X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד רה"מ בוועידת המנהלים: "עשה טעות מי שיצא לקרב נגד דוח ששינסקי" פרופ' ששינסקי: "ברור שיש פה גוף עם כוח מונופוליסטי שמנצל את אי הוודאות מנכ"ל פז יונה פוגל: "אני מציע שיעשו רגולציה לרגולטורים" עו"ד דודי תדמור: "מדינת ישראל מאוהבת ברגולציה"
▪  ▪  ▪
איל גבאי [צילום: פלאש 90]
בוריס קרסני

איתן ששינסקי [צילום: פלאש 90]

דודי תדמור

יונה פוגל [צילום: יח"צ]

"אני חושב שהטענה שהתקשורת מכתיבה אג'נדה היא חזקה מדי, אבל ללא ספק - יש היזון חוזר בין כל הגופים במשק. ככל שלכלי תקשורת יש דעה יותר נחרצת, יש לו השפעה יותר חזקה, וראינו את זה בדיון על השפעת תגמולי הגז. אין אפשרות לא להיות מושפע". כך אמר (יום ב', 13.6.11) מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי. הוא דיבר בוועידת המנהלים השנתית המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) בה השתתפו צמרת הניהול והמנהיגות העסקית והכלכלית.
לדבריו, האסדרה נכנסת כדי להסדיר את כללי השוק: "יישום הרגולציה זה בביורוקרטיה. מה אנחנו מוצאים במתקפה על הרגולציה, זה על הביורוקרטיה. צריכה להיות רגולציה חכמה, וצריך להפחית ביורוקרטיה. הביורוקרטיה נשארה רצחנית אבל היא בהחלט מפושטת במספר רחב של מקומות. לא צריך לשפוך את התינוק עם המים".
בוריס קרסני, נשיא פוליסי: "היום כשאתה שואל את המגזר העסקי האם אתם מוכנים להכנס לעולם הציבורי, אף אחד לא יהיה מוכן. השלטון של מדינת ישראל הוא היום שלטון של השרדות. שלטון של השרדות זו מחלה כרונית. לאנשים אין שום רצון. בעיה שניה זו שרגולציה צריכה לשרת את האג'נדה, ולצערי היום אין אג'נדה. יש היו שני גופים שקובעים אג'נדה: מתנחלים ועיתון דה מרקר. לעיתון דה מרקר יש אג'נדה שהוא מכתיב אותה למדינת ישראל או לממשלה. אני חושב שרגולציה נובעת מהכתבה של העיתון".
איתן ששינסקי: "יש כשלי שוק ויש כשלים של רגולציה והשאלה איך לאזן. הגבולות של הרגולציה צריכים להיות גמישים וזה לא מספיק קורה. יש פנים לכאן ולכאן ועדיין לא נהלנו את הדיו עד הסוף. עכשיו לגבי הגז - נוצר מצב שיש פה ענף שהוא לא תחרותי ועכשיו הענף הזה נהיה יותר דומיננטי בגלל אי הודאות. יש פה ספק של מונופול. כאן ברור שיש פה גוף עם כוח מונופוליסטי שמנצל את המצב של אי הוודאות. אני לא רואה שום סיבה אוביקטיבית למחירים שנחתמו עם חברות אחרות".
עו"ד ד"ר דודי תדמור: "מדינת ישראל מאוהבת ברגולציה. כל פעם שיש רגולציה יש מחיאות כפיים מצד התקשורת ומצד האחרים. בנושאים התקשורתיים הגדולים הממשלה תמיד מנצחת והתקשורת תמיד נותנת רוח גבית אבל רוב הנושאים הם קטנים ובינוניים. יש כאן דור של רגולטורים שאינו מבין את העולם העסקי. יש כאן שרות שנהיה פחות טוב".
איל גבאי: "אסור לפרש את ששינסקי ככלל. זה היה קרב חסר סיכוי מלכתחילה. כשבאים לציבור ואומרים לו שלוקחים כסף מאיש עשיר מאוד, אין לזה סיכוי. עשה טעות מי שיצא לקרב הזה. לא היה לזה סיכוי. קרה כאן במדינת ישראל תהליך שהוא מהותי אבל הוא כרוך בסיכונים והוא תהליך הפרטה, והוא קורה במגוון תחומים. לצד תהליך ההפרטה צריך תהליך של רגולציה כי הפרטה יכולה להייות תהליך מאוד מסוכן. זה מצחיק אותי שדי מהר שכחנו את המשבר בארה"ב. את התוצאות הם רואים עד היום.
בוריס קרסני: "לפני רגולציה זה תהליך של קבלת החלטות. היום אנשים פוחדים לקבל החלטות. מצד אחד יש בקורת מאוד חזקה אבל זה הגיע למצב של בקורת משתקת. חוק ההסדרים זה דבר הכי משחית שיש. זה שוחד".
יונה פוגל, מנכ"ל פז: "אני לפחות לא מקבל את התזה שיש קונפליקט תמידי בין הרגולטור לעסקים. עם כל אחד אתה יכול להסתדר, אבל עם כולם יחד זה הופך למשימה בלתי אפשרית. מה שצריך זה ליצור מצב שיש מערכת אחת שתנסה לבחון מה סדר עדיפויות העולמית. היום יש רגולציות שלא עושות חשבון לאף אחד".

תאריך:  13/06/2011   |   עודכן:  13/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איל גבאי: כלי תקשורת עם דעה נחרצת משפיעים יותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
היועץ המשפטי של הקבלנים מציע איך להתגבר על ההחמרות החדשות בחוק המכר    "נסו להחתים את הקונה על התחייבות, שיפצה אתכם את תשלמו פיצויים לקונה-המשנה"    ההתאחדות מכינה חוברת הוראות שימוש ותחזוקה, שתחולק לכל קונה
עופר וולפסון
בדיון על תשלומי המס של החברות הציבוריות, אמר יו"ר ועדת הכספים כי "הרשות לא יכולה על סוללות עורכי הדין ורואי החשבון של החברות הגדולות במשק"    יוזמת הדיון, ח"כ גלאון: "החברות הגדולות בישראל מקבלות משאבים והטבות רבים מהמדינה, כמו גם הקלות מס, ובמקביל משלמות פחות מיסים באופן יחסי מאזרחים מן השורה"
איציק וולף
משרד החוץ הודיע כי מכיוון שאילן גרפל, שנעצר במצרים בחשד כי היה סוכן מוסד, נכנס למדינה תוך שימוש בדרכונו האמריקני נעשה הטיפול בשחרורו באמצעות הקונסוליה האמריקנית    הוריו שוחחו עמו ואמרו כי התרשמו שמצבו טוב
איציק וולף
אלמונים שלחו ללשכתו של הרב שלמה שלוש מכתבי איומים ובהם ציינו כי סופו יהיה כמו של בני הסה, מנהל החברה קדישא בעיר שנורה למוות לפני חצי שנה    מעמדו של הרב זהה למעמד נשיא בית משפט מחוזי    החשד: האיומים על-רקע ניסיונו לארגן מחדש את מחלקת הכשרות
עופר וולפסון
אלביט השלימה בהצלחה סדרת ניסויים להטסת מיני-מל"ט מסוג סקיילארק I-LE, באמצעות מערכת שליטה ובקרה מתוצרתה    תחנת ההפעלה הניידת החדשה קלה ב-15 ק"ג מהתחנה הקרקעית הסטנדרטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il