X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות אינספור החלטות ממשלה הקובעות כי על גופים ממשלתיים הנמצאים מחוץ לירושלים להעתיק את מקום מושבם לבירה, בדיקה מעלה כי כוח האדם העובד ביחידות הארציות מחוץ לעיר מסתכם באלפים רבים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

יש לוודא שהחלטות הממשלה וחוק יסוד ירושלים ימומשו לאלתר - זו המסקנה העולה (יום ד', 1.6.11) מדיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת, לרגל יום ירושלים.
מנתונים שהציגה בוועדה תנועת "התעוררות בירושלים", תנועה המורכבת ממתנדבים הפועלים מתוך מטרה להשאיר בעיר אוכלוסיה צעירה, עובדת ופלורליסטית, עולה כי הסיבה המרכזית לעזיבתם של צעירים את העיר ירושלים היא היעדר מקומות עבודה.
בדיון הוצגה שורת החלטות של ממשלת ישראל מ-30 השנים האחרונות, הקובעות כי גופים ממשלתיים הממוקמים מחוץ לירושלים צריכים להעתיק את מקום מושבם לבירה. ההחלטה האחרונה התקבלה בשנת 2007 ובמסגרתה נקבע כי יחידות ממשלתיות ארציות יועתקו בתוך שמונה שנים, כי יש לעודד את מעברן של חברות ממשלתיות לעיר, כי כל גוף סטטוטורי חדש יוקם בירושלים. החריגים היחידים שנקבעו להחלטה הם משרד הביטחון ומשרד החקלאות.
עם זאת, העמותה הציגה נתונים לפיהם עו"ד ניר רוזנר מתכתב מזה מעל שנה עם משרדי ממשלה שממוקמים בתל אביב, בהם המשרד לענייני מיעוטים, המשרד לפיתוח הנגב והגליל ושיתוף פעולה אזורי וההמשרד בלי תיק של השר יוסי פלד. כמו-כן, מתכתב עו"ד רוזנר עם משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, אשר אחראים על העברת המשרדים לירושלים. לדבריו, לטענת כל הגורמים, המשרדים הללו קיבלו אישור חריג להישאר בתל אביב עד אשר יימצא עבורם שטח מתאים בירושלים, כאשר המועד הסופי לכך כבר חלף: סוף שנת 2010.
התנועה ציינה כי במרס 2011 הוגשה בקשה להליך קדם בג"צ באמצעות משרד עו"ד יגאל ארנון, בה מוצגת דרישתה ליישום החלטת הממשלה לאלתר.
התנועה טוענת כי על הממשלה להקצות תקציבים למעבר הצפוי באמצעות אגף תקציבים באוצר, להקצות קרקעות לבניית משרדים בבירה ללא דיחוי באמצעות אגף החשב הכלכלי וכי עליה לגבש תוכנית להעברת אלפי עובדים לירושלים. זאת, באמצעות הממונה על השכר באוצר ונציב שירות המדינה.
על-פי הנתונים שאסף צוות המחקר של "התעוררות", סך-הכל כוח-האדם ביחידות הארציות הנמצא מחוץ לירושלים, כולל כיום מעל ל-3,200 משרות. "הניסיון העולמי לגבי ערי בירה מראה על מכפיל לתעסוקה הממשלתית שנע בטווח של 1.5 עד 1.8. אם כן, יישום החלטת הממשלה האחרונה בנושא אמור ליצור בה כ-4,500 משרות לכל הפחות", טוענת התנועה.
חברת תנועת התעוררות ומועצת העיר ירושלים, מירב כהן, הציגה בפני הוועדה נתונים מהם עולה כי בדיקה של החשב הכללי העלתה שהצרכים של היחידות הממשלתיות בכל הארץ עומדים על 132 אלף מ"ר, בעוד שההיצע בירושלים עומד על 295 אלף מ"ר. תעריף הארנונה למשרדי הממשלה בעיר עומד על 284.40 שקלים למטר. כך ש-132 אלף מ"ר חדשים שיוקמו יביאו לפוטנציאל הכנסות מארנונה בגובה של 37.5 מיליון שקלים בשנה.
"אתם באמת חושבים שלא מצאו לשר פלד חדר בירושלים?"
נציג מנהל הדיור הממשלתי התייחס בדיון לתוכניות העתידיות לבנייה שהציגה התעוררות, ואמר כי השבוע יצאו מכרזים לבניית בניין גנרי 2, בניין מבקר המדינה ושני בניינים נוספים בכניסה לעיר. מתכננת מחוז ירושלים במשרד הפנים, דלית זילבר, אמרה כי תוכנית המתאר נותנת את המעטפת לבנייה בעיר והמשרד מתחייב לקדם את התוכניות הפרטניות במהירות שיא.
