עובדי
רכבת ישראל פנו היום לבית הדין בבקשה לאפשר להם לפתוח בשביתה כחלק ממאבקם נגד שינויים מבניים ברכבת. לפני כשבועיים, לאחר שנקטו עובדי הרכבת השבתת פתע, הושגה הסכמה כי העובדים יימנעו מלשתק או לשבש את תנועת הרכבות בכל קווי השירות עד 1 ביולי, וינהלו משא-ומתן רצוף עם ההנהלה עד מועד זה.
עובדי רכבת ישראל פנו היום לבית הדין בבקשה לאפשר להם לפתוח בשביתה לאחר שלפני כשלושה שבועות הושגה הסכמה כי העובדים יימנעו מלשתק או לשבש את תנועת הרכבות בכל קווי השירות עד 1 ביולי.
ב-12 במאי נקטו עובדי הרכבת השבתת פתע ושיתקו את כל הקווים במשך יותר מחצי יום, בשעות שיא העומס, בחלק ממאבקם נגד שינויים מבניים ברכבת.
בתום דיון ממושך בבית הדין לעבודה בתל אביב, הגיעו נציגי ההסתדרות, ועדי העובדים ברכבת ישראל ומנכ"ל הרכבת, חקי הראל, להסכמה ולפיה הם ינהלו משא-ומתן רצוף ביניהם שיימשך עד-1 ביולי לפחות.
בין השאר, נקבע כי הדיונים יעסקו בנושאי בטיחות ברכבת, החלת הסכם השכר במגזר הציבורי על עובדי הרכבת וכוונתה של הנהלת הרכבת להפריט את מערך התחזוקה של הקרונות.
בעקבות הפנייה היום לבית הדין לעבודה, אמר הבוקר מנכ"ל הרכבת,
יצחק (חקי) הראל, בראיון ל
גלי צה"ל: "מתנהל משא-ומתן בין ההנהלה להסתדרות במספר נושאים. רכבת ישראל צומחת וחייבת עבור שינויים, אך העובדים לא מוכנים לדון בכך. יש התחייבות של הממשלה שלא יפוטר אף עובד, ותנאיהם אף ישופרו.
"רכבת ישראל נמצאת היום בגירעון עקב הוצאות תפעול. לפיכך, החלטנו לעצור את כל הפעילויות שלא פוגעות בפעילות השוטפת. החלטנו לא לפטר אף עובד. גם במשבר 2008 לא פיטרנו אף אחד. הבעיה היא שההסתדרות ונציגות העובדים לא רוצים לדון על משמעויות אלא על המהות".