X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחוז החברות בתעשיה המדווחות על קשיים בגיוס עובדים מקצועיים עומד על 82%, בסקר שהתייחס לרבעון הראשון השנה מחסור כה גבוה נרשם לאחרונה רק ערב המשבר הכלכלי, ברבעון האחרון של 2007
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מסקר שערך אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים בקרב כ-185 חברות תעשייתיות עולה (יום ד', 1.6.11) כי ברבע הראשון של 2011 נמשך הקושי הבולט בגיוס עובדים מקצועיים לתעשיה, והוא אף החריף.
אחוז החברות המדווחות על קשיים בגיוס עובדים מקצועיים עמד על 82% בסקר הנוכחי, שהתייחס לתחילת 2011, לאחר 79% שדיווחו כך בסקר הקודם, שהתייחס לרבע האחרון של 2010, ובדומה ל-81% ברבע השלישי אשתקד.
דיווחי התעשיינים בסקר מצביעים, כאמור, על קושי ניכר בגיוס עובדים מקצועיים בתעשיה, ואף משקפים מגמה מתמשכת של החרפה בקשיי הגיוס: כך, בעוד שברבע השני של 2009, תחילת ההתאוששות מהמשבר הכלכלי, עמד אחוז המדווחים על קושי בגיוס עובדים מקצועיים על 61%, הרי ששיעור זה עלה בהדרגה ליותר מ-80% בסוף 2010 - תחילת 2011. הקושי הגובר בגיוס עובדים מקצועיים לתעשיה מתיישב עם הגידול המתמשך מסוף 2009 במצבת העובדים בתעשיה.
התאחדות התעשיינים מציינת עוד כי שיעור כה גבוה של חברות המדווחות על קושי בגיוס עובדים מקצועיים, כפי שדווח בשלושת הרבעונים החולפים, לא דווח על-ידי התעשיינים בסקר מאז רמת השיא ברבע האחרון של 2007, ערב המשבר הכלכלי, אז נרשם שיעור דומה של 83%.
העלייה בשיעור החברות המדווחות על קושי בגיוס עובדים, נגזרה בעיקר מעלייה באחוז התעשיינים המדווחים על קושי גדול: אחוז התעשיינים המדווחים על קושי גדול עלה מ-21% בממוצע שני הרבעונים האחרונים של 2010 לכ-27% בסקר הנוכחי, בעוד אחוז התעשיינים המדווחים על קושי בינוני ירד לכ-30% בסקר הנוכחי, לעומת 34% בממוצע שני הרבעונים האחרונים של 2010. אחוז המדווחים על קושי קטן נותר בתחילת השנה על 26%, בדומה לממוצע במחצית השנייה של 2010, אז הוא עמד על 25%.
הקושי בענפי הטקסטיל וההלבשה - החמור מעולם
שיעור גבוה במיוחד של מדווחים על קושי בגיוס עובדים מקצועיים נמצא בקרב תעשייני הטקסטיל וההלבשה, המתכת והחשמל, הגומי והפלסטיק. ברבע הראשון של 2011 נמשך הקושי הניכר בגיוס עובדים מקצועיים עימם מתמודדים תעשייני ענפים אלו: כ-94% מתעשייני הענף שהשתתפו בסקר דיווחו על קושי בגיוס עובדים מקצועיים, וקרוב ל-40% דיווחו על קושי ניכר. זאת, בדומה ל-92% שדיווחו כך בסקר הקודם, שהתייחס לרבע האחרון של 2010, ולאחר ש-75% דיווחו כך ברבע השלישי אשתקד. אחוז כה גבוה של תעשיינים המדווחים על קושי בגיוס עובדים מקצועיים לא נרשם עד כה מעולם בענף הטקסטיל וההלבשה.
