X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרקליטות המדינה דחתה את בקשת תנועת אומ"ץ לפתוח בחקירת החשדות למתן טובות הנאה מישראלים לבכירים מצריים במסגרת עסקת הגז בין המדינות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

פרקליטות המדינה הודיעה (יום א', 12.6.11) כי לא תפתח בחקירה פלילית בחשד למתן שוחד על-ידי גורמים ישראלים לנשיא לשעבר של מצרים, חוסני מובארק, במסגרת עסקת הגז של ישראל ומצרים.
"בחנו את העניין, אך לא מצאנו תשתית מספקת המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית בנושא", כתב עו"ד עמית אופק, סגנו של פרקליט המדינה משה לדור, בתשובה לפניית תנועת אומ"ץ. אומ"ץ ביקשה מן היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיורה למשטרה לערוך בישראל חקירה מקבילה לחקירה המצרית לקבלת שוחד במסגרת העסקה, במטרה לבדוק אם אומנם הוענקו טובות הנאה על-ידי גורמים ישראלים.
"אם יתברר במהלך החקירות המקבילות כי אומנם שולם שוחד לאישי צמרת בעבר בשלטון המצרי מן הראוי לברר את שמות המעורבים ולהחליט אם יש מקום לנקוט בהליכים משפטיים נגדם. אנו מודעים לכך כי רק לפני שנתיים תוקן בישראל חוק העונשין האוסר מאז לשחד עובדי ציבור זרים וזאת כפועל יוצא מהצטרפותה של ישראל ל oecd אבל נראה לנו שנוכח חומרת עבירות השוחד יש מקום להתייחס לפרשה זו כעבירת שוחד לכאורה לכל דבר", ציין יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, בפנייתו אל היועץ המשפטי לממשלה.
לדבריו, במרוצת השנים טיפלה תנועת אומ"ץ באספקטים שונים של ייבוא הגז המצרי לישראל שנעשה באמצעות חברת "מרחב" שבה שותף איש העסקים הישראלי יוסי מימן עם אילי הון מקומיים.
"יו"ר דירקטוריון חברת החשמל לשעבר אלי לנדאו היה איש הקשר בין שרון לבין מימן. שרון ולנדאו לא חששו להפגין את קשריהם האישיים עם מימן ולא נמנעו מלהתארח בפומבי ביאכטה של מימן יחד עם שבתאי שביט שניהל אז את חברת מרחב ולשעבר היה ראש המוסד שבו עבד בעבר גם מימן עצמו. זאת ועוד: לנדאו הפעיל לחצים אסורים על חברי דירקטוריון החברה לחתום על עסקת רכישת הגז המצרי מול המתחרה השנייה לאספקת הגז שנתגלה מול חופי עזה שהינו בבעלות החברה הבריטית "בריטיש גז" בשותפות עם הרשות הפלשתינית", כתב אבנרי.
לדבריו, מי שעמד בדרכם של מימן ולנדאו היה שר התשתיות דאז יוסי פריצקי שזיהה, כפי שטען אז לדבריו את הקשר בין מימן ללנדאו. "השניים החליטו לסלק את פריצקי מן הזירה בסיועו של חוקר פרטי שהדליף לכלי התקשורת קלטת שממנה השתמע שפריצקי פעל בניגוד לכללי המנהל התקין נגד שר הפנים דאז אברהם פורז. הפרשה נחקרה במשטרה, פריצקי נאלץ לפרוש מהחיים הפוליטיים וכך נסללה הדרך לעסקת הגז המצרית", כתב והוסיף כי תנועת אומ"ץ פנתה אז בדרישה להרחיב את החקירה המשטרתית בפרשה זו לאפיקים אחרים של חשד לתגמולים שקבלו אישי שלטון ובעלי תפקידים בכירים במשק, אך הבקשה לא נענתה.
"אם תחליט להורות על עריכת חקירה בפרשת עסקת הגז מן הראוי שתקיף גם את נושא זה שלא נחקר כאמור", ציין. כאמור, פרקליטות המדינה דחתה את בקשת אומ"ץ גם הפעם.
בתוך כך, עיתון במפרץ הפרסי מדווח על הידרדרות בבריאותו של מובארק, ביומיים האחרונים. לידיעה אין אישור משום מקור אחר.
על-פי הדיווח בעיתון א-ראי הכווייתי, משלשום שקע מובארק כמה פעמים בתרדמת, ורופאיו גילו כי התאים הסרטניים במעי הגס שלו החלו להתפשט לאיברים אחרים. הצוות הרפואי דוחה על הסף את האפשרות להעביר את מובארק לקהיר לקראת משפטו, וסבור שאין תועלת גם בקיום המשפט בשארם א-שיח' משום שמובארק אינו מסוגל לדבר.

תאריך:  12/06/2011   |   עודכן:  12/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות: אין תשתית לחקירת עסקת הגז עם מצרים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה אינה אישי ציבור מצריים ל"ת
אלה הישראליים!  |  12/06/11 22:33
2
אין תשתית?אין יושרה! יש שחיתות
חגא  |  3/10/11 17:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
משפחת האסיר הכלוא בארה"ב קראה לראשי השלטון בארץ ובארה"ב לפעול מיידית אצל הנשיא אובמה כדי שיאפשר ליהונתן לבקר אצל אביו ולהתייחד עימו בשעותיו האחרונות
דניאל רוט
יום נהדר לישראלי בטאלין, שגבר על 4 יריבים בדרך לפודיום: "אני שמח מאוד"
אלעזר לוין
תבנה 154 דירות ברמת גן לקבוצת רכישה בראשות תדהר
אלעזר לוין
זכה במכרז של עמידר לקניית מגרש מתחם הגדנ"ע באבו כביר    העסקה כוללת שימור בית קאסר ההיסטורי ובניית 2,100 מ"ר משרדים
יפעת גדות
חוקרים זיהו חלבונים שיכולים לשמש בוויסות תהליך היווצרות כלי הדם בגוף    התגלית תוכל לעזור לפתח טיפולים חדשים ליותר מ-70 מחלות ומצבים רציניים המשפיעים על יותר ממיליארד איש בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il