X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקשה מבית הדין צווים שיביאו להשבתם לעבודה של שלושה עובדים שפוטרו לאחרונה ההסתדרות, שהפכה בתחילת מאי לארגון היציג של העובדים, טוענת כי השלושה פוטרו על-רקע ההתאגדות
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הגיש (יום ד', 1.6.11) בקשה לבית הדין לעבודה בירושלים, למתן צווי מניעה נגד הנהלת הרכבת הקלה בירושלים.
ההסתדרות מבקשת, באמצעות עו"ד מיה פרי-אלתרמן, עו"ד אמיר בשה ועו"ד מורן פרידמן, מהמחלקה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, להחזיר לעבודה שלושה עובדים שפוטרו לאחרונה בחברה. ההסתדרות טוענת כי הפיטורים הם על-רקע התאגדותם של עובדי הרכבת הקלה בהסתדרות והקמת ועד.
כמו-כן, מבקשת ההסתדרות מבית הדין צווי מניעה נגד הפגיעה המתמשכת לטענתה, שנעשית על-ידי ההנהלה בעובדים, על-רקע אותה התארגנות. לטענת ההסתדרות, מהרגע שהעובדים התאגדו והקימו ועד, החלה ההנהלה לפגוע באופן שיטתי בעובדים.
ההסתדרות, שהכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה ברכבת הקלה, קיימה ביום ראשון האחרון פגישה במשרדי איגוד עובדי התחבורה בבית ההסתדרות בתל אביב עם הנהלת הרכבת. בפגישה השתתפו אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ונציגי ההסתדרות והעובדים. מטעם הנהלת הרכבת הקלה השתתפו מנהלת משאבי אנוש, טלי דואק, סמנכ"ל התפעול, רענן מור, ועו"ד אלישע שור. ההסתדרות אומרת כי ביקשה שהפגיעה בעובדים עוד לפני המשא-ומתן על הסכם קיבוצי תיפסק. לדבריה, ההנהלה לא נענתה.
בהסתדרות הביאו כדוגמה שינוי בשיטת תשלום השכר של העובדים כאחד מהכלים בהם נקטה ההנהלה לפגוע בהם. כך, מתכונת תשלום השכר שונתה משכר יומי לשכר שעתי, הפוגע לדברי ההסתדרות בשכרם הכולל של העובדים. כמו-כן, נטען, צמצמה ההנהלה את מתכונת ההסעות, כך שהעובדים נאלצים לדאוג בעצמם להסעה מישובים הסמוכים לקו התפר עד כדי סיכון ביטחונם האישי. "ההנהלה אף הגדילה לעשות ומטילה על עובדים חדשים עבודות בלתי ראויות לרבות עבודות נקיון", אמרו בהסתדרות.
ההסתדרות מבקשת מבית הדין להחזיר את המצב לקדמותו. אבי אדרי אמר היום כי "מדובר בצעדים חמורים ביותר של ההנהלה כלפי העובדים ואנחנו מקווים שגם ביה"ד לא ייתן יד להמשך הפגיעה בחופש ההתארגנות ולהפרת חוק".
עובדי הרכבת הקלה הצטרפו להסתדרות בתחילת חודש מאי, אז חתמו יותר משליש מכ-80 נהגים המועסקים באמצעות החברה הקבלנית וויאולה ישראל (קונקס), המתפעלת את הרכבת, על הסכם ההצטרפות. עם הצטרפותם הפכה ההסתדרות לארגון היציג של העובדים ומינתה ועד פעולה.
בשבוע שעבר מסרה סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, כי החברה המעסיקה את הנהגים היא חברת כאמור חברת קונקס. "סיטיפס תפעל מול קונקס לבדיקת הנושא", נמסר.

תאריך:  01/06/2011   |   עודכן:  01/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתדרות לביה"ד לעבודה: מנע פיטורים ברכבת הקלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר להגנת העורף אמר בפני תלמידים כי רק קבוצה קטנה בתוך החמאס יודעת היכן נמצא גלעד שליט    "רבים מחוטפיו כבר אינם איתנו בגלל 'תאונות מצערות'"    "אם אין לנו את היכולת להוציא את גלעד, צריך לשלם מחיר כבד של שחרור רוצחים גדולים על-מנת לשחררו"
מירב ארד
כ-3,000 ישראלים יתחתנו בשנה הקרוב בנישואין אזרחיים    שוק תיירות הנישואין האזרחיים מגלגל כ-10 מיליון שקלים בשנה
עופר וולפסון
החוק יובא לאישור המליאה בקריאה שנייה ושלישית    יעלה בהדרגה עד ל-4,300 שקלים או ל-47.5% מהשכר הממוצע - הגבוה מבין השניים
יפעת גדות
חוקרים גילו כי בקרב 228 ילדים שהתגוררו במרכז ניו-יורק והגיעו למרפאה לטיפול באלרגיות, 28% סבלו גם מאלרגיה למזון    רופאים המטפלים בילדים ממרכז העיר הסובלים מאסתמה עקשנית או מאקזמה צריכים לחשוד גם באלרגיה למזון
איציק וולף
ועדת האתיקה של הכנסת רשמה נזיפה חמורה נגד ח"כ אחמד טיבי לאחר שנסע לטקס הפיוס הפלשתיני במימון גורם חיצוני בלי שביקש על כך אישור מראש    נדחו הסברי טיבי כי מדובר בטעות של העוזר הפרלמנטרי שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il