X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסתדרות תובעת את רשת "מחסני חשמל" בפעם השלישית, כאשר הגישה בקשה לביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב לחייב את הרשת להכיר בהתאגדות עובדיה בעלת השליטה, חברת אלקטרה, טוענת: "מחסני חשמל - מחלקה בתוך החברה ולא ישות נפרדת"
▪  ▪  ▪
כמה מעובדי "מחסני חשמל" שהתאגדו [צילום: דוברות ההסתדרות]

ההסתדרות הגישה (יום ג', 14.6.11) בקשה לביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב, לחייב את הנהלת רשת "מחסני חשמל" להכיר בהסתדרות כארגון היציג של כ-670 עובדי הרשת ולפתוח עמה במו"מ על הסכם קיבוצי. הבקשה הוגשה על-ידי עו"ד אמיר בשה ועו"ד מורן פרידמן מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בארגון, יחד עם עו"ד שי תקן ממשרד פישר בכר חן ושות', ששימש עד לאחרונה היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ויו"ר אגף התאגדות עובדים.
מדובר בתביעה השלישית שמגישה ההסתדרות נגד הרשת. שתי התביעות הקודמות הוגשו לפני כחצי שנה בסכום כולל של 4 מיליון שקלים, בגין טעונת לפגיעה של מנהלי הרשת בעובדים על-רקע התאגדותם בהסתדרות. היום יקיים בית הדין דיון בתביעות אלה לאחר שפסל את בקשת ההנהלה לדחות אותן על הסף. עו"ד שי תקן ייצג את ההסתדרות בדיון. בין השאר, ייתן בית הדין את דעתו על סוגיית יחידת המיקוח בתוך חברה, שאינה ישות משפטית העומדת בפני עצמה.
בחודש נובמבר אשתקד התאגדו עובדי הרשת בהסתדרות והקימו ועד עובדים, לאחר שיותר משליש מהם חתמו על טפסי הצטרפות להסתדרות. בעקבות זאת שלח יו"ר אגף התאגדות עובדים דאז, עו"ד תקן, מכתב להנהלה להכיר בהתאגדות ולפתוח עם ההסתדרות במו"מ על הסכם קיבוצי. לטענת ההסתדרות, ההנהלה התנגדה, והשיבה כי רשת "מחסני חשמל" הינה רק "מחלקה" בחברת "אלקטרה מוצרי צריכה".
בהסתדרות אמרו כי לשיטתה של ההנהלה מספר העובדים ב"אלקטרה מוצרי צריכה" הוא שקובע לצורך חישוב השליש הדרוש להכרה בהתאגדות, מאחר שמספר העובדים גדול הרבה יותר מ-670 עובדי "מחסני חשמל", הרי שלא הצטבר, לטענתה, השליש הדרוש לצורך הכרה בהתאגדות העובדים.
עוד טענו בהסתדרות כי במקביל לסירובה להכיר בהתאגדות החלה ההנהלה לפעול נגד העובדים התאגדו ובייחוד נגד יו"ר הועד החדש, תומר כובשי. בעניין זה הגישה, כאמור, ההסתדרות תביעות לפיצוי העובדים בסכום של 4 מיליון השקלים.
"ההנהלה מודה בעצמה שהיא פועלת ביחידות נפרדות"
בתביעה שהוגשה היום פוסלת ההסתדרות את טענת ההנהלה כאילו הרשת הינה מחלקה בתוך "אלקטרה מוצרי צריכה". "מדובר בטענה מתחכמת ושגויה, המצטיירת, בכל הכבוד, כמפלטו האחרון של המבקש לאחוז בקרנות המזבח. ברור הוא כי הטענה נועדה כולה לשבש ולסכל את התארגנות עובדי הרשת", נכתב בבקשה.
ההסתדרות טוענת כי רשת "מחסני חשמל" היא יחידה אוטונומית בתוך אלקטרה מוצרי צריכה. "דבר זה בא לידי ביטוי בהודעה שמסרה לבורסה 'אלקטרה מוצרי צריכה' עם רכישת 'מחסני חשמל', נכתב עוד בבקשה. "בהודעה צוין כי "פעילות הרשת תימשך במהלך העסקים הרגיל במתכונתה הנוכחית". עוד אומרים בהסתדרות כי בתשקיף של אלקטרה שנמסר לבורסה בנובמבר 2010 נכתב כי לחברה שלוש רשתות: "שקם אלקטריק", "סנסור" ו"מחסני חשמל" וכי "ההנהלות נפרדות והן פועלות בנפרד ומתחרות בין היתר אחת בשנייה. הרשתות ממוצבות באופן שונה ופונות לקהלי יעד שונים. בחלק מהמקרים סניפי הרשתות ממוקמים באתרים קרובים ומתחוללת ביניהם תחרות עזה כמו עם שאר רשתות השיווק הקמעונאיות למוצרי צריכה חשמליים הקיימים בתחום".
ההסתדרות טוענת, אם כן, שהחברה בעצמה מודה שהיא פועלת ביחידות נפרדות. כמו-כן, טוענת ההסתדרות של"מחסני חשמל" שדרה ניהולית נפרדת הכוללת מנכ"ל, סמנכ"ל מכירות וסמנכ"ל משאבי אנוש, וכי גם משרדי ההנהלה ממוקמים בנפרד מאלקטרה.
כמו-כן, נטען, קיים שוני בשיטת העבודה, באופן ניהול המלאי, במתכונת התשלום לעובדים ובתמריצים הניתנים להם. "אשר על-כן לא יכול להיות חולק כי רשת "מחסני חשמל" הינה יחידת מיקוח נפרדת", נכתב בבקשה.

תאריך:  14/06/2011   |   עודכן:  14/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד לעבודה יקבע האם תוכר ההתאגדות במחסני חשמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
טוענת: במסגרת הגנה מן הצדק, יש לבטל את התביעה נגדה בגין החלטתה שלא להשתתף במכרז הממ"דים בעוטף עזה    "התנהגות משרד השיכון - שערורייה: סירב לכסות התייקרות חדה של הברזל, הבטיח מענקים גדולים לתושבים שיבנו את הממ"דים בעצמם, ודחה את כל פניות ההתאחדות"
מוטי פשכצקי
טוענת: הצהובים עושים כבר שנים שימוש לא חוקי במגרש המכבייה. דורשת פינוי
איתמר לוין
חוק דיני ממונות מיועד לאחד את כל החוקים האזרחיים    כולל רוויזיה מקיפה בדין הנזיקין, דין הסיכול, הסדר דין התרופות, דיני ריבוי חייבים ונושים ודיני העיכבון
איציק וולף
דוח של המבקר הפנימי במשרד לביטחון פנים ממליץ למשטרה ולשירות בתי הסוהר להגדיל את תקציב הרווחה של השוטרים והסוהרים באופן שישווה את תנאי הנופש שלהם לתנאי הנופש של משרתי קבע בצה"ל
עופר וולפסון
כרבע מאוכלוסיית האמידים הצהירה כי היא מצויה כעת באוברדראפט, לעומת כשליש מהאוכלוסיה הכללית    שיעור דומה של אמידים ולא אמידים דיווחו כי לקחו הלוואה בשנה האחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il