במקביל, החריפו בתחילת השנה קשיי הגיוס עימם מתמודדים תעשייני ענף המתכת והחשמל: אחוז תעשייני הענף המדווחים על קושי הגיע ברבע הראשון של 2011 ל-89%, לעומת 83% שדיווחו כך ברבע האחרון אשתקד, ולאחר קושי ניכר ברבע השלישי אשתקד, כאשר 94% מתעשייני הענף דיווחו על קושי בגיוס עובדים מקצועיים (בדומה לסוף 2007).
כמו-כן, ממשיכים גם תעשייני ענף הגומי והפלסטיק לדווח על קשיים בגיוס עובדים מקצועיים: כ-86% מתעשייני הענף שהשתתפו בסקר דיווחו על קושי בגיוס עובדים מקצועיים ברבע הראשון של 2011, לעומת 82% שדיווחו כך בסוף 2010, ולאחר רמת שיא ברבע השלישי של 2010, כאשר 95% מהחברות דיווחו על קושי.
"אנשי המקצוע יוצאים לפנסיה ואין מי שיחליף אותם"
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, הגיב על הממצאים החמורים: "התעשיה הישראלית משוועת לכוח אדם מקצועי. הבעיה רק מחמירה ככל שעובר הזמן. העלייה המבורכת שהגיעה מברית המועצות בתחילת שנות התשעים הצילה את התעשיה. אולם, אנשי המקצוע יוצאים לפנסיה ואין מי שיחליף אותם".
ברוש הוסיף כי "מדינת ישראל לא השכילה להבין את הבעיה שיצרה במו ידיה כשחיסלה את המסלולים המקצועיים בבתי הספר ובכך גם את העתודה המקצועית לתעשיה. מדובר במחסום אמיתי ביכולת התעשיה להתחרות ובגורם נוסף להוצאת פעילויות ייצור מחוץ לישראל. יש צורך מיידי בחיזוק החינוך המקצועי והטכנולוגי בבתי הספר. חייבים להתחיל לחנך לתעשיה כבר מהשכבות הנמוכות על-מנת לייצר פה דור של 'מייסטרים' - אנשי מקצוע שיאיישו את התעשיה הישראלית בעתיד".
תאריך:  01/06/2011   |   עודכן:  01/06/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
סקר מגלה: מחסור בעובדים מקצועיים בתעשיה
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
עדיין...לא לייבא עובדים זרים ?
ממש לפלא בעיני  |  2/06/11 01:41
2
לא חסרים עובדים מקצועיים
עובדים   |  3/06/11 19:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
על-פי ההצעה יחויבו גופים ציבוריים להשתמש רק בדוא"ל בתכתובת ביניהם, לעודד את הציבור לפנות אליהם בדוא"ל ולתלות תזכורת על כל מכשיר פקס בדבר החובה להעדיף דוא"ל
איתמר לוין
ארבעה חברי כנסת טוענים שהלשכה מציבה מכשולים בפני הכניסה למקצוע ואינה מונעת את ניצולם של המתמחים בידי המאמנים, והכל - בשל אינטרסים כלכליים שלה ושל חבריה
איתמר לוין
זהר עובד, ראש עיריית טבריה, יואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, בחדירה לחומר מחשב ובפגיעה בפרטיות    העתיק חומר על-מנת להתחקות אחרי נושאי ביקורת הנוגעים אליו    ההחלטה התקבלה על-ידי פרקליט המדינה משה לדור
עופר וולפסון
ראיון שפורסם ביומון הצרפתי הנפוץ "לה פיגרו" מחמיא לשר האוצר יובל שטייניץ ולביצועים הכלכליים של ישראל    קובע: "ישראל מעולם לא נהנתה משגשוג כזה מאז הקמתה בשנת 1948"
עופר וולפסון
למרות אינספור החלטות ממשלה הקובעות כי על גופים ממשלתיים הנמצאים מחוץ לירושלים להעתיק את מקום מושבם לבירה, בדיקה מעלה כי כוח האדם העובד ביחידות הארציות מחוץ לעיר מסתכם באלפים רבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il