X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל בתי המשפט, משה גל: "אין אנו סבורים שבמערכת הציבורית בעל המאה הוא גם בעל הדעה" ביקש את התערבות שר המשפטים בסוגיה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"אין אנו סבורים שבמערך הציבורי בעל המאה הוא גם בעל הדעה, אנו עומדים על כך שלמערכת המשפט תהיה עצמאות מינימלית בקבלת החלטותיה", כך כתב היום (א') מנהל בתי המשפט, השופט משה גל לנשיאים ולשופטים בארץ, על-רקע סוגיית העסקת העוזרים המשפטיים שמשרד האוצר דרש בחודש שעבר לפטר לאחר ותק מקסימלי של 6 שנים. סירוב המערכת לפיטורין הוביל לכך שאגף התקציבים במשרד האוצר הקפיא את כל התקציבים של בתי המשפט, לפיכך ביקש השופט גל מהנשיאים ומהשופטים להתאזר בסבלנות.
כזכור, טרם הוכרז על סכסוך עבודה עם העוזרים המשפטיים, גובשה הבנה עם נציב שירות המדינה ונציגי הממונה על השכר, לפיה, העוזרים המשפטיים יועסקו במשרות אמון. אולם, בשנה שעברה התאגדו העוזרים המשפטיים והכריזו על סכסוך עבודה בדרישה להסדיר את תנאי העסקתם. "הנחת העבודה הייתה שהעסקת העוזרים המשפטיים במשרות אמון אינה אפשרית במסגרת של הסכם קיבוצי", כתב השופט גל והוסיף כי בנסיבות אלה, עמדת המערכת הייתה שיש לקצוב את פרק זמן העסקתם במסגרת המשא-ומתן להסכם קיבוצי שהתנהל מול ההסתדרות.
בעקבות המשא-ומתן הוקפאו פיטוריהם של העוזרים המשפטיים שהגיעו למגבלת הוותק של 6 שנים והסיכום עם ההסתדרות היה כי כל עוד נמשך המשא-ומתן בין הצדדים, בנוגע לתנאי העסקתם של העוזרים המשפטיים, לא יבוצעו פיטורין.
אולם, בחודש שעבר, פנה הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, לגל ודרש ממנו לאכוף את החוזים עם העוזרים המשפטיים המחייבים פרישה בתום 6 שנים. לטענת האוצר, כיוון שכעת לא מתקיים משא-ומתן בין הצדדים יש לעמוד על קיום ההוראה של פיטורין בתום 6 שנים.
בעקבות פניית האוצר, העלתה ההסתדרות מתווה נוסף לפיו העסקתם של העוזרים המשפטיים תעוגן בהסדר קיבוצי ומשרתם תוגדר כמשרת אמון שאיננה מוגבלת בתקופת העסקה.
במערכת בתי המשפט אהבו את המתווה שהציע עו"ד אבי ניסן-קורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. "משנשמטה המניעה שלפיה לא ניתן לגבש הסדר של העסקה במסגרת משרת אמון, העדיפות היא לחתור להסדר זה", כתב השופט גל והוסיף: "זוהי גם עמדת נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש ואף שר המשפטים אינו שולל אותה". לדבריו, משיחות שקיים הרי ש"תימוכין לגישה זו ניתן למצוא גם אצל הממונה על השכר באוצר".
אולם לדבריו: "אליה וקוץ בה, אגף התקציבים במשרד האוצר עומד אולטימטיבית בדרישה שנורה על פיטורין של העוזרים המשפטיים שמלאו 6 שנים לתקופת העסקתם. אנו סבורים שאם ניתן לגבש הסדר הולם לגבי מתכונת העסקה לא יהיה נכון להודיע על פיטורין עתה ועל כן החוזים של העוזרים המשפטיים הללו יוארכו עד ליום ה-1 ביולי 2011".
אולם, השופט גל מציין כי עמדה זו של מערכת בתי המשפט הוביל לכך שאגף התקציבים במשרד האוצר הקפיא את כל התקציבים המאושרים למערכת בתי המשפט.לדבריו, המתווה שהוצע אינו כרוך בתוספת תקציבית, אלא בהסדר שנקבע בשעתו שאגף התקציבים עומד על קיומו מבלי לבחון את האלטרנטיבה שניתן להגיע אליה היום.
"כיוון שכל עניינינו התקציביים מוקפאים", כתב השופט, "לא ניתן בשלב זה להשתחרר מהקפאת התחלופה של כח האדם שבה אנו נמצאים בשל הגירעון ועל כן נבקש להתאזר בסבלנות גם בעניין זה".
השופט גל מבקש מהנשיאים להתחשב בשופטים שעוזרם המשפטים עזב ואי-אפשר להחליפו בשלב זה. בנוסף מציין השופט גל כי ביקש משר המשפטים, יעקב נאמן להתערב בנושא כדי: "להניא את אגף התקציבים מלהמשיך בחרם שמוטל עלינו".
מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "אכן הופץ מייל בנוסח זה על-ידי הנהלת בתי המשפט לצורכי היערכות ותוכנו מדבר בעד עצמו".

תאריך:  05/06/2011   |   עודכן:  05/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"למערכת המשפט תהיה עצמאות מינימלית בקבלת החלטותיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בתי המשפט רקובים
העוזר הטמבלוני  |  5/06/11 22:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מאות מתושבי מג'דל שמס החלו בשעות הערב ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון הישראלים    זאת לאחר ששוטרי יס"מ ירו מטר רימוני גז מדמיע לעבר המפגינים מן העבר הסורי של גדר הגבול    המפגינים הסוריים שבו אל סביבות הגדר והבעירו מדורות בשטח המפורז
איציק וולף
השר אהוד ברק שוחח עם מנהיגה בפועל של מצרים ודן עמו בצורך בשחרורו המיידי של גלעד שליט, בשמירת השקט והרגיעה לאורך הגבולות ובסוגיות ביטחוניות ואזוריות נוספות
איתמר לוין
בית המשפט דחה בקשה להגיש פרטים שמסר נאשם לקצין המבחן בהליך פלילי קודם וקבע: קצין המבחן זקוק לאמון מוחלט מצד הנאשם, ואמון זה תלוי בכך שתוכן השיחות יישאר ביניהם
איתמר לוין
לקוחות של משרד ש. הורוביץ הגישו תביעה נגד אתרי מכירות פומביות בטענה להשתתפות של מתמודדים פיקטיביים    ביהמ"ש: התובעים ניסו להפוך חלק מהנתבעים ל"עדי מדינה" כדי שיספקו את הראיות שלא היו להם
איציק וולף
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ כרמל שאמה הכהן שעל פיה יהיה צפוי מי שיסחר עם אירן בהיקף של 20 מיליון דולר ויותר לשנת מאסר ולקנס של בין 5 מיליון דולרים לפי שלושה מהרווח הצפוי מהעסקה - על-פי הסכום הגבוה מביניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il