X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכל אירוע השתתפו כמה עשרות משתתפים שתרמו במזומן, בצ'קים או בכרטיס אשראי אולמרט: לזקן היה פנקס צ'קים והיא הייתה יכולה לשלם חשבונות שלי; בלעדיה לא הייתי יודע בכמה גדל החוב שלי בבנק
▪  ▪  ▪
משה טלנסקי. ''לא היה האדם היחיד שעזר לי לגייס כספים'' [צילום: פלאש 90]

"הוא היה נחמד. הוא אמר לי שהוא נלהב מהעניין [התמודדותו של אולמרט לראשות עיריית ירושלים - א.ל]. נחמד, בעל חוש הומור, לבבי, שרוצה לעזור, שלדבריו אוהב את ירושלים אהבה אין-סופית, שהאמין שאני יכול להיות ראש עיר". כך תיאר (יום ג', 31.5.11) אהוד אולמרט את מגעיו הראשונים עם משה טלנסקי, לקראת התמודדותו מול טדי קולק בשנת 1993.
אולמרט הסביר, כי ההתמודדות מול קולק הייתה קמפיין מסוג שונה לחלוטין שהצריך משאבים מתאימים. לדבריו, המיליונרים והנדבנים לודוויג יסלזון וצ'רלי בנדהיים עודדו אותו להתמודד, אמרו שישתדלו לעזור לו והפנו אותו אל טלנסקי. הלה עסק אז בגיוס תרומות לבית החולים שערי צדק, שהשניים היו מהתורמים המרכזיים לטובתו.
"כאשר יסלזון ובנדהיים אומרים: זה האיש, אתה יכול להיעזר בו - אני לא שואל שאלה. אני לא מעלה על דעתי שהוא לא עומד בכל המבחנים של המקצועיות וההגינות", הוסיף אולמרט. "הוא לא היה האדם היחיד שעזר לי לגייס כספים, אבל הוא נראה לי מישהו שמאוד מאוד שווה להיפגש איתו.
"אמרתי לו שאני זקוק לתרומות. היה ברור שהמאמץ העיקרי של טלנסקי הוא לגייס עבורי תורמים. עשו ממנו איש עסקים בינלאומי; הוא לא היה כזה וגם לא העמיד פנים ככזה. הוא היה שכיר, הרוויח מעל ומעבר, אבל הוא לא היה יסלזון", הוסיף. תפקידו של טלנסקי היה ליצור לאולמרט היכרויות עם תורמים ולנצל את הקשרים הרחבים שלו כמגייס כספים לשערי צדק ברחבי ארה"ב.
כך, למשל, אירגן טלנסקי עבורו חוגי בית עם תורמים פוטנציאליים. "על כל צלחת יש מעטפה, ובתוכה יש פתק שאתה יכול למלא את השם ואת פרטי כרטיס האשראי, לשים צ'ק או לשים מזומן. היו כאלו שתרמו כך, או כך או כך", סיפר אולמרט כיצד נערכו ההתרמות. "אחרי זה מי שמארגן את זה אוסף את התרומות לשקית גדולה ומעביר אותן הלאה".
להערכת אולמרט, לקראת הבחירות ב-1993 התקיימו 20-15 אירועים כאלו בארה"ב: בניו-יורק, בפלורידה ועוד - בריכוזים של אוכלוסיה יהודית מבוגרת יחסית ומסורתית, לה יש עניין בירושלים. בחוגים אלו השתתפו עשרות אנשים עד כ-100 איש בכל אחד, ולדברי אולמרט כל הכספים הועברו ארצה ודווחו למבקר המדינה.
לדברי אולמרט, מדובר ברשת התורמים של שערי צדק, החברים גם בארגונים יהודיים אחרים ו"כולם יודעים על האירועים של כולם". בפנייה ישירה לשופטים, אמר אולמרט בנקודה זאת:
"בדקו [בחקירה - א.ל.] 15 נסיעות. אני נסעתי מאות פעמים! כשהגעתי לשם ב-1993 אני לא הייתי דמות אנונימית. זו לא הייתה בעיה בשביל טלנסקי. אני הייתי אדם מוכר, הופעתי שם אין-ספור פעמים. אני מנסה לפרוק מצוקה של שלוש שנים, שהדבר לא עוזב אותי. זה לא קל. ב-1988 גייסתי לליכוד מיליוני דולרים בכל העולם. הופעתי באין-ספור תוכניות טלוויזיה. הייתי הולך ברחוב בניו-יורק - היו מזהים אותי".

