X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקוחות של משרד ש. הורוביץ הגישו תביעה נגד אתרי מכירות פומביות בטענה להשתתפות של מתמודדים פיקטיביים ביהמ"ש: התובעים ניסו להפוך חלק מהנתבעים ל"עדי מדינה" כדי שיספקו את הראיות שלא היו להם
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודה פרגו, חייב (1.6.2011) את ארתור פרנק ואסף קרקו בתשלום הוצאות בסך למעלה ממיליון שקל, לאחר שדחה את בקשתם לתביעה ייצוגית נגד אתרי מכירות פומביות. פרגו מותח ביקורת קשה על הגשת התביעה ועל הצורה בה נוהלה בידי עוה"ד עזגד שטרן וד"ר אסף רנצלר ממשרד ש. הורוביץ.
משרד הורוביץ הוא מהגדולים והמובילים בארץ, ושטרן הוא שותף בכיר בו. פרגו קובע, כי לתובעים לא היו ראיות של ממש כאשר הגישו את תביעתם, וכאשר התבררה להם מצוקתם - ניסו עורכי דינם להפוך חלק מהנתבעים ל"עדי מדינה" אשר יספקו להם ראיות כנגד נתבעים אחרים, תמורת הקלה בהסדר שיושג איתם.
בין הנתבעים היו האתרים אולסייל, וואלה שופט ונענע10, ושורה ארוכה של ספקי מוצרים שנמכרו בהם וביניהם ישפאר, קריסטל, שאוב לורנץ, וואלה טורס, דיזנהאוז-יוניתורס, אבי סופר וניופאן. טענת של התובעים הייתה, כי האתרים מפעילים רוכשים פיקטיביים במטרה להעלות את מחירי המוצרים הנמכרים בהם.
פרגו קובע בניתוח ארוך ומפורט, כי פרנק וקרקו לא הוכיחו אף לא אחת מטענותיהם. כאמור, הוא גם מותח ביקורת קשה על אופן הגשת התביעה וניהולה:
"ראוי היה, שהגשת בקשה, כה חריגה ונדירה בהיקפה - כנגד 70!! משיבים/נתבעים - תיעשה רק לאחר בדיקה מדוקדקת ומחקר מעמיק, תוך היוועצות עם מומחים בדבר, אשר כבר התנסו במתן חוות דעת בנושאים הנדונים. בענייננו, בהתחשב בנושאי הדיון, התחייב שהמבקשים יעזרו במומחים בנושאים הבאים: סחר אלקטרוני, מחשוב ותכנות, סטטיסטיקה ועיבוד נתונים.
"ברי, כי הסקת מסקנות בנושאים הנדונים, יכולה להיעשות רק על-ידי מומחים בדבר. דא עקא, שהמבקשים העתיקו בעצמם את הנתונים מאתרי המכירות, מבלי שנעזרו במומחים אשר ידריכו וינחו אותם כיצד לעשות זאת. דא עקא, שהמבקשים, בעזרת עורכי דינם, החליטו מהן האינדקציות על פיהן ייבחנו הנתונים ובהתאם, מהן המסקנות שיש להסיק מנתונים אלו. הכל, מבלי שיש להם את הידע המתאים בתחומים אלו. בכך כשלו המבקשים.
"התברר, כי התוכנה, באמצעותה דגמו את הנתונים, הינה חסרה ואינה מספקת או מתאימה להסקת המסקנות אותן הסיקו המבקשים. דגימת הנתונים הייתה חלקית בלבד (רק הדקה האחרונה של המכירה הפומבית), ובהתאם לאינדיקציות/הנחיות שהתברר שאינן נכונות או אינן מספיקות או אינן מתאימות לאיתור משתתף פיקטיבי.
"כפועל יוצא, לא עלה בידי המבקשים להציג בפני ביהמ"ש ראיות, ולו לכאורה, להוכחת הנטען בכתב התביעה. לא עלה בידי המבקשים להוכיח שבמכירות הפומביות בהן השתתפו, כך גם במכירות פומביות אחרות, נטל חלק משתתף פיקטיבי מטעם מי מהמשיבים ו/או שהייתה השתתפות כזו שגרמה נזק להם ולאחרים. נהפוך הוא: בבדיקות מדגמיות שנעשו, נמצא שבמכירות הפומביות בהן השתתפו המבקשים, כך גם במכירות פומביות אחרות אותן הם דגמו, לא הייתה השתתפות פיקטיבית מטעם מי מהמשיבים. הוכח, שבמכירות אלו היה משתתף אמיתי אשר מימש את זכייתו".
פרגו מוסיף: "המבקשים בעצמם הם משתתפים פיקטיביים, אשר בהשתתפותם זו התערבו במאות אחדות של מכירות פומביות; וייתכן כי בהתערבות זו הם מעורבים בגרם נזק מן הסוג לו הם טוענים. נוכח התנהגות זו, ייתכן שקיים ניגוד אינטרסים בין המבקשים ובין חברי הקבוצה האחרים, אותם הם מבקשים לייצג, לרבות חברי הקבוצה באותן מכירות פומביות בהן הייתה השתתפות של המבקשים".
פרגו חייב את התובעים לשלם 25,000 שקל לכל נתבע או נתבעים שיוצגו בידי אותו משרד עורכי דין, ולפיכך הסכום הכולל הוא קרוב ל-1.1 מיליון שקל.

תאריך:  05/06/2011   |   עודכן:  05/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחירה של תביעה מופרכת: למעלה ממיליון שקל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כך ייעשה לכל עו"ד התובע כזב. ל"ת
עיניה  |  5/06/11 19:33
2
הגיע הזמן
אורי פ  |  5/06/11 20:06
3
התביעה לא מופרכת ותזכה
zoomarch  |  5/06/11 21:56
4
למי יש סכום כזה צריך כמה
אחד המום  |  6/06/11 02:43
5
חצי מיליון ש"ח למוסר מידע
לא לוותר  |  6/06/11 10:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ כרמל שאמה הכהן שעל פיה יהיה צפוי מי שיסחר עם אירן בהיקף של 20 מיליון דולר ויותר לשנת מאסר ולקנס של בין 5 מיליון דולרים לפי שלושה מהרווח הצפוי מהעסקה - על-פי הסכום הגבוה מביניהם
איתמר לוין
התובע טען לגביית כספים עודפת תמורת שירותי הגלישה, אך בית המשפט קבע: לכל היתר הייתה תקלה נקודתית    חויב בהוצאות בסכום חריג של 50,000 שקל
אלעזר לוין
המוכר יחויב במס רק על התקופה שבה החזיק את הדירה הראשונה
אלעזר לוין
הממשלה אישרה סיוע של 100-85 אלף שקל לזוגות צעירים שיקנו דירות באיזורי פיתוח, אך קיים חשש שקבלנים יגדילו את רווחיהם, ויעבירו לקונים רק חלק מההטבה    רשימת 20 הישובים שדייריהם יקבלו את ההטבה לא אושרה – משרד המשפטים דורש לבודקה
אלעזר לוין
הפטור הוא על "תקופת שבח" שלא ברור מהי    פטור ממס על הסבת משרדים לדירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il