X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הורה לקונצרן לחלק בין כל בעלי המניות "תמורה עודפת" של 185-160 מיליון שקל כור לעליון: התמורה תיאורטית בלבד; משמעות ההחלטה - מתן השליטה בחינם
▪  ▪  ▪
נוחי דנקנר [צילום: סיון פרג´]
עו"ד גיל אוריון

קונצרן אי.די.בי מבקש לערער בבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר הורה למעשה לשנות את מתווה העסקה למכירת השליטה במכתשים-אגן לחברת כימצ'יינה. השופטת דניה קרת-מאיר קבעה, כי כור - באמצעותה שולטת אי.די.בי במכתשים-אגן - צפויה לקבל תמורה עודפת של מאות מיליוני שקלים, אותם יש לחלק בין כל בעלי המניות.
מאחר שמדובר בהליך ביניים והתיק כולו טרם הוכרע, מבקשת כור רשות לערער כבר כעת על ההחלטה בלא להמתין לפסק הדין הסופי. לדברי החברה, המיוצגת בידי עו"ד גיל אוריון ממשרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון, העסקה עומדת על סף סגירה ולכן אין אפשרות להמתין עד לפסק דינה של קרת-מאיר.
מדובר בעסקה מורכבת, שנעשתה לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר. על-פי המתווה שסוכם, מכתשים-אגן תהפוך לחברה פרטית, וכימצ'יינה תחזיק 60% ממניותיה. כור תמשיך להחזיק ב-40% הנותרים ותהיה שותפה אסטרטגית של החברה הסינית. כימצ'יינה תעמיד לרשותה של כור הלוואת נון ריקורס של 960 מיליון דולר - השווי של המניות שתמשיך החברה הישראלית להחזיק. כאשר כור לא תפרע הלוואה זו, יועברו מניותיה במכתשים-אגן לידי כימצ'יינה.
התמורה העודפת התיאורטית לכור בגין הלוואה זו הוערכה ב-185-160 מיליון דולר. רו"ח דב כהנא ביקש, בתביעה ייצוגית שהגיש, לקבוע שמדובר בתמורה המקפחת את בעלי המניות מן הציבור במכתשים-אגן ולהורות לחלק אותה ביניהם. קרת-מאיר קיבלה דרישה זו וקבעה: "נטילת חלק מהתמורה הזו על-ידי בעלת השליטה לעצמה מהווה הפרה של חובת ההגינות על-ידי כור".
בבקשת רשות הערעור טוענת כור, כי החלטתה של קרת-מאיר כוללת "שני חידושים חסרי תקדים" בתחום דיני החברות. האחד: אין די באישור עסקה על-ידי כל הגופים שנקבעו בחוק החברות, אלא יש להוסיף עליהם הליכים שלא נקבעו בחקיקה ובפסיקה. השני: יש לקבוע בצורה גורפת, כי בכל העסקות תינתן תמורה זהה לכל בעלי המניות, גם כאשר יש הבדלים ניכרים וברורים ביניהם. למעשה, טוענת כור, היא נדרשת כעת "לתת את השליטה בחינם ולבצע את ההתחייבויות המוטלות עליה בהתנדבות".
כור אומרת, כי מדובר בתמורה עודפת תיאורטית בלבד, הנובעת מן המבנה המורכב של העסקה שהוא תולדת התנאים שהציבה כימצ'יינה לביצוע. לדבריה, שוויה של מכתשים-אגן בעסקה גבוה ב-54% משווי השוק הממוצע שלה ערב העסקה, וכל בעלי המניות - ובכללם כהנא ויתר בעלי המניות מהציבור - יוצאים ממנה נשכרים.
לדברי כור, להלוואה שתקבל מכימצ'יינה יש שתי מטרות: לפצות אותה על כך שאינה מקבלת כעת במזומן את התמורה בגין מכירת מניותיה במכתשים-אגן ואף אינה יכולה למכור אותן בעתיד; ולתמרץ אותה כשותפה בניהול החברה, כך שאם ערכה יעלה - תוכל לפדות את ההלוואה במזומן ולהותיר בידיה 40% ממכתשים-אגן. לכן, אומרת כור, מדובר בהטבה תיאורטית בלבד, שכן אם ערכה של מכתשים-אגן לא יעלה - היא תקבל לכל היותר את הערך שנקבע כעת ושממנו נהנים כל בעלי המניות.

תאריך:  05/06/2011   |   עודכן:  05/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דניה קרת-מאיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כור מערערת על חיובה לשנות מתווה עסקת מכתשים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יואב יצחק משמיץ אנשים טובים ב
יהושוע בן-נון  |  5/06/11 15:08
2
מה פתאום מפרעים לנוחי " לעבוד" ל"ת
על בעלי המניות???  |  5/06/11 16:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו אברג'יל
יו"ר בית"ר והמאמן שוחחו. התקציב: 27-30 מיליון. סמואל יבואה מתנדנד
מירב ארד
המלון ייכלל בתת-המותג של מלונות היוקרה של ישרוטל ויהיו בו 230 חדרים
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי בת"א דן באריכות בשאלת האיזון בין הזכות לפרטיות לבין עיקרון פומביות הדיון, מצביע על מקרים בהם קיים אינטרס ציבורי הגובר על הפרטיות וקורא למחוקק להסדיר את יתר המקרים
מירב ארד
מתחם ההחלקה בקניון לב אשדוד הוא בשטח של 330 מ"ר ויכול להכיל עשרות מחליקים בו-זמנית
עידן יוסף
בשעות אחר-הצהריים התפוצצו מוקשים בגבול ישראל סוריה סמוך לקוניטרה    הסורים מדווחים על לפחות 14 מפגינים שנהרגו היום מאש צה"ל    מאות חיילים פרוסים בגזרה    נתניהו: הנחיתי להגיב בנחישות ובאיפוק מירבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il