X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בבאר שבע אישר את הסדר הטיעון והרשיע את בר אושר ברצח טלי עטר ובהריגת בנה התינוק ליאם הצדדים ביקשו להטיל על בר אושר עונש מאסר של 24 שנים משרד המשפטים מבהיר: להסדר קדמה מחלוקת משפטים האם תינוק בבטן אמו נחשב 'אדם'
▪  ▪  ▪
מזל בר אושר [צילום: פלאש 90]
אישה הרה נדקרה למוות על-רקע סכסוך שכנים
עידן יוסף
טלי עטר, בת 36 נקלעה לסכסוך שכנים מול מתנ"ס עוזיאל באשדוד * הרופאים מנסים להציל גם את חיי העובר בחודש השמיני
לרשימה המלאה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע אישר את עסקת הטיעון נחתמה עם מזל בר אושר והרשיע אותה ברצח טלי עטר ובהריגת עוברה. סגן נשיא בית המשפט המחוזי, השופט ברוך אזולאי, אישר את ההסדר.
בהתאם להסדר הטיעון, ביקשו הצדדים מבית המשפט להטיל על הנאשמת עונש של 24 שנות מאסר וכן מאסר על תנאי. השיקולים וההנמקות שהובילו את הפרקליטות להסדר הטיעון יוצגו במלואם בפני בית המשפט בישיבה הבאה.
במסגרת הסדר הטיעון הורשעה בר אושר בעבירת רצח טלי עטר, ובהריגת התינוק ליאם עטר, שנולד בניתוח קיסרי במקביל למאמצי ההחייאה שבוצעו באמו, ונפטר מפצעיו לאחר מספר ימים.
הסדר הטיעון כלל את הרשעת הנאשמת בעבירה של רצח בכוונה תחילה, גם אם הוסכם כי לא יוטל עליה מאסר עולם. זאת, בין היתר, לאור העובדה כי לפרקליטות הוצגה חוות דעת מפורטת, המבוססת על בדיקות מקיפות שנערכו לבר אושר, לגבי מצבה הנפשי בעת ביצוע הרצח - סיטואציה המאפשרת להטיל עליה עונש מופחת ממאסר עולם.
ממשרד המשפטים נמסר כי במסגרת ההסדר הוסכם, לאחר שהפרקליטות שמעה את עמדת משפחתה של טלי עטר והתחשבה בעמדה זו, כי הנאשמת תורשע באישום הריגת התינוק שבו הואשמה על-ידי הפרקליטות בכתב האישום המקורי והוחלט שלא להסתפק בעבירה פחותה של הפסקת הריון, כדרישת הסניגוריה.
במהלך המשפט התעוררה מחלוקת משפטית, האם ניתן להרשיע את הנאשמת בהריגת "אדם", שכן המחוקק הישראלי קובע שרק משייצא הוולד כולו חי מבטן אימו הרי הוא נחשב "אדם". זאת להבדיל מעובר.
במקרה זה, טלי עטר נדקרה על-ידי הנאשמת טרם יציאת הוולד מבטנה. למרות זאת, ומאחר שלאחר הדקירה יצא התינוק כשהוא בחיים, הוחלט כאמור במסגרת ההסדר, כי הנאשמת תורשע בהריגת "אדם".
כאמור, הפרקליטות אימצה את עמדת המשפחה, שתאמה את עמדתה המקורית, אשר ראתה חשיבות רבה בהרשעת הנאשמת בהריגת התינוק (אדם) ולא להסתפק בעבירה פחותה של פגיעה בעובר (הפסקת הריון).
עוד נמסר ממשרד המשפטים כי במהלך ניהול המשפט וגם בתקופה האחרונה, הייתה הפרקליטה המטפלת בתיק, עו"ד רות עשהאל, בקשר הדוק עם משפחת המנוחה וזו עודכנה על כל שלב במהלך המשא-ומתן בין הצדדים.
לאחרונה, התקיימו ישיבות גם אצל פרקליט מחוז דרום, עו"ד שלמה למברגר, במסגרתן הוסברו למשפחה בפירוט רב הקשיים והסיכונים בתיק זה וכן השיקולים השונים שעמדו בבסיס קבלת ההחלטות בתיק.
במסגרת ההסדר, שקלה הפרקליטות הן את הצורך להטיל על הנאשמת עונש ממושך ומשמעותי ההולם את חומרת מעשיה, הן את החשיבות והרצון ליתן ביטוי לחומרה היתירה בהריגת התינוק, והן את ההכרח להתחשב בהשלכות של מצבה הנפשי של הנאשמת בעת ביצוע המעשה על ההליך המשפטי.

תאריך:  15/06/2011   |   עודכן:  15/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר הסדר הטיעון עם מזל בר אושר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ישלמו 530 מיליון שקל    יבנו 67 אלף מ"ר משרדים, 30 אלף מ"ר מגורים ו-19 אלף מ"ר מסחרי    סך ההשקעה- 1.64 מיליארד שקל    אלקטרה הצטרפה ב-25% לשני היזמים המקוריים    העסקה מותנית באישור מקומות חניה על-פי התקן הקיים    בנק ילווה 350 מיליון שקל למימון קניית המגרש
איציק וולף
השחקנית וחברת מועצת העיר רמת גן מודאגת מן המתח שנגרם לחיות הספארי בעקבות מופע הזיקוקים בליל יום העצמאות    "הבעלים של חיות בית מרגיעים אותן ולעיתים ניתן לטפל בפחדים בטיפול תרופתי; חיות בר בשבי נוטות להילחץ יותר"
מירב ארד
ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה צו המאפשר לאזרחי ישראל וטייוואן לבקר הדדית במדינות אלו ללא צורך באשרה
איתמר לוין
האוטובוס האחרון מירושלים למגדל העמק חלף בשעת לילה מאוחרת על פני התחנה בה המתינו אישה וארבעת ילדיה    ביהמ"ש המחוזי: מקרה קשה, רשלנות רבתי וזלזול חמור במשפחה שלמה
יפעת גדות
החוקרים גילו כי צפייה של שעתיים ביום בטלוויזיה העלתה את הסיכון לסוכרת ב-20%, והסיכון לפתח מחלת לב עלה ב-15%    צפייה של שעתיים ביום העלתה את הסיכון למוות ב-13%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il