X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצת אקסל שפרינגר העבירה 3,600 דולר למימון נסיעה של אולמרט - שבפועל מומנה בנקודות שצבר מנסיעות עבור ארגונים אחרים התשלום במזומן הועבר לחשבונו הפרטי של אולמרט מאשר: גבה "השתתפות" כאשר ארגון הזמין אותו לאחר שארגון אחר כבר מימן את הנסיעה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אהוד אולמרט השתמש בנקודות שצבר מנסיעות שמימנו ארגונים שונים, על-מנת לרכוש טיסות עבור ארגונים אחרים - מהם נגבה התשלום במזומן לזכותו. כך עולה מהמשך חקירתו (יום ג', 14.6.11) בפרשת ראשונטורס.
אולמרט התייחס לנסיעתו לברלין בדצמבר 2004 בהזמנת קבוצת התקשורת אקסל שפרינגר. הסניגורית, נוית נגב, הציגה מסמך שכתבה מתאמת הנסיעות, רייצ'ל רז-ריסבי, ולפיו לאולמרט היו נקודות רבות בחברת לופטהאנזה. היא הציעה להשתמש בנקודות אלו ולחייב את קבוצת שפרינגר.
"אף אחד לא יעלה על דעתו שאני אסע בהזמנת אקסל שפרינגר ואשלם על חשבוני. נניח שיש לך בכיס ימין ז'יטונים בצבע ירוק ובכיס שמאל ז'יטונים בצבע כחול, ואתה מחליט באיזה מהם לשלם", הסביר. "אני לא יוצר שום עודף: אני מקבל 3,600 דולר ומפסיד את שווה הערך שלהן בנקודות". נגב שאלה מה היה אמור להיעשות בכסף שקיבל משפרינגר, ואולמרט השיב שנכנס לחשבונו הפרטי בראשונטורס למימון נסיעות פרטיות שלו או של בני משפחתו.
הנקודות הרבות שצבר אולמרט במשרד ראשונטורס נוצרו מנסיעותיו לאורך השנים בהזמנת ארגונים שונים (בניגוד לנסיעות ממלכתיות, אשר על-פי הנחיות החשכ"ל עוברות לרשות המדינה). בעדותו קודם לכן טען אולמרט, כי ניצל נקודות אלו למימון נסיעות של בני משפחתו או לשדרוג עבור עצמו. כעת מתברר, כי לפחות במקרה אחת "המיר" למעשה אולמרט את הנקודות בתשלום במזומן מארגון אחר, שככל הנראה לא ידע שבפועל משולמת הטיסה בנקודות.
עוד אישר אולמרט, כי היה גובה "השתתפות" (כלשונו) בסכום לא-גדול מארגונים שהופיע עבורם בנסיעות שכבר שולמו ממילא. "אתה נוסע ויש לך כמה שעות זמן, אז אתה יכול לשכב במלון או לשבת ליד הבריכה, אבל הבונדס מבקש שתופיע בארוחת צהריים בשבילו, אז אתה גובה סכום לא גבוה". לדבריו, העיקרון היה שהסכום שייגבה מכל הארגונים יכסה את ההוצאה במלואה. אולמרט לא הסביר, מה אירע אם ההזמנה הנוספת הגיעה לאחר שהעלות כבר כוסתה במלואה בידי ארגון אחר.
נגב ביקשה מאולמרט להתייחס לכך שמהמסמכים ששולחת לו רז-ריסבי עולה לכאורה, כי היה מעורב ברמה גבוהה בטיפול בנסיעותיו. אולמרט השיב, כי רז-ריסבי הייתה שואלת אותו רק בנושאים נקודתיים, וכי דווקא העובדה שמדי פעם הפנתה אליו שאלות - מלמדת שלא הייתה תוכנית ליצירת עודפים. "היה מקרה אחד או שניים או שלושה מתוך 70 נסיעות", ציין אולמרט.

תאריך:  14/06/2011   |   עודכן:  14/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט המיר נקודות מארגון אחד למזומן מארגון אחר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך הוא לא מתבייש ?
א.ל. רמת-גן  |  14/06/11 14:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט צבן לאולמרט, על גביית 9,663 דולר מארגון אמריקני על נסיעה שכיסה התמ"ת: "יוצרים פה עודף לנגד עיניך"    אולמרט בתשובה: "היו כאן שתי אופציות ואני בחרתי אחת מהן; המימון הכפול היה 'בלבול או אי-הבנה' של רז-ריסבי"
איציק וולף
19 אברכים גויסו לאחרונה למשטרת ישראל והחלו בהליך הכשרה מקצועי על-ידי אגף התנועה    ישולבו במרכז פניות נהגים בירושלים    בדומה למודל שילוב החרדים בצה"ל - יקבלו תנאי שירות תואמים לאמונתם הכוללים כשרות מהודרת, הדרת נשים מהמסלול ושיעורי תורה
איתמר לוין
בית המשפט דורש לסיים את העדות עד היציאה לפגרה או לכל המאוחר בסוף חודש יולי    התביעה דורשת שלא להגביל את משך החקירה הנגדית, הסניגורים טוענים שיש להם תוכניות לימי הפגרה
יפעת גדות
אם תתרום רחם לבתה בתקווה שהאחרונה תוכל להביא ילדים לעולם    סובלת ממצב בו נולדה ללא איברי רבייה
מירב ארד
הדוח מנתח את התלונות שהוגשו נגד חברות התעופה האירופיות הגדולות הטסות לארה"ב    מהדוח עולה כי נרשמה ירידה במספר התלונות כלפי בריטיש איירוויס ואייר-פראנס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il