X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אם תתרום רחם לבתה בתקווה שהאחרונה תוכל להביא ילדים לעולם סובלת ממצב בו נולדה ללא איברי רבייה
▪  ▪  ▪
מצב מוזר? [צילום: AP]

אווה אוטסון, בת 56, הסכימה להשתתף בהליך רפואי פורץ דרך, שבמידה שיצליח תוכל לתרום את הרחם שלה לבתה שרה בת ה-25. הרופאים מקווים שבמידה שההליך אכן יצליח, שרה, שנולדה ללא איברי הרבייה, תוכל להרות וללדת ילד מאותו רחם ממנו נולדה היא עצמה.
התקווה היא שניתוח ההשתלה המורכב יוכל להתקיים כבר באביב הבא, בשבדיה, היכן שהרופאים מגוטנבורג בוחנים מועמדות מתאימות להליך.
אוטסון, בעלת עסק לגופי תאורה בנוטיגהאם, אמרה כי בתה והיא שתיהן נשים הגיוניות מאוד ושתיהן מתייחסות לכך כאל "רחם ותו לא". "היא זקוקה לרחם ואם אני התורמת הטובה ביותר עבורה... ובכן, קדימה. היא זקוקה לו יותר ממני. אני ילדתי שתי בנות, כך שהוא שירת אותי היטב", אמרה.
השתלת הרחם היחידה הקודמת נעשתה בערב הסעודית בשנת 2000 כשאישה בת 26, שאיבדה את הרחם בגלל דימום, קיבלה רחם מאישה בת 46, אך לרוע המזל המושתלת פיתחה בעיות רפואיות והיה צורך להסיר את הרחם לאחר 99 יום. מאחר שהידע הרפואי לגבי ההליך הרפואי השתפר, צוות הרופאים בגוטנברג שבשבדיה מאמין כי הוא נמצא בשלב בו ניתן יהיה לבצע השתלה מוצלחת.
שרה, המתגוררת ועובדת בשטוקהולם, סובלת ממצב הנקרא "Mayer Rokitansky Kuster Hauser (MRKH) syndrome", הפוגע באחת מכל 5,000 נשים. המשמעות היא שהיא נולדה ללא רחם וללא חלק מהנרתיק. הגורם למצב אינו ידוע, אך כמו נשים רבות הסובלות ממנו שרה הבינה כי היא סובלת מהמצב רק כשהייתה נערה והמחזור החודשי בושש מלהגיע.
במידה שההליך אכן יצליח, שרה תוכל להפרות את הביציות שלה בעזרת הזרע של בן-זוגה ואלו יוחדרו לרחם המושתל.
לדבריה, היא אינה מודאגת מההשלכות שיש לקבלת הרחם שהיא עצמה הייתה בו. "לא באמת חשבתי על זה. אני מורה לביולוגיה וזהו רק איבר כמו כל איבר אחר. אך אימא שלי כן שאלה אותי על כך. היא אמרה 'זה לא מוזר?' והתשובה שלי היא לא. אני יותר מודאגת מכך שאימא שלי עומדת לעבור ניתוח רציני". עוד אמרה כי היא משתדלת שלא לטפח תקוות כדי שלא תתאכזב ובמידה שהניתוח לא יצליח היא שוקלת לאמץ ילד.
לדברי מי שמוביל את הצוות הרפואי, ד"ר מאט ברנסטרום, השתלת רחם היא עדיין אחד הניתוחים המורכבים ביותר. ברמה הטכנית מדובר בניתוח קשה הרבה יותר מהשתלת כליה, לדוגמה, כבד או לב. הקושי הוא להצליח להימנע מדימום ולהבטיח שיש מספיק כלי דם כדי לחבר את הרחם. בנוסף, הפעולה מתבצעת עמוק באזור האגן שהוא אזור צר.
אוטסון מקווה שהשיח על הניתוח יעזור למשוך תשומת לב למצב שרק לעתים קרובות זוכר לסיקור בשל העובדה שהוא נדיר יחסית. "הבנות הסובלות מ-MRKH הן קבוצה שקטה שאינה אוהבת לשוחח על כך. לכן אנו מקווים כי הפרסום יעזור לאותן בנות ושהשיח יעודד חוקרים לצאת ולגלות את הגורם העומד מאחוריו".
שרה ואמה הן חלק מקבוצה קטנה שנבחרה להשתתף בתוכנית. הן עברו בדיקות שונות וכעת ממתינות לשמוע שהן הראשונות שיעברו את ההליך פורץ הדרך.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  14/06/2011   |   עודכן:  14/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הדוח מנתח את התלונות שהוגשו נגד חברות התעופה האירופיות הגדולות הטסות לארה"ב    מהדוח עולה כי נרשמה ירידה במספר התלונות כלפי בריטיש איירוויס ואייר-פראנס
יפעת גדות
החללית CoRoT תרה אחר כוכבים - שמשות רחוקות, שיש להם כוכבי לכת - פלנטות, החולפים על פניהם בצורה מחזורית    במקרה כזה חלק מפני שמש כזאת מוסתרים על-ידי כוכב הלכת לזמן קצר
מירב ארד
כך על-פי נתוני BdiCode    הרשת רשמה גידול של 8% בהכנסות לעומת 2009, שהסתכמו ב-1.85 מיליארד שקלים    במקום השני - רשת מלונות דן, ובמקום השלישי - רשת ישרוטל
עידן יוסף
קרן המטבע הבינלאומית פסלה את מועמדותו של נגיד בנק ישראל    הסבירה כי לא ניתן יהיה לשנות את התקנון באופן שיאפשר לאנשים בגילו להתמודד לתפקיד
יפעת גדות
הגישו הצעת חוק על-רקע ממצאים חמורים על אי-מתן חיסונים ל-30% מהתלמידים    בדברי ההסבר קובעים הח"כים: "בתום עשור וחצי של הפרטה, אפשר לקבוע בוודאות כי ההפרטה, ובצידה הקיצוצים השיטתיים, התבססו על תחשיב כלכלי מעוות, שטחי וקצר טווח, קיצוץ אשר עלה ביוקר, הוא מביא להרס שיטתי של הרפואה המונעת, שעליה הייתה תפארתה של מדינת ישראל, ומסכן את חיי הילדים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il