X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת הדיונים על חוק הבנקאות, הביעו חברי ועדת הכספים חשש מניסיון השתלטות המדינה על בנק לאומי לאחר מכירתו, באמצעות הסעיף הקובע את הרכב ומשך כהונת חברי ועדה לבחירת דירקטורים בתאגיד הבנקאי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בדיון בוועדת הכספים, הביעו (יום ב', 6.6.11) חברי הכנסת חשש שהקמת ועדה ציבורית לבחירת דירקטורים נועדה לשמש כלי למינוי מקורבים לדירקטורים בתאגידים הבנקאיים.
הויכוח הנוקב שהתעורר בין חברי הכנסת לנציגי בנק ישראל ומשרד האוצר, עלה בדיון על סעיף הקובע את הרכבה ומשך כהונת חבריה של ועדה לבחירת דירקטורים בתאגיד הבנקאי במסגרת הדיונים על הצעת חוק הבנקאות. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), החליט להעלות להצבעה סעיף מתוקן, לפיו משך כהונת חבר ועדה, ייקבע לשנתיים עם אפשרות הארכה בשנה נוספת.
ח"כ מאיר שטרית (קדימה) טען שבהקמת הוועדה, הממשלה למעשה מעקרת את מכירת בנק לאומי, בכך שבפועל שומרת לעצמה את השליטה בו. שטרית חזר מספר פעמים על הטענה, כי "מדובר בחוק בנק לאומי, שנועד להבטחת המשך השליטה בבנק ותו לא".
"החוק המוצע יגרום לכך ששיטת מינוי הדירקטורים בבנק לאומי, תהיה שיטת חבר מביא חבר", אמר ששטרית, שהוסיף כי כוונת המדינה למנוע היווצרות גרעין שליטה בבנק לאומי, נועדה גם היא להבטיח את המשך שליטתה בו.
המפקח על הבנקים, דודו זקן, סתר את דברי שטרית וטען כי "אנחנו לא רוצים בנק ממשלתי ועל-כן החלטנו על הקמת מנגנונים חיצוניים, ביניהם הוועדה לבחירת דירקטורים".
במטרה למנוע ניסיון של דירקטורים בתאגיד בנקאי לרצות את חברי ועדה למינוי דירקטורים, בנק ישראל והאוצר, קודם תתילה הגבלת משך כהונת חברי הוועדה לשנה אחת בלבד עם אפשרות הארכה בשנה נוספת. לטענת היועצת המשפטית של בנק ישראל, עו"ד טידה שמיר, ההגבלה לשנה אחת נועדה למנוע מצב שבו חברי דירקטוריון של תאגיד יידעו מראש מיהם חברי הוועדה עליהם תוטל בחירת דירקטורים ועל-כן יפעלו לרצות את אותם החברים.
חברי הכנסת התנגדו לקביעת משך כהונה כה קצר וטענו שהדבר יפגע באיכות ובמקצועיות תפקודם של חברי הוועדה, המשמשים בין השאר דירקטורים חיצוניים בתאגיד הבנקאי. ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), טענה שעתיד להיווצר מצב של תחלופה של אנשים טובים וראויים, שתרומתם הפוטנציאלית לארגון לא תבוא לידי ביטוי בתקופה כה קצרה. קירשנבאום דרשה לקבוע תקופה של שנתיים לפחות עם אפשרות להארכה בשנה נוספת.
כאמור, יו"ר הוועדה הכריע בוויכוח לטובת הח"כים וציין כי יש ליצור איזון בין הצורך במקצועיות ואפקטיביות חברי הוועדה לבין מניעת החזרת השליטה בנק למדינה ועל-כן הודיע שיביא להצבעה תקופת כהונה בת שנתיים. "כהונה של שנה אחת מהווה פגיעה במקצועיות ומנגד קביעה מראש של שלוש שנים, עשויה ליצור רושם של ניסיון השתלטות מחודש על הבנק", אמר גפני.

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כים: חשש כי המדינה מבקשת להשתלט מחדש על לאומי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יו"ר ועדת הכלכלה נענה לבקשתו של שטייניץ לדחות את ההצבעה בעניין כדי שיוכל להופיע אישית בפני הוועדה    שטייניץ מעוניין להדוף טיעוני ישראכרט נגד התיקון, ולאפשר פתיחה מקסימלית של שוק הסליקה לתחרות, הצפויה להוזיל מחירי העמלות ולחסוך לבתי העסק עשרות מיליונים
איציק וולף
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה במעמד החוק לפינוי מוקשים    ח"כ בר-און: למרות החלטת ראש הממשלה להעביר 27 מיליון שקלים - מסרב האוצר לעשות זאת    ח"כ אלדד: העיכוב עלול לעלות בחיי אדם
עידן יוסף
הלחצים הצליחו: שר החינוך סער הודיע על ביטול ההחלטה לקצר את החופשה הגדולה
אלעזר לוין
18 מתוך 64 דירות בנחלת יהודה-ראשל"צ נמכרו לפני תחילת הבנייה    גאות בשכונה - נותרו למכירה רק 2 מתוך 88 דירות בשלבים הקודמים    המחירים עלו ב-3%
איתמר לוין
המדינה: מאיר עקריש התחזה לטייס, עו"ד ואיש המוסד, ניהל מערכות יחסים עם אימהות חד-הוריות והוציא מהן במירמה סכומים ניכרים    כאשר נחשפו מעשיו, החליף את זהותו לאמיר מנור והמשיך בפעילותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il