X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה תדון בישיבתה ביום א' בהצעה המעבירה את הסמכויות התקציביות של יחידות הסמך הביטחוניות מאחריות שר הביטחון לאחריות ראש הממשלה בפועל, אחראי ראש הממשלה על יחידות אלו ממילא
▪  ▪  ▪
סמכויות התקציב יעברו מברק לנתניהו [צילום: משרד הביטחון]

הממשלה תדון בישיבתה ביום ראשון הקרוב (19.6.11) בהצעה הקובעת להעביר סמכויות תקציביות של יחידות הסמך העוסקות בתחום בטחון המדינה ותושביה, בהן שירות הביטחון הכללי (שב"כ) והמוסד, מאחריות שר הביטחון לאחריות משרד ראש הממשלה, האחראי עליהן בפועל.
על-פי המוצע, חלק מתקציב משרד הביטחון, הכולל את תקציבי היחידות הביטחוניות, יועבר לסמכות ראש הממשלה, אף שהתקציבים עצמם יישארו במשרד הביטחון. היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע פרגו, מציינת כי קיים קושי משפטי בצעד זה, שאינו נראה תקין, אולם לדבריה ההצעה המוצעת אינה גרועה מהמצב ששרר עד כה, לפיו הסמכות על תקציבי היחידות הביטחוניות הייתה של שר הביטחון, בעוד האחריות להן הייתה של ראש הממשלה, כאמור.
הוצאת תקציבי היחידות הביטחוניות מתקציב משרד הביטחון והעברתם לתקציב משרד ראש הממשלה תחשוף את התקציבים לציבור, שכן תתקיים חובה להניחם על שוחלן הכנסת, בהתאם לחוק יסוד: משק המדינה. זאת, בניגוד למצב בו מדובר על הצעת תקציב מפורטת של משרד הביטחון, שלא מונחת על-פי חוק על שולחן מליאת הכנסת, אלא עוברת לדיוני וועדת משותפת של ועדת הכספים וועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שדיוניה מסווגים.
בהצעת ההחלטה מצוין כי על-מנת לשמור על חיסיון תקציבי של היחידות הביטחוניות, ישנו צורך בתיקון חקיקה שיחיל את החיסיון גם על תקציבים אלו, באופן שיאפשר את קביעת סעיפי התקציב במסגרת תקציב משרד ראש הממשלה. עם זאת, השרים יוכלו לאשר את ההצעה ללא חשש, מפני שעל-פי הייעוץ המשפטי, עד לביצוע תיקון החקיקה, ההצעה עונה על הצורך בחיסוי התקציבים.
תאריך:  17/06/2011   |   עודכן:  17/06/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ההרוגות: רבקה מסיהיד בת 17, רבקה דוראי בת 18, וסטייסי ברוק בת 17.    בית משפט השלום בפתח תקוה האריך את מעצרם של אחמים גויטע, תושב נתניה החשוד כי חיבל במערכת הגז של בניין המגורים בנתניה, ושל ישראל דניאל, טכנאי הגז החשוד כי התנהל ברשלנות ולא תיקן את מערכת הגז    "גויטע מסוכן לציבור וקיים חשש לשיבוש הליכים מצד דניאל"    מעצרם הוארך עד ליום שלישי
עופר וולפסון
אכלוס המסתננים במתקן השהייה אמור היה להתחיל בימים אלה, אולם "בעיות אמון" בין משרד האוצר למשרד הביטחון מונעות זאת    ב-2011 צפויים לחדור לישראל כ-7,000 מסתננים
ישי פרידמן
ד"ר אייל ניר, מרצה לכימיה באוניברסיטה בבאר-שבע, שקרא בדף הפייסבוק שלו לשבור את המפרקת לפעילי ימין, הפיץ עוד דברי בלע וגם הביע תמיכה נלהבת בהטלת סנקציות על ישראל    נשיאת האוניברסיטה: "אמירתו מעוררת סלידה"
עידן חגי
המשפחה והחברים של אבי כהן ז"ל קיימו אירוע לזכרו. איוניר: "זה קשה"
עידן יוסף
הרב שמואל אליהו ממליץ להגיש תביעות ייצוגיות נגד סלטי צבר, אחלה, מיקי ושמיר    הסיבה: משווקות סלטים שהוכנו בבישול עכו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il