מנכ"ל
רכבת ישראל יצחק (חקי) הראל הודיע בסוף-השבוע להנהלה הבכירה של החברה כי לא ימתין עוד למציאת מנכ"ל חדש במקומו, וכי יעזוב את תפקידו ביום שני הקרוב. כזכור, הודיע הראל לפני כשלושה חודשים על התפטרותו.
דירקטוריון הרכבת אמור להתכנס (יום א', 5.6.11) ולבחור ממלא-מקום זמני להראל עד למציאת מנכ"ל חדש.
מצב דברים זה נדיר, שכן רכבת ישראל נשארת ללא מנכ"ל וללא יושב-ראש. יושב-ראש דירקטוריון הרכבת,
יעקב אפרתי, נעצר כזכור על-רקע חשד למעורבות בפרשת
הולילנד [להרחבה ראו:
ואקום בצמרת: התפרקות בשדרה הניהולית של הרכבת.
את מקומו של הראל יתפוס באופן זמני המשנה למנכ"ל ירון רביד. רביד (41) הוא יוצא מינהל מקרקעי ישראל שם שימש כעוזר מנכ"ל והרשות לפיתוח ירושלים שם שימש כסמנכ"ל תכון ובטיחות במשך חמש שנים. הוא אחראי על חישמול הרכבת ועל ליווי פרויקט הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב.
רביד, איש אמונו של
אורי יוגב, שמועמדותו למנכ"ל מעוכבת, ניחן ביכולת פורצת דרך. אולם הוא חסר ניסיון בניהול תשתיות. הוא אומנם היה בחטיבת תשתיות, אך התעסק בעיקר בתיאום הלו"ז ובבקרה כספית, ופחות בצדדים המעשיים. כמו-כן, הוא אינו מיומן בניהול כוח-אדם בהקפים גדולים כפי שיש ברכבת ישראל. כניסתו לתפקיד היא בעיתוי בעייתי ביותר: מחד-גיסא חרב האיום בהתערבות מצד
משרד התחבורה ומאידך-גיסא סכסוכי העבודה של ועד העובדים.