X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת בדיקה של הוועדה קבעה כי שיטת שכר העידוד הנוכחית לפקידי שומה, המופעלת בהתאם להגדלת תשואת המס, מעודדת גביית יתר של מס מעצמאים קובעת כי על שיטת התגמול להיקבע בהתאם לקו מנחה, לפיו היעד הינו גביית מס אמת ולא גביית יתר
▪  ▪  ▪
משרדי רשות המיסים [צילום: איתמר לוין]

"יש לבטל את שיטת שכר העידוד לפקידי שומה" - זו תמצית מסקנות צוות הבדיקה של שיטת התגמול של פקידי מס הכנסה, שהוצגו (יום ב', 6.6.11) בוועדת הכספים.
צוות הבדיקה מטעם ועדת הכספים כלל את הח"כים אורי מקלב (יהדות התורה), שי חרמש (קדימה) ואמנון כהן (שס). עיקרי מסקנותיו:
  • לשנות את שיטת התגמול על-ידי מציאת תחליף לשכר העידוד.
  • לבטל מיידית את המדידה ברמת פקיד השומה.
  • לקבוע שתיק נישום אשר נבדק ולא העלה ממצאים, יסווג כשומה שאושרה ולא כ'טרום ביקורת' ובכך למנוע בדיקות חוזרות ונשנות המעודדות מציאת ממצאים וגביית יתר.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר ששכר העידוד במקרה של פקידי שומה "בעייתי ועשוי לעודד גביית יתר" וקרא לרשות המיסים לבחון המסקנות ולדווח לוועדה על שינוי השיטה בתוך חצי שנה. "המטרה היא לגבות מס הכי גבוה למדינת ישראל ובלבד שיהיה מס אמת", אמר גפני.
יו"ר צוות הבדיקה, ח"כ מקלב, אמר ששיטת התגמול של פקידי השומה יוצרת חוסר אובייקטיביות כלפי הנישומים ומעודדת הגדלת שומות. מקלב הדגיש שלפקידי המס סמכות "מעין שיפוטית", המעמיד אותם לדבריו בעמדת כוח עצומה ביחס לנישומים ומעודדת גביית יתר.
מקלב ציין כי יש לשנות את שיטת התגמול בהתאם לקו מנחה, לפיו היעד הינו גביית מס אמת ולא גביית יתר. "יש לשנות את העיקרון, לפיו פקיד שומה נמדד על-פי כמה כסף הכניס למערכת ולבטל את 'שיטת הליגה' הנהוגה כיום, בקרב פקידי מס הכנסה".
שר האוצר לשעבר, ח"כ מאיר שטרית (קדימה), קרא לשינוי שיטת גביית המס בישראל. "כל אזרח ימסור דוח שנתי עליו יחתום ושאותו יקבלו פקידי השומה כאמת כל עוד לא יוכח אחרת. היה ויוכח אחרת אמר, אותו אזרח ילך לכלא ללא כל אפשרות למשא-ומתן", ציין שטרית. הוא הוסיף כי על פקידי השומה יהיה לבדוק חריגות בלבד. "שיטה כזו תגדיל ואולי אף תכפיל את הכנסות המדינה ממיסים ותייתר את הצורך בשיטות הענקת תמריצים יצירתיות לפקידי השומה".
מנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי, קבל על מסקנות הצוות ואמר שהטענות על עידוד גביית יתר מהווה עלילת דם. "הרשות איננה מעניקה תגמול על תשואת מס גבוהה יותר. אנחנו גוף אכיפתי ולצערי, איננו גובים את כל המיסים המגיעים למדינה. בחברות רבות יש תכנוני מס ו'תחמוני מס' ועל-כן חובה להפעיל כלי גבייה אפקטיביים", אמר נסרדישי.
מנהלת היחידה לתגמול ותמרוץ באגף השכר באוצר, אתי שגיא, אמרה ששיטת שכר העידוד קיימת לגבי כל משרדי הממשלה וכי קיים צורך לעדכן את דרך הפעלתה ביחס לפקידי השומה, כיוון שלא עודכנה מאז שנת 2003. לדבריה, רשות המיסים התחייבה לבחון את יישום השיטה במהלך 2011.

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים קבעה: לשנות שיטת תגמול פקידי השומה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רשות המיסים
אבי 3  |  12/06/11 18:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המתירה לעסקים שמחזורם עד 15 מיליון שקל לדווח מע"מ רק על סכום שהתקבל במזומן    התאחדות המלאכה: "גלגל הצלה לעסקים רבים המתקשים לשרוד"
איציק וולף
הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה כי לפחות 120 חיילים בצבא סוריה נהרגו במתקפה של גורמי אופוזיציה בעיר צפונית    האופוזיציה טוענת מנגד כי החיילים נהרגו כשניסו לערוק ולברוח אל הגבול עם טורקיה
איתמר לוין
קובע, כי הגבלת תקופת המאסר לעשר שנים בחוק לקיום פסקי דין, אינה שוללת מבית הדין את סמכותו לשלוח את הבעל למאסר על-פי הסמכויות האחרות המצויות בידיו
איתמר לוין
עו"ד אוהד זיו לפידות נטל לידו סכין בעת ויכוח עם הלקוח ולאחר זמן מה דקר אותו בצווארו    ביהמ"ש המחוזי אישר את הרשעתו ועונשו, לאחר שדחה את טענתו שפעל בהגנה עצמית
איתמר לוין
אברהם פלקסר הורה לבנק לאומי להעביר לחשבונו הפרטי 145,000 שקל לאחר פיטוריו במאי 1998    ביהמ"ש קובע: ההעברה בוצעה בחוסר סמכות ולכן על פלקסר להשיב את הכסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il