X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תקדים שלילי לראשונה בישראל

הבוקר: אולמרט מתחיל להעיד

לראשונה בתולדות המדינה יעלה ראש ממשלה לשעבר על דוכן העדים כאשר הוא מואשם בפלילים אולמרט יחל להעיד בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות על-פי הערכות, עדותו תימשך במשך כ-20 עד 30 ימים
▪  ▪  ▪
אולמרט. העדות מתחילה [צילום: פלאש 90]

לראשונה בתולדות המדינה, יעלה הבוקר (ג', 31.5.11) ראש ממשלה לשעבר על דוכן העדים כאשר הוא נאשם בפלילים. אהוד אולמרט יחל היום בעדותו במשפט בו הוא מואשם בשורה של עבירות חמורות בפרשות ראשונטורס, טלנסקי, מרכז ההשקעות ואלמליח. על-פי הערכות, עדותו תימשך כ-20 עד 30 ימים. מרבית החקירות נגד אולמרט החלו בעקבות החשיפות באתר News1.
ההרכב בבית המשפט המחוזי בירושלים, בראשות הנשיאה מוסיה ארד, דחה את בקשתו של אולמרט לדחות בכמה ימים את עדותו בנימוק של מצב רפואי מסוים בעינו. העדות כבר נדחתה ביום אחד לבקשת הסניגורים, בשל כנס אילת של לשכת עורכי הדין בו השתתף (30.5.11) הסניגור אלי זהר.
בפרשת ראשונטורס מואשם אולמרט בקבלה במירמה של 92,000 דולר - מימון כפול לשורה של נסיעות לחו"ל מטעם מוסדות ציבור שונים. ההזמנות נעשו במשרד הנסיעות ראשונטורס, והעודפים שימשו את אולמרט ובני משפחתו לרכישת כרטיסים ולשדרוג נסיעותיהם הפרטיות. אולמרט מואשם גם בהעלמת סכום זה מרשויות המס ובמירמה בדיווחיו למבקר המדינה.
בפרשת טלנסקי נטען, כי אולמרט קיבל 600,000 דולר ממשה טלנסקי בשנים 2005-1997, חלקם בהעברות לחשבון הבנק שלו וחלקם במזומן בתוך מעטפות. בין היתר, הועברו הכספים למימון מערכות הבחירות של אולמרט לראשות עיריית ירושלים ובפריימריז לראשות הליכוד ב-1999.
לטענת המדינה, הכספים שקיבל אולמרט במזומן הוחזקו ב"קופה סודית" שניהל עבורו ידידו ושותפו לשעבר, עו"ד אורי מסר. בתמורה לקבלת כספים אלו, קידם אולמרט עניינים שונים הנוגעים לעסקיו של טלנסקי, ובמקביל - הסתיר ממבקר המדינה את קשריו עם טלנסקי בכלל ואת הכספים שקיבל בפרט.
עוד טוענת המדינה, כי בהיותו שר התמ"ת קידם אולמרט באופן פעיל, בעיקר מול מרכז ההשקעות, את ענייניהם של כמה מלקוחותיו של מסר. מדובר בין היתר בהעלאת ההיטל על ייבוא שמן לטובת חברת שמן, סיוע ליזמי מפעל סיליקט בדימונה, קידום הקמת מפעל לבדק מטוסים בנבטים ועוד. בפרשות אלו מואשם אולמרט בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ובמירמה והפרת אמונים.
כתב האישום עוסק גם ב-172,000 דולר שהעביר יזם הנפט ג'ו אלמליח לאולמרט בשנים 1993 ו-1998. לטענת המדינה, אולמרט מסר למבקר המדינה מידע חלקי וכוזב על כספים אלו. עוד נטען, כי אולמרט דיווח למבקר שברשותו אוסף עטים בשווי 140,000 שקל, בעוד שוויו האמיתי היה 1.3 מיליןו שקל. אולמרט מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מאחר שלטענת המדינה בעקבות מצגי שווא אלו אישר לו המבקר את החזקת הכספים מאלמליח שהוצגו כהלוואה.
לצידו של אולמרט עומדת לדין מי שהייתה מנהלת לשכתו שנים רבות, שולה זקן. היא מואשמת בעבירות מירמה בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות, וכן בהאזנות סתר לאנשי לשכתו של אולמרט.
טרם ברור כמה זמן תימשך עדותו של אולמרט, אך קרוב לוודאי שהיא לא תסתיים היום. משפטו של אולמרט מתנהל בימים שני, שלישי וחמישי, משעות הבוקר ועד שעות אחר-הצהריים.

תאריך:  31/05/2011   |   עודכן:  31/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבוקר: אולמרט מתחיל להעיד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אולמרט הנוכל הרמאי השקרן.... ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  31/05/11 15:51
 
- הלך הזרזיר אצל העורב - חד הם ל"ת
שותפות אולמרט מסר  |  6/06/11 13:23
2
אשב עם הזבל הזה של אידי בי
20 30 ימים אני  |  31/05/11 21:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
רשות ניירות ערך נמנעה במשך מספר ימים מעריכת בדיקה מקפת באשר לדיווחי השקר של קבוצת מגדל בעניין פרישתו הפתאומית של ויקטור מדינה מתפקיד יו"ר מגדל שוקי הון    אגף שוק ההון במשרד האוצר מסר: איננו בודקים ואין זה מתפקידנו; הבדיקה - בסמכות רשות ניירות ערך
ראובן לייב
האב והאם נקלעו להוצאות כבדות של טיפולים עקב מחלת הסרטן של בתם בת החמש, שבעטיה נאלץ האב להפסיק את עבודתו, וביחד עם האם מתקשה לעמוד בנטל הכבד הרובץ עליהם בגידול משפחה בת שש נפשות
חיים ביאור
מהטיוטא לשימוע עולה כי בכירים אלה לקחו שוחד, לכאורה, בדרך של מימון נופש במלונות יוקרה באילת, ים המלח וטבריה
רועי גלדסטון
שינויים גם בליגה הלאומית: קו ה-3 יהיה אחיד. תקציב המינימום יועלה
עופר וולפסון
סקר שנערף בענף ההיי-טק מגלה כי חלה עלייה דרמטית בביקושים למהנדסים, לאנשי מכירות, לחוקרים ולמנהלים, כאשר התפקיד המבוקש ביותר הוא עבור מפתחי תוכנה לסלולר    יותר עובדים עוזבים מרצונם, ואיוש המשרות מהיר מאוד    גם השכר במגמת עלייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il