X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשנת 2002 נותרו חוסרים של 17,000 דולר שלא שולמו אולמרט: לא ידעתי על החוסרים; אם הייתי יודע, הייתי דורש שהם ישולמו על-פי כתב האישום, כוסו חלק מהחוסרים באמצעות העודפים שנוצרו בראשונטורס מנסיעות אחרות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בשנת 2002, בהיותו ראש עיריית ירושלים, נסע אהוד אולמרט לחו"ל בין היתר במימונם של ארגונים שזהותם אינה ידועה כיום. כך התברר בחלק האחרון של עדותו בפרשת ראשונטורס (ג', 14.6.2011), בו סקר נסיעות באותה שנה שנותרו בחוסר או שהיו מאוזנות - בניגוד לנסיעות שבכתב האישום, בהן נוצרו עודפים. בסך-הכל נוצר באותה שנה חוסר של 17,000 דולר.
גם נסיעות אלו הוזמנו במשרד ראשונטורס, ומסמכיו הם היחידים שתיעדו אותן. אולמרט לא הסביר האם וכיצד כוסו בסופו של דבר חוסרים אלו. הוא שב והדגיש, כי לא היה עליו לכסות חוסרים אלו מכיסו, שכן מדובר היה בנסיעות עבור ארגונים שונים ולא בחופשות פרטיות. על-פי כתב האישום, בחלק מהמקרים כוסו החוסרים באמצעות העודפים שנוצרו בנסיעות האחרות.
"לא ידעתי לא על עודפים ולא על חוסרים", אמר אולמרט. "כאשר למדתי על החוסרים הללו, זה הדהים אותי והפתיע אותי, כי זה לא היה צריך להיות. לא הייתה צריכה להיות בעיה כזאת. לא היה דבר כזה, שאם הייתי רוצה לנסוע למטרה מסוימת, שלא אמצא מימון - דבר שאף פעם לא עשיתי. אם נסעתי, מישהו היה חייב להזמין אותי וידעתי שהוא מממן את הדבר הזה".
"אם יש חוסרים, זה מתנהל שלא כהלכה"
לדברי אולמרט, "אם הייתי יודע על נסיעה אחת של חוסר, שיש מצב שאני נוסע וזה לא משולם - זה היה מטופל. בו במקום שולה [זקן - א.ל] ואני היינו בודקים את זה, קובעים נהלים ובקרה, כי בסוף דברים כאלו נופלים עלי. הייתי מזמן את האחראי על הנסיעות שלי, מבקש לדעת מי צריך לשלם, מה נעשה כדי שישלמו, ותנו לי דיווח בעוד שבועיים אם זה נסגר, ואם לא - האם צריך שמישהו אחר יתקשר ביתר תקיפות, כי אם מישהו הזמין זה אומר שהוא התחייב.
"אם יש חוסרים, אתה צריך להגיע למסקנה שעלולים להיות גם עודפים, כי זה מתנהל שלא כהלכה, והייתי מוודא שהדברים מתנהלים כהלכה", הוסיף.
במרץ 2002 נסעו אולמרט ורעייתו עליזה ליום אחד לפריז, כאשר כרטיסו של אולמרט שולם בידי יהודי צרפתי בשם פייר ברנרד, ואילו כרטיסה של רעייתו נותר בחוב. לדברי אולמרט, המטרה המקורית של הנסיעה לפריז הייתה השתתפות בתערוכת אמנים ישראלים בה הציגה רעייתו (שהיא ציירת), ולכן ברנרד - המארגן - אמור היה לשלם תמורת הכרטיס שלה. נסיעתו של אולמרט הייתה אמורה להיות ממומנת בידי עיריית ירושלים או הקרן החדשה לירושלים, שכן הוא נפגש במהלכה עם ראש עיריית פריז. בפועל, נוצר חוסר של 1,500 דולר.
באפריל 2002 נסע אולמרט לניו-יורק בהזמנת מוזיאון ארצות המקרא בירושלים, וכאן נוצר חוסר של 11,000 דולר לאחר שהמוזיאון שילם 2,000 דולר בלבד. אולמרט אמר, שאינו יודע להסביר כיצד נוצר החוסר.
הביקור של המאבטחים בדיסניוורלד
בטיסתו של אולמרט לניו-יורק ביוני 2002 עבור הבונדס, נוצר חוסר של יותר מ-3,000 דולר. ואולם, גביית התשלומים עבור מאבטחיו יצרה בסופו של דבר עודף של 280 דולר, אשר הועברו לחשבון "אולמרט פרטי".
בנסיעה נוספת של אולמרט לארה"ב, ארגנטינה וברזיל באוגוסט 2002, נוצר חוסר של למעלה מ-5,500 דולר. את העלויות כיסו הסוכנות היהודית, הדסה וארגון נוסף. מנסיעה זו זכר אולמרט, כי כאשר היו שלוש שעות הפסקה, הסדירו נשות הדסה לו ולמאבטחיו ביקור בדיסניוורלד. "כל המאבטחים הצעירים שלי היו חייבים להיות אתי שם, ואני זוכר שאחרי שלוש השעות הללו היה לי כאב ראש של שלוש שעות", אמר בחיוך.
חוסר של למעלה מ-3,700 דולר נוצר בנסיעה של אולמרט ורעייתו לעיר ניס שבצרפת, במטרה לגייס כספים מהקרן של משפחת אדמונד ספרא. אגב כך גילה אולמרט, כי שאול אייזנברג הסכים לתרום 40 מיליון דולר להקמת מוזיאון לאמנויות הבמה בירושלים, בבית החולים למצורעים מול תיאטרון ירושלים, אך נפטר בטרם העביר את תרומתו. בעקבות זאת, ניסה אולמרט ללא הצלחה להשיג תרומה של 100 מיליון דולר מלילי ספרא, אלמנתו של אדמונד.
באוקטובר 2002 נסע אולמרט לשבוע לארה"ב, כאשר לחלק מהנסיעה הצטרפה עליזה. את הנסיעה מימנו יד ושם וארגון נוצרי אמריקני, אך נותר חוסר של קרוב ל-10,000 דולר. הסניגורית נוית נגב שאלה האם ייתכן שאת נסיעתה של עליזה אמור היה לממן, והוא השיב: "אין דבר כזה שהיא מתלווה אלי אם אין לה תפקיד למלא", ולכן גם נסיעתה לא הייתה על חשבונו ולא זה החוסר שנותר.

