הצלחה לפעולות השיווק של משרד התיירות: הפעילות המוגברת והממוקדת והגדלת התקציבים הצליחו לייצר ביקושים גבוהים, ועל-אף המצב הגיאופוליטי, ביקרו בישראל בחודש מאי 308,000 מבקרים - מספר דומה למאי אשתקד. מתחילת השנה הגיעו לישראל כ-1.350 מיליון מבקרים - ירידה של 2% בלבד, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
על-פי נתוני הלמ"ס, מתוך כלל הכניסות בחודש מאי, 268,000 היו של תיירים - עלייה של 5% לעומת מאי אשתקד ושיא כל הזמנים לחודש זה. 40,000 כניסות היו של ביקורי יום - 23% פחות ממאי אשתקד. מתוכם 16,000 היו ביקורי אוניות קרוזים - פי שניים בהשוואה למאי 2010. מתוך כלל הכניסות מתחילת השנה ועד לחודשי מאי (1,348 מיליון), 1,168 מיליון היו של תיירים - עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 180,000 מבקרים הגיעו לביקור חד-יומי - 28% פחות מ-2010.
אתמול נחנך במילאנו "שבוע ישראל" באיטליה, במסגרתו ניתן דגש בין היתר לקידום התיירות לישראל. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, השוהה בימים אלה באיטליה, במסגרת משלחת ראש הממשלה, צפוי להיפגש היום עם עמיתתו האיטלקית, שרת התיירות מישלה ויטוריה ברמבילה, כדי לדון עמה בדרכים לקידום התיירות בין המדינות.
השקעה בשיווק לקראת עונת הקיץ לקראת עונת הקיץ ישקיע משרד התיירות בחודשים הקרובים כ-60 מיליון שקלים בשיווק התיירות לישראל בעולם. במקביל, יקודמו פרויקטים ייחודיים ממוקדים, בהם בחירתו של ים המלח במסגרת תחרות שבעת פלאי עולם הטבע, מיצוב העיר אילת כפרויקט תהליכי ארוך טווח ועוד.
פעילות משרד התיירות הביאה לעלייה של 40% מתחילת השנה בתיירות מאוקראינה (בין היתר, בעקבות ביטול חובת הוויזה לתיירים). כן נרשמה עלייה של 59% בתיירות מדנמרק מתחילת השנה, עם כניסתו של קו תעופה ישיר בין המדינות בסוף 2010, גידול של 9% נרשם בתיירות מצרפת מתחילת השנה וממדינות נוספות, בהן אנגליה, מדינות סקנדינביה, גרמניה ועוד. התעוררות מורגשת גם בכניסת תיירים בטיסות ישירות לאילת - מתחילת השנה הגיעו בדרך זו כ-40 אלף תיירים, גידול של 40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.