X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנשים שאינם מתאוששים מאירועים שליליים ממשיכים להתרכז בקשיים שחוו ולמעשה "נתקעים" בדפוס חשיבה דרכו הם משחזרים את האירועים שוב ושוב
▪  ▪  ▪
לא מפסיקים לחשוב [צילום: פלאש 90]

לכולנו יש ימים טובים יותר וימים טובים פחות - ריב עם חבר, גירושים, או אובדן של אדם קרוב. אך למרות שרובנו מתגברים על הקשיים, אחרים מפתחים בעקבות אירועים כאלו דיכאון.
מחקר חדש שפורסם בכתב העת "Psychological Science", העיתון של האיגוד למדעי הפסיכולוגיה, מראה כי חלק מהסיבות לכך הן שאנשים הסובלים מדיכאון לא מסוגלים להשתחרר מהמחשבות השליליות, משום שאינם מסוגלים להסיט את תשומת לבם לדברים אחרים.
אנשים שאינם מתאוששים מאירועים שליליים ממשיכים להתרכז בקשיים שחוו ולמעשה "נתקעים" בדפוס חשיבה דרכו הם משחזרים את האירועים שוב ושוב. כך לדברי החוקרים, מאוניברסיטת מיאמי. למרות שהם משוכנעים שהדבר אינו עוזר להם, ועליהם להפסיק ולחשוב על כך ולהמשיך בחייהם, הם אינם מסוגלים לעשות זאת.
החוקרים סבורים כי לאנשים הסובלים מדיכאון יש בעיה עם הזיכרון העובד (זיכרון לטווח קצר). הזיכרון העובד אינו מאפשר לנו רק לזכור את רשימת המכולת או את המטלות היומיות שעלינו לבצע, אלא קובע גם אלו מחשבות יישארו פעילות במוח. ולכן, ייתכן שאנשים ש"נתקעים" עם המחשבות השליליות מתקשים לחשוב על נושא אחר.
החוקרים גייסו 26 איש שסבלו מדיכאון ו-27 איש שמעולם לא סבלו מהמצב. כל אחד מהמשתתפים ישב מול מחשב וצפה בשלוש מילים, אחת בכל פעם, למשך שנייה. לאחר מכן, הם התבקשו לזכור את המילים בין אם בסדר בו הוצגו בפניהם ובין אם בסדר הפוך. המחשב הציג אחת משלוש המילים והם היו אמורים להגיב במהירות המקסימלית ולענות על השאלה "האם המילה הזו הייתה ראשונה, שנייה או אחרונה ברשימה".
ככל שהמשתתפים הצליחו לענות את התשובה הנכונה מהר יותר, כך ניתן היה להסיק כי גמישות המחשבה שלהם טובה יותר. אותם משתתפים שסבלו מדיכאון התקשו לסדר את המילים בראשם. כשהתבקשו לזכור את המילים בסדר הפוך, נדרש להם זמן רב יותר כדי לענות את התשובה הנכונה. הקושי היה במיוחד אם למילים היו משמעות שלילית, כמו מוות או עצבות.
החוקרים הבחינו כי סדר המילים "נתקע" בזיכרון העובד שלהם, במיוחד כשהמילים היו, כאמור, שליליות. הם גילו כי המשתתפים שהתקשו לעמוד במשימה היו גם אלו שנטו להרהר יותר באירועים השליליים שאירעו להם.
הם מקווים כי הממצאים יובילו למציאת דרך שתסייע לאנשים הסובלים מדיכאון, אולי על-ידי תרגול של המחשבה שירחיק אותם מהמחשבות השליליות ויאפשר להם להתרכז גם בדברים אחרים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחשבות שליליות מובילות לדיכאון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שר הפנים אימץ מסקנות ועדה שדנה בנושא    שעון הקיץ יוארך בכמה שבועות ויימשך 193 יום
עידן יוסף
בצה"ל ערוכים לחידוש ניסיונות ההסתננות מסוריה לישראל    בינתיים הודף הצבא את הטענות על מספר הנפגעים וטוען כי רק שמונה נהרגו - מפיצוץ של מוקש    ישראל תגיש מחאה רשמית לאו"ם
מירב ארד
חג שבועות מביא עימו טנא של אירועים - חגיגת גבינות ויין, טקסי ביכורים, פסטיבלים ומגוון אירועים מיוחדים לכל המשפחה
יפעת גדות
מדובר במערכת המזהה את עצבי מיתרי הקול ומתריעה על קרבתם    הסיבוך המשמעותי ביותר בניתוחי בלוטת התריס הוא פגיעה לא מכוונת בעצבי מיתרי הקול
נתן ליפסון
שנתיים וחצי לאחר פרוץ המשבר הפיננסי הגדול: חמישה מיליארדרים חדשים התברגו ברשימת 500 עשירי ישראל - שהונם הכולל גבוה ב-25% מתקציב הממשלה ל-2011
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il