תאריך:  14/06/2011   |   עודכן:  14/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסיעות של אולמרט מומנו בידי ארגונים שזהותם אינם ידועה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כל הזמן לא שמעתי!! לא ידעתי!!
צדוק  |  14/06/11 16:44
 
- אלה שטויות תשאלו את דליה איציק
מה היא יודעת.....  |  15/06/11 21:44
2
בושה לנו כעם שטיפוס כזה ר"מ!
שמיל44  |  14/06/11 16:56
3
ממש יקיר נתב"ג
א.ל. רמת-גן  |  14/06/11 18:44
4
מה הוא הבטיח להם ?
איזה בזבזת!!!  |  14/06/11 20:51
5
מוזלמן אחד-שלשת הקופים
הסוחר מונציה  |  14/06/11 21:02
6
ההר יוליד עכבר סתם נתפלים אליו
מגעילים עזבו אותו  |  14/06/11 21:57
7
ההר יוליד עכבר סתם נתפלים אליו
מגעילים עזבו אותו  |  14/06/11 23:00
 
- vהגבת פעמיים בתוך שעה ושלוש דק
הפאש הגאה  |  16/06/11 21:30
8
היכן מבחן בוזגלו
עו"ד צעיר  |  15/06/11 08:06
9
אני מתרשם שהפרקליטות מחפשת עבו
שמעון דוד  |  16/06/11 12:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הדברים נאמרו בכינוס אשדוד הרביעי לעלייה ולקליטה - "האתגר הלאומי" 2011    נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית: "היום יש קצת יותר מ-13 מיליון יהודים בעולם, ועדיין לא הגענו למספר שהיה לפני השואה"
עידן יוסף
התוואי מהווה המשך צפונה בציר חדש שיחבר בין צומת סומך לצומת שער העמקים ויהווה את הזרוע המערבית של מערכת הדרכים המהירות לכיוון עכו, נהריה ושלומי    אורכו של התוואי הוא כ-13 ק"מ, וחלקו יעבור בשתי מנהרות באורך של כ-2,800 מ'
אלעד בילו
התבטאויות בלתי הולמות והתנהגות לא מכובדת גרמו להפקת התוכנית לסיים את השתתפותו של ביטר בתוכנית. ערוץ 24: "אבי ביטר הוא זמר ואמן שאנו מעריכים"
עופר וולפסון
מדיניות הממשלה גורסת כי יש צורך להגדיל את ההוצאה הציבורית, אך מנגד מעוניינת הממשלה להפחית מיסים ישירים    בפועל נוצר מצב בו נטל המס העקיף בישראל גבוה מאוד בהשוואה לממוצע ה-OECD    החוקרים: "ייתכן מאוד שמסגרת התקציב תיפרץ ב-2012"
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קובע: הטלת אחריות שכזו על מעביד, תטשטש את ההבחנה בין דיני רשלנות לדיני ביטוח, עלולה לגרום לחוסר כדאיות כלכלית ועלולה לערב את המעביד בענייני העובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il