X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זהר עובד, ראש עיריית טבריה, יואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, בחדירה לחומר מחשב ובפגיעה בפרטיות העתיק חומר על-מנת להתחקות אחרי נושאי ביקורת הנוגעים אליו ההחלטה התקבלה על-ידי פרקליט המדינה משה לדור
▪  ▪  ▪
ראש עיריית טבריה זוהר עובד

פרקליטות המדינה הודיעה (יום ד', 1.6.11) לבאי-כוחו של ראש עיריית טבריה, זהר עובד, כי פרקליט המדינה, משה לדור, בעצה אחת עם המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים יהושע למברגר ופרקליטת מחוז צפון מירית שטרן, החליטו להעמידו לדין פלילי.
עובד יואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חדירה לחומר מחשב ופגיעה בפרטיות, בפרשה העוסקת בהעתקת שרת העירייה וכן מחשבים נוספים, שבוצעה ביוזמת והזמנת ראש העיר.
על-פי התשתית הראייתית שנאספה בתיק, ההעתקה בוצעה לצורך התחקות ראש העיר אחר נושאי הביקורת הנוגעים אליו, בהם התמקד מבקר העירייה.
ההחלטה נתקבלה לאחר דחיית טענות באי-כוחו של ראש העיר בשימוע שנערך לו.
עוד החליט פרקליט המדינה להעמיד לדין, במשותף עם עובד, את אבנר שרון, מנהל חברת המחשבים שביצעה את העבודה. גם החלטה זו נתקבלה לאחר קיום שימוע למנהל חברת המחשבים.
על-פי כתב האישום, בשנת 2005 הזמין עובד אצל שרון את העתקת השרת הראשי של עיריית טבריה ושלושה מחשבים נוספים בעירייה. המטרה הייתה להתחקות אחר נושאי הביקורת בהן התמקד מבקר העירייה, בני אליהו. לאחר העתקת השרת והמחשבים, מסר שרון לעובד דיסק שעליו ממצאים מדגמיים מתוך החומר שהועתק, כולל קבצים ותכתובות דוא"ל. לאחר מכן קיבל עובד שני תקליטורים ועליהם העתק מלא של החומר שהועתק ותוכנה ייעודית המאפשרת חיפוש מהיר בקבצים אלו.
העירייה בראשותו של עובד ניהלה חקירה פרטית נגד אליהו ולצורך כך שכרה חוקר פרטי וחברת מחשבים שחדרה למחשבו של המבקר, בנימוק של עריכת סקר אבטחה. בתיק אזרחי שהתנהל בעקבות הפרשה קבעה שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, נוגה אוהד: "העתקת תיבת הדוא"ל האישית של המערער מהווה חדירה אל פרטיותו והיא שקולה לחיטוט בחפציו האינטימיים או לחיפוש במגירה הנמצאת בלשכה בה מונחים חפציו האישיים". לדבריה, מדובר בפגיעה בפרטיותו ובהאזנת סתר אסורה.
כבר עומד לדין על עבירות בחירות
במקביל, מתנהל בבית משפט השלום בנצרת מזה שנה משפטו של עובד באשמת הגבלת הכנסות ורישום כוזב במסמכי תאגיד. על-פי כתב אישום זה, העבירות בוצעו במהלך הבחירות בשנת 2003, בהן ניצח עובד.
לטענת המדינה, עובד הוציא מכיסו שלא כדין 2 מיליון שקל, באמצעותם מימן את מסע הבחירות של רשימתו וכן את מסעות הבחירות של שלוש רשימות נוספות. למרות שמדובר לכאורה בהעברה מכיס לכיס, אומרת המדינה שמדובר בתרומה אסורה, שכן התרומה המירבית היא 5,000 שקל של כל תורם ובני ביתו.
עובד, בן למשפחה ותיקה בטבריה, היה בעבר קבלן ואיש עסקים. בבחירות באוקטובר 2003 התמודד מטעם סיעה עצמאית בשם "המהפך" מול מועמד הליכוד, יוסי בן-דוד, וגבר עליו בהפרש של 170 קולות בלבד.

תאריך:  01/06/2011   |   עודכן:  01/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש עיריית טבריה יועמד לדין
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הלוואי עוד 10 כמו בני אליהו
על ניקוי האורוות  |  1/06/11 21:38
2
הגיע הזמן ש"יזיזו" את המושחת
עסק מישפחתי  |  1/06/11 21:43
3
אינדיאנים
אליקואלי  |  1/06/11 22:07
4
גילוי כל המושחתים-מתבצע כעת!
גימי-יהודי מיהודה  |  1/06/11 22:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ראיון שפורסם ביומון הצרפתי הנפוץ "לה פיגרו" מחמיא לשר האוצר יובל שטייניץ ולביצועים הכלכליים של ישראל    קובע: "ישראל מעולם לא נהנתה משגשוג כזה מאז הקמתה בשנת 1948"
עופר וולפסון
למרות אינספור החלטות ממשלה הקובעות כי על גופים ממשלתיים הנמצאים מחוץ לירושלים להעתיק את מקום מושבם לבירה, בדיקה מעלה כי כוח האדם העובד ביחידות הארציות מחוץ לעיר מסתכם באלפים רבים
איציק וולף
ח"כ עינת וילף קראה למדינות המתכוונות להצביע בעד הקמת מדינה פלשתינית בעצרת האומות המאוחדות להעביר את שגרירויותיהן בישראל למערב ירושלים    "אני תומכת באופנסיבה הסברתית וחושבת שבדרך זו ניתן לנצל את התמיכה העולמית בעמדת הפלשתינים"
רועי גלדסטון
הפורוורד שהודיע על עזיבה, כפי שפורסם כאן לראשונה: "קהל כזה לא אפגוש"
עופר וולפסון
ביקשה מבית הדין צווים שיביאו להשבתם לעבודה של שלושה עובדים שפוטרו לאחרונה    ההסתדרות, שהפכה בתחילת מאי לארגון היציג של העובדים, טוענת כי השלושה פוטרו על-רקע ההתאגדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il