עו"ד אמנון לורך, לשעבר יו"ר החברה לפיתוח מזרח ירושלים, פתח את דבריו בפסוקים הפותחים את ספר איכה. "איכה ישבה בדד העיר רבתי עם הייתה כאלמנה. כל רעיה בגדו בה, היו לה לאויבים", ציטט לורך ואמר כי כך הוא מרגיש כאיש ירושלים. הוא הוסיף כי שני שרי חינוך לשעבר, שכתבו הבוקר מאמרים לציון יום ירושלים, לא נקפו אצבע להעברת המשרדים מתל אביב.
"הרצון של הממשלה לעזור לעיר הוא רק על הנייר", אמר עו"ד לורך והוסיף: "אתם באמת חושבים שלא מצאו חדר בירושלים לשר יוסי פלד?". הוא הציע לבטל את חוק יסוד ירושלים, או לחזק אותו ולכתוב כי למשרדי הממשלה אין מקום מושב אחר מלבד ירושלים. "הוועדה צריכה לקבל החלטה שאין כפל לשכות לאף אחד", אמר. עו"ד לורך אף הוסיף כי כבר בשלב הזה צריך להתחיל להידבר עם העובדים שאמורים לעבור לירושלים, על-מנת לקצר תהליכים ולהכין את העובדים בהתאם.
סגן בכיר לחשב הכללי, גבי שוחט, אמר כי חטיבת הנכסים בחשב הכללי לקחה על עצמה את המשימה וציין את הקמת משרד החוץ ועבודה שנעשתה בקריית הממשלה. "לצד אותן פעולות אנחנו מונעים הגירה של משרדים לתל אביב", אמר שוחט. "אתמול פורסם מכרז לבניין של 70 אלף מ"ר, אליו אמור לעבור מבקר המדינה ומנענו מרשות השידור לצאת מירושלים". הוא קרא גם למרכזי המפלגות ולהסתדרות לעבור לירושלים.
סמנכ"ל משרד התרבות והספורט, רן בר, הסביר לוועדה כי המשרד פוצל ממשרד המדע והטכנולוגיה. לדבריו, שר המדע משתמש בלשכה של המשרד בירושלים ושרת התרבות ירדה לתל אביב. "שר המדע התיישב בירושלים ולא היה לנו מקום לתת לשרה לימור לבנת", אמר בר והוסיף כי במשרד מעוניינים לעבור לירושלים גם מטעמי חיסכון.
רכזת תיאום ובקרה במשרד ראש הממשלה, שרית גולדשטיין, הסבירה כי ברגע שיחידה מסוימת מבקשת להאריך חוזה או לשפץ מבנה מחוץ לירושלים, הדבר מובא בפני ועדת חריגים. לדבריה, חלק מהיחידות קיבלו אישור מטעמים מקצועיים לא להתמקם בירושלים, כמו היחידה לבריאות הציבור בתל השומר. "המטרה שלנו היא להעביר את היחידות הממשלתיות לירושלים, אבל זה לא פשוט ולוקח זמן", אמרה גולדשטיין. סגן ראש עיריית ירושלים, קובי כחלון, אמר כי ירושלים נמצאת בתקופת שגשוג וכי העירייה התחילה לקחת אחריות ותכננה תב"ע תוך שנה. לדבריו, בעבר להוציא היתר בירושלים היה לוקח שלוש שנים.

תאריך:  01/06/2011   |   עודכן:  01/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למרות ההחלטות: יחידות הממשלה לא עוברות לירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ עינת וילף קראה למדינות המתכוונות להצביע בעד הקמת מדינה פלשתינית בעצרת האומות המאוחדות להעביר את שגרירויותיהן בישראל למערב ירושלים    "אני תומכת באופנסיבה הסברתית וחושבת שבדרך זו ניתן לנצל את התמיכה העולמית בעמדת הפלשתינים"
רועי גלדסטון
הפורוורד שהודיע על עזיבה, כפי שפורסם כאן לראשונה: "קהל כזה לא אפגוש"
עופר וולפסון
ביקשה מבית הדין צווים שיביאו להשבתם לעבודה של שלושה עובדים שפוטרו לאחרונה    ההסתדרות, שהפכה בתחילת מאי לארגון היציג של העובדים, טוענת כי השלושה פוטרו על-רקע ההתאגדות
איציק וולף
השר להגנת העורף אמר בפני תלמידים כי רק קבוצה קטנה בתוך החמאס יודעת היכן נמצא גלעד שליט    "רבים מחוטפיו כבר אינם איתנו בגלל 'תאונות מצערות'"    "אם אין לנו את היכולת להוציא את גלעד, צריך לשלם מחיר כבד של שחרור רוצחים גדולים על-מנת לשחררו"
מירב ארד
כ-3,000 ישראלים יתחתנו בשנה הקרוב בנישואין אזרחיים    שוק תיירות הנישואין האזרחיים מגלגל כ-10 מיליון שקלים בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il