X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החללית CoRoT תרה אחר כוכבים - שמשות רחוקות, שיש להם כוכבי לכת - פלנטות, החולפים על פניהם בצורה מחזורית במקרה כזה חלק מפני שמש כזאת מוסתרים על-ידי כוכב הלכת לזמן קצר
▪  ▪  ▪
שמשות רחוקות [צילום: AP]

בכינוס המדעי השני של החללית CoRoT המתקיים בימים אלה במרסיי, צוות החללית, עמו נמנה פרופסור צבי מזא"ה מהמחלקה לפיסיקה ואסטרונומיה באוניברסיטת תל אביב, יכריז על גילוים של עשרה כוכבי לכת חדשים סביב שמשות רחוקות.
בין התגליות של החללית עליהן יוכרז היום:
CoRoT-20b - כוכב לכת הנע מסביב לשמש שלו במחזוריות של תשעה ימים ובמסלול אקצנטרי, בניגוד לכוכבי הלכת במערכת השמש שלכולם מסלולים מעגליים. ייתכן כי המסלול האקצנטרי קשור לצפיפות הגדולה של הכוכב הכפולה מזו של מאדים.
CoRoT-24b,c - שני כוכבי לכת קטנים יחסית, בגודלו של כוכב הלכת נפטון, הנעים סביב אותה שמש במחזוריות של 5 ימים ו-12 יום.
החללית CoRoT תרה אחר כוכבים - שמשות רחוקות, שיש להם כוכבי לכת - פלנטות, החולפים על פניהם בצורה מחזורית. במקרה כזה חלק מפני שמש כזאת מוסתרים על-ידי כוכב הלכת לזמן קצר.
אירוע כזה, החוזר על עצמו בכל הקפה של הפלנטה, מאפשר לחוקרים למדוד את רדיוס הפלנטה, ובעזרת תצפיות מכדור הארץ אפשר גם להעריך את מסתה. החללית CoRoT שבראשה צוות צרפתי הייתה החללית הראשונה ששוגרה לחלל כדי לחפש כוכבי לכת והיא כבר פועלת כחמש שנים.
בכל אחד מן המקרים נדרשות תצפיות מן הקרקע המשלימות את נתוני החללית ומאפשרות לקבוע בוודאות את גודלם ומסתם של כוכבי הלכת. הצוות של CoRoT משתמש בטלסקופים שונים בעולם, מהם הנמצאים באיים הקנאריים, והטלסקופים הענקים בצ'ילה והוואי, כולל הטלסקופ במצפה הכוכבים של אוניברסיטת תל אביב אשר בנגב.
למרות שישראל אינה שותפה במימון בניית הלווין ושיגורו, התקבל פרופסור צבי מזא"ה מהמחלקה לפיסיקה ואסטרונומיה מאוניברסיטת תל אביב כשותף מלא בצוות החללית, לאור תרומתו לניתוח התצפיות. יחד איתו שותפים בחלק מן הגילויים התלמידים אביב אופיר ולב טל-אור מאוניברסיטת תל אביב.
למרות המרחק העצום אל כוכבי הלכת שהתגלו, אפשר להעריך מתוך התצפיות את גודלם ואת כמות המסה שלהם, ומתוך כך לקבל את הצפיפויות הממוצעות שלהם. כוכבי הלכת שהתגלו שונים באופיים אלה מאלה. "כל כוכב שמתגלה הוא עולם חדש המופיע מאחורי קו האופק ובו פיסת מידע בפתרון חידת היצירה וההתפתחות של כוכבי הלכת", אומר פרופסור מזא"ה.

תאריך:  14/06/2011   |   עודכן:  14/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היום יוכרז במרסיי על גילוים של 10 כוכבי לכת חדשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כך על-פי נתוני BdiCode    הרשת רשמה גידול של 8% בהכנסות לעומת 2009, שהסתכמו ב-1.85 מיליארד שקלים    במקום השני - רשת מלונות דן, ובמקום השלישי - רשת ישרוטל
עידן יוסף
קרן המטבע הבינלאומית פסלה את מועמדותו של נגיד בנק ישראל    הסבירה כי לא ניתן יהיה לשנות את התקנון באופן שיאפשר לאנשים בגילו להתמודד לתפקיד
יפעת גדות
הגישו הצעת חוק על-רקע ממצאים חמורים על אי-מתן חיסונים ל-30% מהתלמידים    בדברי ההסבר קובעים הח"כים: "בתום עשור וחצי של הפרטה, אפשר לקבוע בוודאות כי ההפרטה, ובצידה הקיצוצים השיטתיים, התבססו על תחשיב כלכלי מעוות, שטחי וקצר טווח, קיצוץ אשר עלה ביוקר, הוא מביא להרס שיטתי של הרפואה המונעת, שעליה הייתה תפארתה של מדינת ישראל, ומסכן את חיי הילדים"
איתמר לוין
בג"ץ דחה את עתירתו של היורש, אשר סבו היה בעלי הקרקע עליה הוקמו איכילוב ומרכז ויצמן    קובע: מרכז ויצמן הוא חלק מייעוד בית החולים; השבת קרקע שאינה מנוצלת למטרה ציבורית - רק אם הופקעה לאחר 1985
צבי נצי"ב, עידן יוסף
חושש כי ארדואן ישלח כוחות להשתלט על חלקים מסוריה כדי ליצור אזור חיץ, שיגן על אזרחים    שולח אלפי חיילים כדי להגן על הגבול    האו"ם: יותר מ-10,000 פליטים סורים נמלטו מאימת השלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il