X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עלות הסכמי הפרישה לבדן תסתכם בעד חצי מיליארד שקל ההסכם הדו-שנתי כולל תוספת שכר של 6.5%, תקרות שכר לעובדים חדשים וקליטת עובדים חיצוניים וארעיים ההנהלה צופה: כלל ההסכמים יביאו לחסכון בהוצאות של בין 260 ל-330 מיליון שקל עד סוף 2012
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

פריצת דרך בסכסוך העבודה בבנק דיסקונט הוביל לחתימת הסכמי עבודה חדשים בין ההנהלה לוועד העובדים. כך דיווח (יום ב', 13.6.11) הבנק.
הסכם השכר החדש, שנחתם עבור השנים 2011 ו-2012, כולל תשלום מקדמות השכר בינואר 2012, בשיעור כולל של 6.5%. עוד סוכם כי העובדים ישמרו על "שקט תעשייתי" בנושא שכר עד ל-1 באפריל 2013. ההסכם אף קובע דרגות ושלבים כמו גם תקרות שכר לעובדים חדשים שיצטרפו לבנק החל מתחילת 2012, במעמד של עובדים "מן המניין".
עוד כולל ההסכם הסדר בנושא הפנסיה לכלל עובדי הבנק, וכעת לראשונה בתולדות הבנק סוכם על החלה של הסדר פנסיה על עובדים חדשים ועל עובדים ותיקים שיבחרו בכך.
בהסכם נקבע עוד כי תוארך תוקפה של חוקת העבודה בבנק עד ל-31 בדצמבר 2016, וכי יקוצרו הליכי יישוב חילוקי דעות בין הצדדים לחוקת העבודה.
בעניין העובדים הארעיים והחיצוניים, סוכם כי עד 400 עובדי אשר מועסקים כיום על-ידי חברות חיצוניות בתחומי המחשוב, יוסבו למעמד של עובדים ארעיים בבנק, בתנאים מיוחדים, עד לתקופה מקסימלית של 7 שנים. בתום תקופה זו תיבחן מועמדותם להיכלל כעובדים מן המניין. לגבי עובדים ארעיים אחרים, הוחלט כי העסקתם תקוצר מ-5 שנים לשנתיים, החל מתחילת 2012. עוד סוכם על קיצור תקופת הניסיון של עובדים מן המניין לשנה, גם כן החל מתחילת 2012. העסקת עובדים ארעיים בתפקידי כספרות ובנקאות ישירה תקוצר לתקופה של עד 5 שנים.
דירקטוריון הבנק אף אישר עקרונות לתוכנית פרישה מרצון שתקיף עד 500 עובדים, בעלות של עד חצי מיליארד שקלים. התוכנית תחל לצאת לפועל ברבעון האחרון של שנת 2011 ותיערך מספר חודשים. תנאי התוכנית יובאו לאישור דירקטוריון דיסקונט בחודש יולי.
הנהלת דיסקונט מעריכה כי הסכם השכר הדו-שנתי, הסכם פדיון החופשה והסבת חלק מעובדי מיקור החוץ יביאו לחיסכון כולל שבין 160 ל-180 מיליון שקלים בשנים 2011 ו-2012. החיסכון בגין הסכם השכר נאמד בהשוואה לתוספת שכר שנתית ממוצעת של 5% לשנה, כמקובל במערכת הבנקאית. תוכנית הפרישה צפויה להביא לחיסכון נוסף שבין 100 ל-150 מיליון שקלים בשנת 2012, כאשר חלק מההסכמים יביאו לחיסכון הדרגתי בהוצאות השכר, בטווח הארוך.
להערכת ההנהלה, תוכנית הפרישה המוקדמת ויישומה בפועל, לא יביאו לחריגה מהיעדים המינימליים של הלימות הון הליבה שקבע דירקטוריון הבנק, לפיהם יחס הון הליבה לא יפחת משיעור של 7.5% בסוף שנת 2011.
"רוח חדשה ביחסי העבודה בבנק"
יוסי בכר, יו"ר דירקטוריון דיסקונט, ציין בתגובה כי "ההסכמים משקפים 'רוח חדשה' של שיתוף פעולה במערכת יחסי העבודה בבנק, מתוך הבנה שרק בגישה זו נוכל להגיע למעמד מוביל בבנקאות המקומית. הנהלת הבנק, בראשות ראובן שפיגל, ונציגות העובדים, בראשות ריקי בכר, עשו מאמץ עילאי כדי להגיע להסכם, שבו נשמר האיזון המתחייב בין שיפור הביצועיות והאפקטיביות התפעולית של הבנק לבין השמירה הבלתי מתפשרת על מעמדם וזכויותיהם של עובדיו. דירקטוריון הבנק הביע את הערכתו הרבה לכל המעורבים במשא-ומתן על העבודה המאומצת ועל תוצאותיה".

תאריך:  13/06/2011   |   עודכן:  13/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם עבודה מקיף בדיסקונט: 500 עובדים יפרשו מרצון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
עיכוב בתשלום משכורות עובדי המדינה של הרשות הפלשתינית, לאור עיכוב קבלת הסיוע ממדינות ערב, מהן רק אלג'יריה העבירה סיוע בסך של 26.4 מיליון דולר    הרש"פ מוציאה 720 מיליון ש"ח בחודש על משכורות, כולל לאסירים ביטחוניים ולמשפחות שהידים
אסף אקרמן
להוציא את אלונה ברקת, כל החברים (13 מ-14) רוצים את המשך השיטה
יפעת גדות
סכין מים - שיטה חדשנית להטריית כוויות    ניתוח חדשני זה בוצע בילדה בת שנתיים עם כוויות באמתה ובזרועה
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי עצר פעיל בארגון "מגיני אל-אקצה" אשר הוקם על-ידי שר הפנים בממשלת חמאס    בחקירתו ציין כי מטרת הפלג - לבצע פעולות צבאיות נגד ישראל מבלי שהפעולות ישויכו לחמאס אלא ייחשבו כפעילות של ארגון סורר המפר את הרגיעה
עופר וולפסון
היום הובא למנוחות אל שווימר ז"ל, בן 94 במותו, שהיה ממייסדי התעשיה האוירית    ראש הממשלה נתניהו ספד לו: "עם ישראל חב לו חוב גדול על פועלו"    הנשיא פרס: "הוא תרם תרומה מכרעת לעליונותה האווירית של ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il