"מעולם לא ביקשתי הזמנה לחו"ל"

לדברי אולמרט, הוא קיבל באותן שנים הזמנות רבות להופעות בחו"ל. הוא מעריך, כי מאז 1993 נסע כ-300 פעמים לכל קצווי תבל. "למה? כי רצו לשמוע". הוא הסביר, כי אחרי הסכמי אוסלו חל שינוי דרמטי בהתעניינות העולמית בירושלים, וזו הייתה אחת הסיבות לריבוי נסיעותיו. "אני הייתי זמין", אמר.
אולמרט טען, כי לא נסע לחו"ל אפילו פעם אחת על חשבון עיריית ירושלים. לעומת זאת, היו ארגונים ישראלים ויהודיים-אמריקניים שהזמינו אותו שנה אחרי שנה להרצאות בחו"ל. "זה להרצות בפניהם, זה להתרים, זה להסביר את המדיניות של ישראל. הכל מתערבב ביחד", אמר אולמרט על מטרות הנסיעות.
"מעולם לא ביקשתי ממישהו שיזמין אותי לחו"ל. לא ביקשתי אף פעם לבלות חופשה כבדרך אגב. מעולם לא! לא הייתה פעם אחת, כבודכם, בין אם זה ליום או ליומיים או לשלושה, שלא עבדתי מהבוקר ועד שעת לילה מאוחרת", אמר אולמרט. "פעם אחת לא נשארתי אחרי יום חמישי ואמרתי: אולי אני אשאר לנוח".
על מעמדה של שולה זקן כראש לשכתו בעירייה אמר אולמרט, כי היא הייתה קובעת את סדר היום שלו ומפקחת על סגל הלשכה. לדבריו, הוא סמך עליה שתדע עם מי לקבוע פגישה ועם מי לא, ורק במקרים נדירים היה עליה לשאול אותו כיצד לנהוג. כמו-כן, היא עסקה בסיוע לפעילותו הפוליטית של אולמרט ובארגון חוגי בית בהם נאספו תרומות לקמפיינים שלו.
"שולה היא אשת אמוני. יכולתי לסמוך עליה שהיא תעשה הרבה דברים שקשורים בי אישית, החל מזה שהיא תיאמה את האירועים האישיים שבהם השתתפתי ושלא היו קשורים במילוי תפקידי, וכלה בעניינים הכספיים שלי. אלמלא שולה, לא הייתי יודע בכמה החוב שלי בבנק גדל. הייתה לה סמכות לחתום על צ'קים, היה לה פנקס צ'קים והיא הייתה משלמת חשבונות". לדבריו, בעוד שהוא עצמו לא פגש מזה 30 שנה את מנהל סניף הבנק בו מתנהל חשבונו, זקן היא שעמדה בקשר עימו. כמו כו, טיפלה זקן ברכישת דירות עבור ילדיו של אולמרט.

תאריך:  31/05/2011   |   עודכן:  31/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טלנסקי אירגן לאולמרט 20-15 אירועי התרמה ב-1993
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
האם זה בלתי חוקי להתרים  ל"ת
למען מפלגה בארץ?  |  31/05/11 15:49
2
אירגן תרומות לקופתו של אולמרט ל"ת
חץ  |  1/06/11 08:05
 
- הלך הזרזיר אצל העורב - חד הם ל"ת
שותפות אולמרט מסר  |  6/06/11 13:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כחלק מהרפורמה הרב-שנתית במערכת ההשכלה הגבוהה, אושרה הגדלת מספר הסטודנטים שהמדינה מממנת בכ-12,000 עד לשנת הלימודים תשע"ו    העלות התקציבית: כ-620 מיליון שקל
יפעת גדות
הגיל הממוצע להתחלת עישון סיגריות בבני 21 שנים ומעלה, היה 18.4 שנים בגברים יהודים, ו-20.6 שנים בנשים יהודיות
איתמר לוין
השופט עמית: הכלים בנמצא וכל שמתבקש הוא, כי בית הדין הרבני יושיט היד ויטול את הכלי המתאים    בג"ץ אישר, בחוסר נחת, הסכמה של אישה לשלם 60,000 שקל תמורת קבלת הגט
אלי אלון
דובר המשרד: אין קשר בין דברי ביקורת ומחאה ש"הציפו" פעילים סביבתיים את האתר לביו סגירתו
אלעזר לוין
שר האוצר יציג בצהריים את התוכניות להקטנת הביקוש לדירות להשקעה, כדי לבלום התייקרות הדירות למגורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il