X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חמש שנים לאחר שהובא העניין לפתחו, פוסק בית המשפט העליון: אין אפשרות לקבוע במדויק את נקודת האיזון בין השיקולים הכלכליים לאמנותיים בהפעלת תוכנית ההבראה של הבימה
▪  ▪  ▪
תיאטרון הבימה [צילום: פלאש 90]

המדינה רשאית לקזז מתמיכתה השוטפת בתיאטרון הבימה את הכספים שהתיאטרון מחויב להחזיר לה במסגרת תוכנית ההבראה שלו. כך קובעת (יום ה', 9.6.11) שופטת בית המשפט העליון בדימוס, אילה פרוקצ'יה.
בית המשפט העליון פירסם את פסק דינו בערעור שהוגש לו בשנת 2006, על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בתיק שנדון בתוך פחות משנה. פסק דינה של פרוקצ'יה משתרע על פני 29 עמודים וכולל 9,000 מילים, אף שהיא עצמה מציינת שחלק מרכזי בערעורה של המדינה כבר התייתר לנוכח הזמן שחלף.
על-פי הסכם ההבראה של הבימה שנחתם ב-1995, העניקה המדינה לתיאטרון הלוואה בסך 28 מיליון שקל. כונס הנכסים הרשמי מונה לנאמן הציבורי של הבימה, ולצידו מונתה ועדת שלושה לפקח על ביצוע ההסכם: מנכ"ל משרד החינוך והתרבות, סגן החשב הכללי, וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר.
השאלה העיקרית בה דנה פרוקצ'יה, היא מה הם השיקולים שעל ועדת השלושה לשקול בבואה לקבל החלטות הנוגעות להבימה: האם עליה להפעיל רק שיקולים כלכליים, או שמא עליה להביא בחשבון גם שיקולים אמנותיים. פרוקצ'יה נמנעת מהכרעה ברורה בשאלה זו:
"על ועדת השלושה לפעול למניעת מצב שבו, בגדרו של הסכם ההבראה, יגדיל התיאטרון באופן ניכר את הוצאותיו ואת גרעונותיו, תוך פריצת מסגרת התקציב הקיימת, גם אם לצורך התפתחות והרחבה של פעילותו האומנותית. בד-בבד, שיקולי הוועדה בהערכה המחודשת של הסדר פריסת החובות אינם מתמצים בשיקולים כלכליים בלבד. ראוי להותיר בידי התיאטרון תקציב המאפשר לו, ביחד עם צעדי ההתייעלות וצמצום ההוצאות, לשמור על מעמדו כתיאטרון הלאומי של ישראל.
"...מיקומו המדויק של האיזון הראוי בין הכוחות הנוגדים הפועלים בעניין זה אינו ניתן להגדרה מדויקת. על ועדת השלושה לבחון את מלוא הנתונים הקשורים בהיבט ההתייעלות על-פי תוכנית ההבראה, מצד אחד, ואת הצורך הבסיסי של התיאטרון לשמור על רמת הפעילות האומנותית הנדרשת מתיאטרון לאומי, מצד שני.
"על-פי כל אלה, על הוועדה לקבוע האם יש לתיאטרון אפשרות סבירה, במצב הקיים, לעמוד בפריסת חוב ההלוואה כפי שנקבעה בעבר, או שיש מקום לשנות פריסה זו במקרה של צמצום התמיכה הממשלתית השוטפת. התיאטרון, כל עוד לא יתייצב מצבו הכלכלי, אינו חופשי לפעול במלוא התנופה האומנותית הרצויה לו, ומחובתו להתחשב במשמעויותיה הכלכליות-הרווחיות של פעילות זו. עם זאת, גם בטרם השיג התיאטרון איזון תקציבי מלא, פעילותו האומנותית הבסיסית, הנדרשת לשימור מעמדו כתיאטרון לאומי, צריכה לזכות בהגנה".
כאמור, במישור המעשי נקבע - בניגוד להחלטת השופטת המחוזית ורדה אלשיך - כי המדינה רשאית לקזז את חובות הבימה במסגרת הסכם ההבראה מן התמיכות השוטפות שהיא מעניקה לתיאטרון.

תאריך:  09/06/2011   |   עודכן:  09/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אילה פרוקצ'יה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה הורשתה לקזז חובות הבימה מהתמיכה בו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להפסיק את המימון-שילכו לעבוד
אליפז  |  9/06/11 18:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההלוואה ניתנה לתקופה של עד שלוש שנים בכפוף לקצב מכירת הגז    עודפי תזרים מקצב מכירה גבוה מהצפוי ישמשו לפירעון מוקדם של ההלוואה    לפני כחודשיים פרעו השותפויות הלוואה אחרת בפירעון מוקדם כדי לאפשר המימון מחדש
איתמר לוין
טוען שמתאמת הנסיעות שלו, רייצ'ל רז-ריסבי, ומשרד ראשונטורס הם שידעו על נקודות "הנוסע המתמיד" ועל ניצולן    אומר: טבעי היה שרז-ריסבי תטפל גם בנסיעות של בני משפחתי
עופר וולפסון
הקבוצה מסרה כי חזקיהו ביקש לדחות מינויו למנהל בכיר בקבוצה כדי לברר את תקופת הצינון הנדרשת ממנו
איציק וולף
ב-15 ביוני יתרחש ליקוי לבנה מלא אשר ניתן יהיה להבחין בו מישראל    צל כדור הארץ יכסה את כל חצי הירח המופנה לעבר כדור הארץ    שיא הליקוי יהיה בשעה 22:22
עידן יוסף
הבולטים ברשימת התלונות המוצדקות לנציב תלונות הציבור: רשות השידור, משרד התחבורה, המשטרה, דואר ישראל ועיריית חיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il