X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישלמו 530 מיליון שקל יבנו 67 אלף מ"ר משרדים, 30 אלף מ"ר מגורים ו-19 אלף מ"ר מסחרי סך ההשקעה- 1.64 מיליארד שקל אלקטרה הצטרפה ב-25% לשני היזמים המקוריים העסקה מותנית באישור מקומות חניה על-פי התקן הקיים בנק ילווה 350 מיליון שקל למימון קניית המגרש
▪  ▪  ▪
שאול אלוביץ' [צילום: יח"צ]

פאנגאיה, יורוקום, אלקטרה ואלקטרה נדל"ן קנו (14.6.11) מתנובה מגרש בן 13.56 דונם בדרך פתח תקוה בתל אביב. הן ישלמו 530 מיליון שקל.
היזמים יקמו חברה משותפת, שבה יחזיקו פאנגאיה ויורוקום (בשליטת שאול אלוביץ) 37.5% כל אחת, ושתי חברות אלקטרה 25% - 12.5% לכל אחת.
היזמים יבנו במקום שנים או שלושה מגדלי משרדים, מסחר ומגורים, בשטח ברוטו (כלומר שטח עיקרי ועוד שטחי שירות) של 124.3 אלף מ"ר. חלוקת השטחים: 67,000 מ"ר משרדים, במגדל אחד או שנים; 30,000 מ"ר למגורים במגדל בן 50 קומות, שיהיה מגדל המגורים הגבוה ביותר בישראל 19,000 מ"ר מסחרי, ככל הנראה בקומות הקרקע של המגדלים.
היכן "נולדו" 1,700 מ"ר?
סך כל השטחים לשלשת היעדים כמפורט לעיל הוא 126 אלף מ"ר, שהם 1,700 מ"ר מעל זכויות הבניה הנוכחיות. לא ברור היכן "נולדו" עוד 1,700 מ"ר. יתכן שההסבר הוא "עיגול" מספרים.
ההשקעה הכוללת מוערכת ב-1.64 מיליארד שקל, מזה כאמור 530 מיליון שקל במגרש, ועוד כ-1.1 מיליארד שקל בבניה, מימון, תיכנון והוצאות נלוות אחרות.
הלוואה לשנה וחצי
בנק מסחרי התחייב להעמיד לרשות היזמים הלוואה של 350 מיליון שקל למימון 65% מההשקעה במגרש. ההלוואה היא לשנה וחצי בלבד, ולא נמסר איך מתכננים היזמים לפרוע אותה. ההלוואה תועמד לרשות היזמים בעוד שנה, ביוני 2012, והם יעבירו את הכסף לתנובה כחלק ממחיר המגרש.
היזמים יממנו מאמצעיהם 180 מיליון שקל ממחיר המגרש, ועוד 35 מיליון שקל הוצאות שונות. הם שילמו מיקדמה של 50 מיליון שקל בחתימת החוזה, וישלמו 82.5 מיליון שקלך נוספים בדצמבר. יתרת המחיר המגרש תמומן, כאמור, מההלוואה הבנקאית.
החשש: תקן חניה מוקטן יבטל הפרויקט
על-פי התב"ע, יהיו בבניין מרתפים בשטח כולל של 96,000 מ"ר. אם כולם מיועדים לחניה, יהיה במקום חניון של 3,000 מקומות. אולם מכיון שחלק מהמרתפים מיועדים לצרכים אחרים, יש להניח שמדובר בחניון של כ-2,500 מקומות חניה.
החוזה כולל תנאי מגביל: אם הוועדה המקומית לבניין ערים לא תאשר בתוך 30 יום את תקן החניה בבניין - תבוטל העסקה. הסיבה: עומד להיכנס לתוקף תקן חניה חדש, המקטין מאוד את מספר מקומות החניה בבנייני משרדים בתל אביב, כדי לעודד שימוש בתחבורה ציבורית. היזמים חוששים, שההגבלה תקטין את הביקוש למשרדים ותפגע בכדאיות הפרויקט. אולם הם יכולים להודיע, עד יום לפני תום ה-30 יום, כי הם מוותרים על התנאי, ומוכנים לבנות גם עם חניה קטנה יחסית.
פאנגאיה תקבל עמלת שיווק 3%
החוזה בין הצדדים קובע, כי פאנגאיה תשווק את המשרדים, הדירות והשטחים המסחריים. היא תקבל עמלת שיווק של 3%.
בהנחה, שהשטחים ימכרו בכ-2 מיליארד שקל, תקבל פאנגאיה עמלה של 60 מיליון שקל. העמלה בפועל תהיה קטנה יותר, כי על חלק מהעסקות, שלא פורטו, היא תקבל עמלה של 2% בלבד. אם שטחי המשרדים יושכרו, תקבל פאנגאיה עמלה קטנה יותר, מאשר שיש להניח שחוזי השכירות יחתמו בתשואה של 8% לערך.
עוד קובע החוזה, כי אלקטרה נדל"ן תהיה הקבלן הראשי לבניית המגדלים, בהוצאה מוערכת של כ-800 מיליון שקל. אם נניח שהרווח הקבלני הוא 5%, מבטיח החוזה לאלקטרה רווח קבלני של כ-40 מיליון שקל.

תאריך:  15/06/2011   |   עודכן:  15/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פאנגאיה, יורוקום ואלקטרה קנו את מתחם תנובה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא יותר מדי??
נדנליסט  |  15/06/11 17:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השחקנית וחברת מועצת העיר רמת גן מודאגת מן המתח שנגרם לחיות הספארי בעקבות מופע הזיקוקים בליל יום העצמאות    "הבעלים של חיות בית מרגיעים אותן ולעיתים ניתן לטפל בפחדים בטיפול תרופתי; חיות בר בשבי נוטות להילחץ יותר"
מירב ארד
ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה צו המאפשר לאזרחי ישראל וטייוואן לבקר הדדית במדינות אלו ללא צורך באשרה
איתמר לוין
האוטובוס האחרון מירושלים למגדל העמק חלף בשעת לילה מאוחרת על פני התחנה בה המתינו אישה וארבעת ילדיה    ביהמ"ש המחוזי: מקרה קשה, רשלנות רבתי וזלזול חמור במשפחה שלמה
יפעת גדות
החוקרים גילו כי צפייה של שעתיים ביום בטלוויזיה העלתה את הסיכון לסוכרת ב-20%, והסיכון לפתח מחלת לב עלה ב-15%    צפייה של שעתיים ביום העלתה את הסיכון למוות ב-13%
יורם גביזון
ההגנה מפני יבוא איפשרה לתנובה להעלות את מחיר הקוטג', מהמוצרים הרווחיים בסל המוצרים של החברה, בשיעור גבוה משיעור העלייה במחיר חומר הגלם העיקרי הדרוש לייצורו - חלב הפרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il