X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראיון שפורסם ביומון הצרפתי הנפוץ "לה פיגרו" מחמיא לשר האוצר יובל שטייניץ ולביצועים הכלכליים של ישראל קובע: "ישראל מעולם לא נהנתה משגשוג כזה מאז הקמתה בשנת 1948"
▪  ▪  ▪
מחמאות מצרפת. שר האוצר יובל שטייניץ [צילום: פלאש 90]

"הקשיחות והמשמעת היא מקור הנס הכלכלי של ישראל" - כך עולה (יום ד', 1.6.11) מפרסום דברים שאמר שר האוצר יובל שטייניץ בראיון לעיתון הצרפתי הנפוץ "לה פיגרו".
את הראיון קיים עם שטייניץ הפרשן הכלכלי של העיתון, ז'אן פייר רובין, במהלך ביקורו האחרון של השר בשבוע שעבר בפריז.
בראיון החמיא רובין לכלכלה הישראלית ולמהלכיו של שר האוצר בקובעו: "ישראל מעולם לא נהנתה משגשוג כזה מאז הקמתה בשנת 1948. על-פי ארגונים בינלאומיים, רמת החיים בישראל מדורגת כיום בקטגוריה של 'מדינות מתקדמות'. הצמיחה, שעמדה על 4.7% בשנת 2010, יכולה להגיע לצמיחה של 5.4% בשנת 2011, על-פי מדדי ה-OECD".
בראיון אומר שטייניץ: "פעלנו הפוך מכל הממשלות האחרות. במקום להגדיל את ההוצאה הציבורית ולהפחית מיסים בעיצומו של המשבר כדי לתמוך בפעילות, פעלנו בדרך אחרת. המסר שלנו היה ברור: העתיד חשוב יותר מההווה. השקענו את מירב המאמצים ואת כספנו כדי לספק תחזית מעודדת עבור צרכנים ועסקים, ופעלנו באופן שלא יחמיר את הגירעונות הכספיים במטרה לשמר את המצב הקיים. אף אחד לא ירצה להשקיע במשק בגלל חוסר אמון במשק שלא מסוגל לאזן את החשבונות שלו. לכן, המע"מ הועלה מ-15.5% ל-16.5% ביולי 2009, כאשר המיתון איים שוב. אבל באותו הזמן התחייבנו בפני משקי הבית והעסקים להפחתת המס עד 2017 דבר שעוגן בחקיקה".
יוזמה אחרת שהזכיר שטייניץ היא העברת חוק התקציב לשנתיים, ושבירת המסורת של תקציב חד-שנתי הנהוג בכל המדינות הדמוקרטיות. "מדינות אחרות צריכות לפעול באותו האופן משום שיש בכך מסר של ביטחון לקובעי המדיניות", אמר שטייניץ. "קרן המטבע משבחת את הגישה הזאת, אשר סייעה לייצב את המצב באמצע המשבר הכלכלי".
עוד נכתב בעיתון כי בשנה שעברה, נוצרו בישראל 110 אלף משרות, מספר כפול מהצורך לשמירה על מצב קבוע של האבטלה, שיורדת כעת במהירות: ירידה מ-7.6% ל-6.2% בשנת 2011, על-פי ה-OECD. הגירעון הציבורי הצטמצם ל-3.8% מהתמ"ג.
שר האוצר אמר עוד כי "הדרך הטובה ביותר לקדם את הכלכלה היא להתמקד בטווח הארוך. כרגע, זה מוקדם מדי להעריך את ההשלכות".
בראיון הוסבר כי כלכלת המדינה מתמקדת בעיקר בארצות הברית ובאירופה, המייצגת 60% מכלל הייצוא שלה. "ישנם קשרים אינטנסיביים עם מגזר ההייטק בארה"ב, שהקימו שלוחות בישראל", אמר שטייניץ, "האמריקנים אומרים שישראל היא מקום המחקר השלישי בגודלו לצד עמק הסיליקון ובוסטון". ישראל, יש לציין, מוציאה 4.5% מהתמ"ג שלה על מחקר ופיתוח אזרחי.
"המחיר של ההצלחה הזו, הוא זרם ההון המגיע מחו"ל", אמר שר האוצר, שהתייחס ליתרות המט"ח של המדינה שגדלו בכמעט 50 מיליארד דולר בשנתיים, ויחס הדולר לעומת השקל, שירד מ-5 שקלים לדולר, ל-3.5 שקלים לדולר. "מדובר במצב כה קיצוני עד כדי כך שאנחנו צריכים לעודד את קרנות הפנסיה שלנו להשקיע בחו"ל", אמר שטייניץ.
בהתייחסו למצב במזרח התיכון, שטייניץ הביע תמיכה במהפכות הדמוקרטיות של תוניסיה ומצרים, ואמר כי הוא מקווה שזה לא יוביל "למשטרים צבאיים או פונדמנטליסטים".

תאריך:  01/06/2011   |   עודכן:  01/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לה פיגרו": הקשיחות - מקור הנס הכלכלי של ישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זיבולים-הנס יד הבורא בלבד!!!
גימי-יהודי מיהודה  |  1/06/11 22:31
 
- תגובתי
הנביא ירמיהו  |  2/06/11 11:20
 
- אתה שוטה מדופלם
משה, עורך-דין  |  2/06/11 20:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
למרות אינספור החלטות ממשלה הקובעות כי על גופים ממשלתיים הנמצאים מחוץ לירושלים להעתיק את מקום מושבם לבירה, בדיקה מעלה כי כוח האדם העובד ביחידות הארציות מחוץ לעיר מסתכם באלפים רבים
איציק וולף
ח"כ עינת וילף קראה למדינות המתכוונות להצביע בעד הקמת מדינה פלשתינית בעצרת האומות המאוחדות להעביר את שגרירויותיהן בישראל למערב ירושלים    "אני תומכת באופנסיבה הסברתית וחושבת שבדרך זו ניתן לנצל את התמיכה העולמית בעמדת הפלשתינים"
רועי גלדסטון
הפורוורד שהודיע על עזיבה, כפי שפורסם כאן לראשונה: "קהל כזה לא אפגוש"
עופר וולפסון
ביקשה מבית הדין צווים שיביאו להשבתם לעבודה של שלושה עובדים שפוטרו לאחרונה    ההסתדרות, שהפכה בתחילת מאי לארגון היציג של העובדים, טוענת כי השלושה פוטרו על-רקע ההתאגדות
איציק וולף
השר להגנת העורף אמר בפני תלמידים כי רק קבוצה קטנה בתוך החמאס יודעת היכן נמצא גלעד שליט    "רבים מחוטפיו כבר אינם איתנו בגלל 'תאונות מצערות'"    "אם אין לנו את היכולת להוציא את גלעד, צריך לשלם מחיר כבד של שחרור רוצחים גדולים על-מנת לשחררו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il