X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההחלטה כפופה לאישור הכנסת, לאחר שהוועדה לביקורת המדינה המליצה לה לאפשר למבקר לבדוק התנהלות התאגידים, למרות שהם אינן חברות ציבוריות שר התשתיות לנדאו הביע תמיכה במהלך והאשים: "משרדי האוצר והמשפטים אחראים לכך שאני כשר אחראי על משק המים - אבל חסר סמכויות לחלוטין" יו"ר הוועדה חסון: "חייבים רפורמה בתאגידי המים"
▪  ▪  ▪
המבקר לינדשטראוס וח"כ חסון בוועדה לביקורת המדינה [צילום: פלאש 90]

בצעד חריג ונדיר, המליצה (יום ב', 13.6.11) הוועדה לביקורת המדינה למליאת הכנסת, לצרף גוף פרטי לאחריות בדיקתו של מבקר המדינה. תאגידי המים, המנהלים את צריכת המים והביוב של רוב אזרחי ישראל ייבדקו מעתה על-ידי המבקר, למרות היותם גופים פרטיים. זאת, כאמור, בכפוף לאישור מליאת הכנסת.
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה), שהוביל את המהלך, אמר כי הגיעו אליו ואל חברי הכנסת תלונות רבות של אזרחים בעניין, והדגיש כי תחקיר "כלבוטק" בנושא תאגידי המים חשף מיצג מטריד מאד בהתנהלותם, בחישוב צריכת המים ובשירות לציבור.
חסון הוסיף כי העלאת מחירי המים לאחרונה, ביותר מ-35%, היא פרי הקמתם של תאגידים רבים מדי, במקום הקמת מספר תאגידים אזוריים. "חייבים רפורמה בתאגידי המים, וחובה על התאגידים להתקין שסתום אל-חוזר בצינורות, גם בגלל סוגיית החיוב וגם כדי לשמור על איכות המים", ציין חסון. "על רשות המים להוציא זאת כהנחיה מחייבת".
נציג מבקר המדינה, שמואל גולן, הוסיף כי מזה כשנתיים מבקש מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס לבדוק את פעילותם של התאגידים, ואילו השר התשתיות עוזי לנדאו האשים בדיון את משרדי האוצר והמשפטים כי "הם האחראים לכך שאני כשר אחראי על משק המים - אבל חסר סמכויות לחלוטין". לנדאו הביע את תמיכתו בהעמדתם של התאגידים לביקורת המבקר ובצמצום מספרם, אך הסתייג ממה שכינה "השתלחות מכלילה נגד התאגידים שבהם המון אנשים שעושים את מלאכתם היטב, ואם יש חריגים מבקר המדינה צריך לטפל בהם". לדברי לנדאו, יש אזורים בארץ שתאגידים לא מתאימים להם, וכי העלייה החדה האחרונה במחירי המים היא פיצוי על שנים רבות שהמחירים לא עודכנו. לנדאו הוסיף כי "המחיר בישראל הוא ממוצע בעולם, והוא ודאי לא-מובן-מאליו אחרי שש שנות בצורת". לעומתו, ציין ח"כ דב חנין (חד"ש) כי השירות שהתאגידים נותנים לצרכן, מלמד שהגישה שבשמה הם הוקמו והופרטו הייתה שגיאה.
הדיון היה סוער ולווה בהאשמות הדדיות בין ראשי רשויות לבין מנהלי תאגידים ורשות המים. מחד-גיסא, אלו מאשימים את הרשויות בחוסר השקעה בתשתיות המים במשך שנים, ואלו מאידך-גיסא מואשמים התאגידים במנגנונים מנופחים ובצבירת הון. אזרחים ממודיעין ומחיפה שהשתתפו בדיון סיפרו על חיובי מים מוגזמים, על חיוב של צריכה ציבורית לבתים פרטיים, והביעו טענות על נזילות, למרות שהוכח כי לא היו כאלו, ולסירוב של התאגידים להחזיר את מלוא הסכום שנגבה בטעות.
"החידוש לציבור: מים במחיר כפול עם שירות גרוע"
חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין, טען כי "נערי האוצר מצאו דרך להוציא כסף מהציבור, וכיום מקבלים מים במחיר כפול עם שירות גרוע. טענו בעבר כלפי הרשויות המקומיות שהם משתמשות בתמלוגי המים לחינוך ורווחה - והנה היום יש עודף של מיליארד שקלים שהגיעו לתאגידים - ולא חוזרים לתועלת הציבור".
מנהל רשות המים, עודד פיקסלר, הדגיש כי גם הם תומכים בביקורת על התאגידים ובצמצום מספרם. לטענתו, מחירי המים ירדו לפחות ב-15% אם יופחת מספר התאגידים. הממונה על התאגידים ברשות המים, ישראל עינב, ציין לעומת זאת כי דווקא ראשי הרשויות הם אלו שלחצו להקמת תאגידים כה רבים.
חנוך מילוא, מנכ"ל תאגיד המים מית"ב בפתח תקוה והאזור, אמר בדיון: "אנחנו משקיעים היום בתשתיות פי ארבעה מהרשויות שקדמו לנו, והמחדלים שהיו בתאגידים היו קיימים גם ברשויות כחיובים כפולים בארנונה".
יובל ארבל, מארגון "ידידי כדור הארץ", טען כי אסור להחזיר את תאגידי המים לאחריות הרשויות המקומיות, כיון שלדבריו, ראשי הערים לא חושבים בדרך כלל לטווח ארוך.

תאריך:  13/06/2011   |   עודכן:  13/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבקר המדינה יבדוק תאגידי המים, למרות היותם פרטיים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לערוך את כל החשבונות מיים.
עין החמור  |  13/06/11 19:57
2
פרטיים ?! מקבלים תקציבים
מהמדינה ובנקיה  |  13/06/11 22:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בכירי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דרשו מראשי האוצר להפסיק פרסום נתונים על מכירת דירות, הנמצאים בתחום עיסוקה של הלמ"ס    האוצר לא נענה - ממשיך לפרסם    בכיר בלמ"ס:"נתוני האוצר מטעים - רק הנתונים שלנו נכונים"    האוצר: מכירת דירות ירדה באפריל ב-31%, הלמ"ס: רק ב-17%
עופר וולפסון
עלות הסכמי הפרישה לבדן תסתכם בעד חצי מיליארד שקל    ההסכם הדו-שנתי כולל תוספת שכר של 6.5%, תקרות שכר לעובדים חדשים וקליטת עובדים חיצוניים וארעיים    ההנהלה צופה: כלל ההסכמים יביאו לחסכון בהוצאות של בין 260 ל-330 מיליון שקל עד סוף 2012
יהונתן דחוח-הלוי
עיכוב בתשלום משכורות עובדי המדינה של הרשות הפלשתינית, לאור עיכוב קבלת הסיוע ממדינות ערב, מהן רק אלג'יריה העבירה סיוע בסך של 26.4 מיליון דולר    הרש"פ מוציאה 720 מיליון ש"ח בחודש על משכורות, כולל לאסירים ביטחוניים ולמשפחות שהידים
אסף אקרמן
להוציא את אלונה ברקת, כל החברים (13 מ-14) רוצים את המשך השיטה
יפעת גדות
סכין מים - שיטה חדשנית להטריית כוויות    ניתוח חדשני זה בוצע בילדה בת שנתיים עם כוויות באמתה ובזרועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il