X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל רשות הגז הטבעי במשרד לתשתיות מתאר מצב של התדרדרות התחרות בשוק הגז בעשר השנים האחרונות, עד לכדי כשל שוק סגן נשיא במרחב: "מצרים נצמדה בנחישות להסכם השלום והסכם ייצוא הדלקים לישראל"
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

"כיום קיים כשל שוק בתחום הגז, ואם לא תהיה ברירה, נפעיל פיקוח מחירים" - כך אומר (יום ד', 15.6.11) שוקי שטרן, מנהל רשות הגז הטבעי במשרד התשתיות, שדיבר בוועידת האנרגיה של דה-מרקר ומשרד עורכי-הדין זליגמן ושות'.
לדברי שטרן, "כבר בשנת 2000 התנהל משא-ומתן בין המדינה לשלושה ספקי גז שונים אספקת גז למשק הישראלי. הייתה תחרות והייתה מלחמת מחירים, והחברות הגדולות סגרו הסכמי גז לא רעים, לרבות לחברת החשמל".
עם זאת, לגבי המצב היום מתאר שטרן תמונת מצב קודרת למדי: "הגז בים תטיס עומד להיגמר, ישנן הפסקות באספקת הגז המצרי, 'לוויתן' עדיין לא חזקה מספיק ונוצר מצב שבו אין תחרות והמחירים עולים".
שטרן מסביר שבמצב הנוכחי נוצר כשל שוק וניתן להתערב בנושא בשתי דרכים: "האחת, פיקוח על המחירים. כיום יש פיקוח חלקי על המחירים ואני מעריך שאם לא תהיה ברירה, הממשלה תפקח על זה. הדרך השנייה להתמודד היא באמצעות הפרדה בין השותפים בשדות. למאגרים אין בעלים אחד, מי שחותם על חוזה האספקה הם כל השותפים בשדה. להערכתי לא יהיה מנוס במצב של חוסר תחרות בין הספקים השונים שיחייבו בדרך חוקית, הפרדת שותפים".
"מצרים לא נכנעת לפופוליזם מהרחוב"
ד"ר נמרוד נוביק, סגן נשיא בכיר בקבוצת מרחב שבשליטת יוסי מימן, שהיא גם בעלת מניות בחברת הגז המצרית EMG, ביטל בכינוס כותרות דרמטיות המופצות בתקשורת הישראלית ומתבססות על המפורסם בתקשורת במצרים. "כל מי שמוטרד מיחסי ישראל-מצרים חייב להיות המום משטף השטויות שמופץ בתקשורת המצרית בנושא. חלק מהתקשורת הישראלית נותנת ביטוי לאותן שטויות, ללא הפעלת פילטרים ראויים. כל עיתונאי ישראלי מבין שפרשת המרגל הישראלי היא קשקוש, אך לא נותנים להנחות עבודה דומות ביטוי בכל מה שנוגע לפרסומים בתקשורת המצרית בסוגיית הגז", אמר.
נוביק טען כי פרויקט הגז הטבעי עבר בחודשים האחרונים "בחינת בגרות" חשובה מאוד: "הייתה מהפכה במצרים, התעוררו ספקות, ופעמיים היה פיגוע ופעמיים אחרי הפיגוע התקבלה החלטה לחדש את האספקה. ממשלת מצרים עמדה כבר במספר מבחנים, ביניהם התמודדות עם האשמות שהטנקים שלנו בלבנון מונעים על-ידי דלק ממצרים, וגם אז לא הופסקה ההזרמה. השלטון החדש הוכיח שהוא מכבד הסכמים בינלאומיים למרות שהיו לו שתי הזדמנויות להתחמק מאספקת הגז".
"מצרים נצמדה בנחישות להסכם השלום והסכם ייצוא הדלקים לישראל, והיא אינה נכנעת לפופוליזם של הרחוב", הוסיף נוביק. "המחיר שאנו משלמים כפול מהמחיר שמקבלת קטאר, יצואנית הגז הגדולה במזרח התיכון עבור הגז שלה, וגבוה יותר ממה שמקבלת רוסיה. אני ממליץ לכל מי שקורא בתקשורת שאוטוטו מעלים את המחיר ל-EMG שיספור עד עשר וימתין לראות מה קורה".

תאריך:  15/06/2011   |   עודכן:  15/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי מימן / Yossi Miman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קיים כשל שוק בתחום הגז ואנו עשויים להפעיל פיקוח"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
באיזו חוצפה קבלה EMG פטור מס
פרוטקציה לברק?  |  16/06/11 00:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא הפרלמנט האירופי, יז'י בוזק, ביקר בכנסת ונאם בפני חברי הכנסת    יו"ר הכנסת קרא לו לפעול נגד הניסיון הפלשתיני לפגוע בריבונות ישראל    "פורומים בינלאומיים עוקפי ריבונות וכן עצרות, חרמות ומשטי מלחמה אינם הדרך הראויה לפתרון סכסוכים בדרכי שלום"
יפעת גדות
ירידה בתשוקה המינית
יפעת גדות
בעקבות בדיקה שביצע משרד הבריאות, הציבור מתבקש שלא להשתמש בקרם פנים בשם clear cream heimlich natural, בו נמצאו סטרואידים האסורים לשימוש בתמרוקים
יפעת גדות
21 ילדים הופנו על-ידי עיריית ירושלים למעון עלה, אך אותה עירייה מסרבת לממן את שהותם שם כי המעון לא זכה במכרז    יו"ר הוועדה לזכויות הילד זבולון אורלב: אטימות בלתי אנושית מנעה בקשה לפטור ממכרז
יפעת גדות
שלושת הזוכים בפרס לביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית הם: סיפורה קונטי, על מחקרה בנושא המערכת ההורמונלית של שושנות ים; רועי ינובסקי, על מחקר בנושא מערכות חקלאות ימית משולבות; ואיציק גלעד, על פיתוח גישות חדשות לעיצוב שוניות אלמוגים מלאכותיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il