X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת אינטרמאן ובעליה, שהיו בעלי רשיון חוקי לתווך בין מעסיקים בארץ ועובדים זרים, חשודים כי גבו מתאילנדים יותר מפי עשרה מהסכום שמתיר להם החוק, כדמי תיווך על הבאתם הפרקליטות: "ניצלו מצוקתם וחוסר ניסיונם"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה שלחה בסוף השבוע האחרון מכתבי שימוע לעורכי הדין ולחשודים המרכזיים בפרשת עושק עובדים תאילנדים, שכונתה "מלך סיאם", שעניינה גביית אלפי דולרים שלא כדין כדמי תיווך על הבאת עובדים זרים לישראל וכן העלמת הכנסות והלבנת הון שנבעו מפעילות בלתי חוקית זאת.
החשודים אליהם נשלחו המכתבים הם איש העסקים איגור קנופוב - מי שהיה בעל השליטה והמנהל של חברת "אינטרמאן - ניהול יזום וייעוץ" - חברה שעיקר עיסוקה היה בהבאת עובדים תאילנדים לישראל, ועובד חברה אחר - ישראלי ממוצא תאילנדי, המתגורר בישראל מזה זמן.
תחילתה של הפרשה בתלונות שהגיעו למשרד התמ"ת על גבייה של אלפי דולרים מעובדים זרים, תאילנדים ברובם, על-ידי קנופוב, שהחזיק אז ברשיון לתווך בין עובדים המעוניינים להגיע לישראל לבין מעסיקים בארץ שהם בעלי היתר העסקה של עובדים זרים. אנשי התמ"ת שבדקו את החשדות שללו את רשיונו של קנופוב לעסוק בתיווך. במקביל הועברה החקירה בעניין למשטרה ולרשות המיסים.
על-פי החוק בארץ, חברות העוסקות בהבאת עובדים זרים לישראל יכולות לגבות מכל עובד סכום של 3,400 שקלים בלבד, אולם על-פי החשד גבו החשודים מאלפי עובדים תאילנדים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות סכומים שהגיעו לכ-10,000 דולרים ויותר.
סכומי הגבייה התחלקו בין חברות כוח האדם התאילנדיות לבין חברת אינטרמאן ואיגור קנופוב. על-פי החשדות, הכספים הגיעו לארץ בדרכים עקלקלות, והחשודים עשו פעולות שונות כדי להסתיר את הכספים הללו, שחלקם הועברו לידיהם במזומן ללא שדווחו, וחלקם הועברו ישירות לחשבונות בנק שונים של קנופוב בחו"ל.
בתיק נחקרו עשרות עובדים תאילנדים ומעסיקים ישראלים. בפרקליטות אומרים כי גביית אלפי הדולרים מהעובדים נעשתה תוך ניצול מצוקתם, חוסר ניסיונם, רצונם להגיע ארצה לעבוד והיעדר היכרותם את החוקים הרלוונטיים, כאשר רבים מהם נאלצים לקחת הלוואות ארוכות שנים כדי לעמוד בהחזר החוב וכן למשכן נכסים של משפחותיהם.
את החקירה הובילו חוקרי זרוע "סער" של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית של משטרת ישראל, בשיתוף חוקרי פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום של רשות המיסים ובליווי אנשי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
התיק מטופל בפרקליטות המדינה על-ידי עוה"ד תמר רוסמן, ערן זלר ויוסי אלון, בהנחייתה של מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות, אביה אלף.

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתבי אישום יוגשו בפרשת עושק העובדים התאילנדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
בעקבות הכישלון בפאריס, הטניסאית צנחה שני מקומות
איציק וולף
ועדת השרים לענייני חקיקה העבירה את הצעת החוק שקובעת כי גמלאי צה"ל שעובדים כעובדי הוראה במוסדות ציבוריים יקבלו את מלוא הקצבה    זאת כחריגה מן הכלל הקובע כי גמלאי צה"ל המקבל הכנסה מקופת הציבור - תופחת גמלתו
איציק וולף
ועדת השרים לענייני חקיקה העבירה את הצעת התיקון לחוק לעידוד טוהר המידות בשירות הציבורי שמבטלת את המעורבות של יו"ר הכנסת בהענקת תעודות    מעורבות יו"ר הכנסת הוכנסה בעבר כתיקון רק בשל התנגדות הנשיא המנוח עזר ויצמן להעניק תעודות לחושפי שחיתויות
עופר וולפסון
פרסמה טיוטת מתווה חקיקה הקוראת לחייב חברות בורסאיות לאחד את כלל היבטי הגילוי על מימון הפעילות, הנזילות ועלות האשראי שלהן לכדי פרק אחד בדוח    פירוט המידע על חובות החברה יורחב
עידן יוסף
שקד ומצליח יקבלו עשרה ימים להשמיע טענותיהם    גילת: נחושים ליישם המלצות מבקר המדינה    בעייתיות באיוש תפקידי המדיה בערבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il