X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכירות החברה בשנת 2010 היו גבוהים משל כל חברה תעשיינית אחרת בישראל, והסתכמו בכ-60 מיליארד ד' החדשות הרעות: התחזקות השקל גרמה לשבע מיצואניות התעשיה הגדולות לספוג נזק של כ-6 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪

למרות הטלטלות הרבות שעברו עליה השנה, על-פי דירוג דן אנד ברדסטריט ישראל, טבע נותרה חברת התעשיה הגדולה בישראל בשנת 2010, עם מכירות בסכום של כ-60.2 מיליארד שקלים. הנתונים הופיעו (יום ב', 6.6.11) בדירוג חברות התעשיה המובילות לשנת 2011 של חברת הדירוג והמחקר. הדירוג בוחן את הישגי חברות התעשיה נכון לתום שנת 2010 על-פי היקף המכירות לצד היקפי הייצוא, הרווח הנקי ופרמטרים ננספים.
במקום השני בדירוג נמצאת בז"ן עם היקף מכירות של כ-25.4 מיליארד שקלים ובמקום השלישי כימיקלים לישראל עם מכירות בהיקף של כ-21 מיליארד שקלים, שעלתה השנה מהמקום הרביעי ביחס לאשתקד.
במקום הרביעי מדורגת חברת החשמל עם מכירות של כ-19 מיליארד שקלים, במקום החמישי התעשיה האוירית עם מכירות של כ-12 מיליארד שקלים ובמקום השישי אמדוקס, עם מכירות של כ-11 מיליארד שקלים.
ברביעייה הסוגרת את הרשימה מדורגות אלביט מערכות עם מכירות בהיקף של כ-10 מיליארד שקלים בשנת 2010, מכתשים אגן עם מכירות בגובה של כ-9 מיליארד שקלים, תנובה עם מכירות בגובה של כ-7 מיליארד שקלים ואינטל ישראל, עם מכירות של כ-7 מיליארד שקלים.
היקף המכירות ליצוא גדל ב-3% בלבד ביחס לאשתקד
תוצר ענף התעשיה הישראלי, המהווה שיעור ניכר של כ-20% מסך התוצר העסקי הישראלי, הציג גידול של כ-7.8% במהלך 2010. סך המכירות של עשר החברות הגדולות בענף התעשיה הישראלי הסתכם בשנת 2010 בכ-182 מיליארד שקלים - גידול במושגי המטבע המקומי בשיעור של כ-6.1% ביחס לאשתקד. במונחים דולריים, ממוצע המכירות ב-2010 הסתכם בכ-48.8 מיליארד דולר. השוואה של סכום המכירות במחירי דולר ממוצע ב-2010 מול שער הדולר הממוצע ב-2009 מגלה צמיחה בשיעור של כ-11.8% בהיקף המכירות של עשר חברות התעשיה הגדולות. יש לציין כי שווי הפער בסכום המכירות שספגו חברות התעשיה הגדולות עקב תיסוף השקל הסתכם בשנת 2010 בסך של כ-9 מיליארד שקלים.
במסגרת הדירוג נבחן גם שיעור המכירות לייצוא של שבע מתוך עשר חברות התעשיה הגדולות. שיעור הממוצע של המכירות לייצוא בחברות שנבדקו עמד על שיעור של כ-82% ממחזור המכירות ומשקף ירידה ממוצעת של כ-2% בשיעור המכירות לייצוא בקרב חברות אלו בהשוואה לאשתקד. היקף המכירות ליצוא בחברות שנבדקו הסתכם ב-2010 בכ-118 מיליארד שקלים - גידול במושגי שקל בשיעור של 3% בלבד ביחס לאשתקד. סך המכירות במחירי דולר ממוצע ב-2010 הסתכם ב-31.6 מיליארד דולר - גידול של כ-9% ביחס לאשתקד. שווי הפער במכירות לייצוא שספגו חברות התעשיה הגדולות עקב תיסוף השקל הסתכם בשנת 2010 בכ-6 מיליארד שקלים. עם זאת יש לציין כי אחוז הרווחיות של שבע היצואניות המובילות הציג ירידה ממוצעת של כ-1% בלבד עקב עסקות הגידור להגנה מתיסוף המטבע שביצעו החברות.

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירוג D&B: טבע נותרה חברת התעשיה הגדולה בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הקרן, שצברה 400 מיליון שקל, מבטחת 2,800 עורכי-דין, והגיעה לתשואה השניה בגובהה מבין קרנות הפנסיה הותיקות הפרטיות
אלעזר לוין
תשלם 5,350 שקל למ"ר    המחסנים מושכרים בתשואה של 8.25%
עופר וולפסון
מתחילת השנה עלה השכר הממוצע במשק ב-2.1% בחישוב שנתי    מאז אפריל אשתקד נוספו למשק כ-60 אלף שכירים ומספרם עומד כעת על כ-2.98 מיליון
עופר וולפסון
ההשקעה באפריל במניות בתל אביב הייתה גבוהה מממוצע ההשקעות החודשי מתחילת השנה, והיא התרכזה בענפי ההיי-טק והכימיה    מנגד, מימשו הזרים כ-1.3 מיליארד ד' נטו באג"ח ממשלתיות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הבילד טוען כי המו"מ עם באיירן התפוצץ והחלוץ הגרמני צפוי לנחות במסטאייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il