X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך אישרה ועדת הכלכלה יו"ר חטיבת מפעילת המכונות לוועדה: "יש לנו התחייבויות חוזיות מול בנקים וגופים אחרים במיליוני שקלים" ציין כי רק 3% מכלל הסיגריות נמכרות באמצעות המכונות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ב', 30.5.11) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ אורי אריאל, לפיה החל מה-1 בינואר 2014 תיאסר הצבת מכונות לממכר סיגריות.
כמו כן, קיבלה הוועדה את הצעתו של יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, שנועדה להרחיק בתקופת הביניים את המכונות מקרבת בתי הספר. שאמה-הכהן אף הגדיר את המכונות כ"פרצה הקוראת לקטין".
יו"ר חטיבת מפעילי המכונות, אילן לוי, אמר לחברי הוועדה כי רק 3% מכלל הסיגריות נמכרות במכונות הממכר. לדבריו, למפעילי המכונות יש התחייבויות חוזיות מול בנקים וגופים אחרים שמגיעות למיליוני שקלים. נציגי בעלי המכונות ביקשו מחברי הוועדה לדחות את יישום החוק עד לשנת 2017, על מנת שיוכלו בתקופה הזאת להחזיר את השקעתם.
מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, אמר מנגד כי עמדת משרד הבריאות היא שצריך לאסור על הצבת המכונות, מאחר והן מגדילות את שיעור המעשנים. הוא דרש שהאיסור ייכנס לתוקף תוך שנתיים בלבד. ח"כ אריאל ציין בדיון כי מחר יצוין היום הבינלאומי למניעת עישון והוסיף כי הצעתו המקורית הייתה שהאיסור ייכנס לתוקף מה-1 בינואר 2015 כדי לעזור לבעלי המכונות.
ח"כ אריאל התנגד להצעות שעלו, לפיהן בעלי המכונות יציבו אותן מאחורי דלפקים ואמר כי לא יהיה על מצב זה פיקוח ציבורי. מנכ"ל משרד הבריאות דרש כי החוק ייכנס לתוקף תוך שנתיים ואמר כי אם הוועדה תדחה את יישומו הממשלה תקדם הצעת חוק משלה.
לנוכח כל זאת, הציע שאמה-הכהן פשרה, ולפיה כאמור החוק ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2014. הוועדה קיבלה את ההצעה. עוד הציע שאמה-הכהן כי עד אז יורחקו מכונות הממכר מבתי הספר למרחק שיקבע שר הבריאות, והוועדה אישרה כאמור גם את ההצעה הזו.
"הממשלה רוצה לחסל את הענף שלנו לגמרי"
לוי, יבואן ומפעיל מכונות סיגריות זה 20 שנה ויו"ר חטיבת מפיצי סיגריות במכונות אוטומטיות באיגוד לשכות המסחר, שהשתתף בדיון, אמר לאחריו: "הממשלה רוצה לחסל את הענף שלנו לגמרי. אנחנו מבינים שהעישון הוא בעייתי, אבל המדינה צריכה להבין שאם היא הסכימה שהעישון יהיה חוקי ולגיטימי אז היה ברור שיהיה מי שיתפרנס ממנו".
לדבריו, מדובר במחדל של משרד הבריאות עליו הייתה החובה להתקין תקנות מתאימות להסדרת התחום אולם במהלך העשור האחרון לא נעשה דבר.
"כעת צפויים להיפגע מהמחדל עסקים רבים בענף, אשר מוכנים לקבל על עצמם כל הגבלה שתמנע רכישה על-ידי קטינים, אך לא מסוגלים לקבל ולהבין את הגזירה שמבקשת להטיל עליהם המדינה - סגירה גורפת של העסק", הוסיף לוי. "אנשים זכו לאחרונה במכרזים להצבת מכונות סיגריות של רכבת ישראל וגופים נוספים והשקיעו בכך סכומי כסף משמעותיים. אנשים פרטיים הוציאו את כל הונם ושנותיהם על פיתוח העסק הלגיטימי הזה. לא מדובר בעבריינים אלא באנשים שפעלו במסגרת החוק. יש להקים מנגנון שיפצה את העוסקים בתחום או לחילופין לדחות את החלת החוקים בחמש שנים על מנת שהמשפחות יוכלו להתארגן כלכלית".
ח"כ אריאל שהגיש את ההצעה בירך על החלטת ועדת הכלכלה: "העישון הוא נגע נוראי וצריך לעשות מה שאפשר כדי להילחם בו. הבעייה עם המכונות לא מסתכמת בזה שהן נגישות לקטינים, אלא בכך שהן מגדילות את הזמינות והנגישות לכל האוכלוסייה. ככל שהסיגריות זמינות פחות, כך אנשים ייעשנו פחות".
אריאל ציין כי קיבל תלונות מצד מעשנים, שהלינו על כך שיהיה להם קשה יותר להשיג סיגריות מעכשיו. "על כך אני משיב: האינטרסים של המעשנים אינו גורם שיש להתחשב בו. מי שמכור - יוכל להמשיך לספק את ההתמכרות שלו באמצעות המקומות שבהם עדיין מוכרים סיגריות. מי שהעלמת המכונות תגרום לו לעשן פחות צריך להגיד לנו תודה ולא להתלונן", הוסיף.

תאריך:  30/05/2011   |   עודכן:  30/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מ-2014 תיאסר הצבת מכונות לממכר סיגריות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עושה לי חשק לסיגריה... ל"ת
אלטע קאקער  |  30/05/11 18:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המימון - מתוך מכירת קרקע בבסיסים במרכז הארץ שיתפנו    ישלם מקדמה של 3 מיליארד שקל    הקיבוצים יוכלו להשכיר דירות    זוגות צעירים בפריפריה יקבלו 12,000 שקל
איתמר לוין
החברה להגנת הטבע טוענת בבג"ץ: שר הפנים החליט להרחיב את אלעד - בראשה עומד איש שס - על חשבון שטח המיועד לשמורת טבע    בעתירה קודמת נטען שישי מעביר שטחים לבית שמש, שגם בראשה עומד איש מפלגתו
איציק וולף
שר הביטחון התייחס לפרשת המסחר של האחים עופר עם גורמים אירניים ואמר כי כשם שישראל דורשת מידידיה בעולם לכפות על התאגידים את הסנקציות כך עליה לכפות את הכללים הללו על עצמה    "אני בטוח שברוח הזאת שאני מתאר הדברים האלה יטופלו גם בהמשך"    על מפלגתו החדשה: לא נוכל להתחרות עם הפעילות של קדימה ועם הסערה התמידית במפלגת העבודה
איציק וולף
השר לביטחון פנים אישר את קידומם של תשעה קצינים בכירים במשטרת ישראל    יאיישו מגוון תפקידים ובהם סגני מפקדי מחוזות תל אביב, דרום, חוף וצפון
איציק וולף
המחלקה לחקירות שוטרים בודקת האם יש לפתוח בחקירה נגד ניצב חגי דותן אשר חתם על דוח חקירה שבו זוכה מאשמת תאונת דרכים שבה היה מעורב    מפכ"ל המשטרה דנינו קיבל את הסברו של דותן כי טעה בתום לב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il