח נקי של כ-14 מיליון שקלים ברבעון הראשון של שנת 2011, לעומת רווח של כ-34 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 58%. כך עולה (יום ב', 30.5.11) מפרסום דוחותיה הרבעוניים של החברה.
הירידה ברווח מקורה בעיקר בהפרש הנובע מרווח ההון ממכירת חברת שמנים בסיסיים חיפה אותה ביצעה דלק ישראל ברבעון הראשון של שנת 2010. בנטרול המכירה, הסתכם הרווח הנקי ברבעון הראשון אשתקד בכ-19 מיליון שקלים, ולעומת הרווח של כ-14 מיליון שקלים ברבעון השנה, מדובר על ירידה של 26% בלבד.
ה-EBITDA של דלק ישראל ברבעון הראשון הסתכם בכ-71 מיליון שקלים לעומת כ-90 מיליון שקלים ברבעון המקביל (כולל הרווח ממכירת שמנים בסיסיים חיפה) - ירידה של כ-21.1%. בניטרול רווח ההון מהמכירה, נותר ה-EBITDA ללא שינוי.
המכירות נטו ברבעון הראשון גדלו בכ-24% והסתכמו בכ-1.45 מיליארד שקלים לעומת כ-1.17 מיליארד שקלים ברבעון הראשון בשנת 2010. המכירות נטו במגזר מתחמי התדלוק ומסחר ברבעון הראשון לשנת 2011 הסתכמו בכ-780 מיליון שקלים - עלייה של כ-16.8% לעומת הרבעון המקביל. במגזר השיווק הישיר הסתכמו המכירות בכ-663 מיליון שקלים - גידול של כ-35%.
העלייה במכירות נטו המוסברת בעיקר בשל העלייה במחירים הממוצעים של הדלקים בתקופת הדוח לעומת הרבעון המקביל אשתקד ומגידול ריאלי כמותי במכירות מגזר השיווק הישיר, גידול במכירות רשת חנויות הנוחות "מנטה", וכן גידול כתוצאה מאיחוד לראשונה של תוצאות פעילות שיווק הדלקים במגזר השיווק הישיר, הכלולה בתוצאות הרבעון הראשון השנה ולא נכללה ברבעון המקביל אשתקד.
מתמקדת באסטרטגיה הקמעונאית החברה מסרה כי במהלך הרבעון הראשון ולאחריו היא ממוקדת בהמשך פיתוח האסטרטגיה הקמעונאית שלה, ועד למועד הדוח היא השלימה הקמה של כארבעה מתחמים חדשים, 10 חנויות נוחות חדשות ושלוש חנויות "מנטה מרקט" חדשות או מוסבות. כמו-כן, החברה נמצאת בשלבי בנייה של שישה מתחמי תדלוק חדשים ו-12 חנויות נוחות חדשות.
סך המכירות ברשת חנויות הנוחות של דלק ישראל בתקופת הדוח הסתכמו בכ-59 מיליון שקלים - עלייה של כ-25% לעומת הרבעון המקביל. הגידול במכירות חנויות הנוחות מוסבר הן מגידול במספר החנויות, אשר עומד נכון להיום על 173 חנויות לעומת 150 בתקופה המקבילה אשתקד, והן בשל גידול במכירות חנויות זהות, אשר הסתכם בכ-6% לעומת אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2011 בחנוית הנוחות הסתכם בכ-18 מיליון שקלים לעומת כ-15 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. כמו-כן, מחזור מכירות חנויות הנוחות המופעלות על-ידי זכיינים הסתכם ברבעון הראשון בכ-4 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-3 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.